Jump to content

tommies

Senior
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Ik zoek, door een combinatie van vormen van dienstverlening, verschillende redenen te geven om mijn bedrijf te bezoeken. Traffic, zo je wil. Maar vooral meerwaarde bieden. Daarnaast is de financiele vergoeding natuurlijk een welkome aanvulling aan de exploitatie.
  2. @Bas, vergeten te vertellen dat de SNS aan de overkant zit maar zonder pinapparaat. Is dus misschien wel een optie. @RedGeo, vanwege het feit dat er al jaren twee verschillende apparaten op die lokatie hebben gezeten staan er allemaal anti-ramkraak paaltjes/bankjes/bomen in de straat op die plaats. De kans is dus kleiner (denk ik).
  3. Ik lees dat jouw producten meestal worden besteld in een impuls, als de gemoedstoestand van de klant daar kennelijk aanleiding voor geeft. Waarom zou je dan ook niet uitsluitend van dat momentum gebruik maken door de betaling op dat zelfde moment te laten plaatsvinden (Ideal o.i.d.). Zeker als blijkt dat afnemers die buiten dat moment met hun aankoop geconfronteerd worden voor 20% onwillig zijn om het product af te halen c.q. terug sturen. Wegen de kosten en werkzaamheden van die 20% retouren op tegen de 80% afnemers die wel achteraf betalen? Is het een idee om het achteraf betalen voor te behouden aan VIP-klanten, die door meerdere aankopen bewezen hebben trouwe klanten te zijn en daarvoor als beloning op rekening mogen kopen. Want stel dat je juridisch in je recht staat, wat moet je dan allemaal doen om dit recht te krijgen? En hoeveel hou je daar (aan goodwill, omzet en winst) dan aan over?
  4. Zo'n apparaat staat bij ons ook in de HEMA heb ik gezien. In de winkel is natuurlijk ook een mogelijkheid maar ik ben vooral opzoek naar de banken of bankinstellingen die zulke apparaten exploiteren en de vergoedingen die ze daarvoor verstrekken. Zeker gezien het feit dat er op die plek al jaren twee van die apparaten gezeten hebben maakt het een en ander gunstig. (bovendien zit er een gat in de gevel dat smeekt om nuttig gevuld te worden haha).
  5. Voorop gesteld dat ik niet zeker weet of dit onderwerp bij financiering hoort. Maar aangenomen dat hier de meeste kans is dat leden uit de financiele wereld meelezen ben ik hier begonnen. We overwegen om een van onze winkels te verhuizen naar een pand waar eerder een bank in zat. Er heeft dus altijd een "flappentap" in de gevel gezeten. Sterker nog, in het pand ernaast zat er ook een. Het is dus, bouwtechnisch, een kleine moeite om weer zo'n apparaat te plaatsen. Ook consumenten zijn bekend met deze plek in de stad. De financiele vergoeding zou ons in de exploitatie helpen. Uiteraard zullen banken die dicht in de buurt zelf (RABO, ING, AMRO) al een apparaat hebben geen interesse tonen. Vandaar mijn vraag: welke bankaire instellingen kan ik verder voor deze vraag benaderen. En welke vergoedingen zijn gangbaar.
  6. zelf heb ik het gevoel dat je niet zo makkelijk de detailhandel inkomt wanneer je aanvankelijk voor Makro kiest. Een beetje van hetzelfde als in dat draadje over goud inkopen (groothandel-detailhandel) Mr. Odems. Voor mijn inkoopgroep geldt dat in ieder geval (maar wij verkopen geen koffiezetapparaat-achtigen)
  7. een van mijn leveranciers heeft een aantal trouwe detaillisten de titel 'ambassador of the brand' gegeven. Deze winkels hebben zijn collectie (bijna) compleet in voorraad in de aangeleverde display, krijgen als eerste het nieuwe assortiment in huis, worden ondersteund in pr-activiteiten en krijgen regelmatig een uitnodiging voor een productpresentatie (en blijven daardoor enthousiast voor het merk). Productpresentatie is vaak in combinatie met een musical o.i.d. Onder het motto: als je verkering wil moet je ook terugzoenen.
  8. wij zien in de post ook regelmatig dat mailings uit een oud adressenbestand komen ( aan de oude firmanaam ), gaan linea recta de prullenbak in. Post uitpakken is een verplicht nummertje wat zo snel mogelijk klaar moet zijn, voor mij. Zitten er in het KVK bestand ook niet veel dubbele adressen van Holdings, meerdere bv's op een adres etc? Als je een product wil verkopen waarbij vertrouwen een grote rol speelt zou ik ook adviseren om dat uit een persoonlijk netwerk te aquireren. (businessclub, regionale netwerkbijeenkomst, BNI, Linkedin, twitter). Kan je eventueel bestaande klanten vragen om een nieuwe prospect aan te dragen, in ruil voor twee bioscoopkaartjes? Een goede reden om je bestaande klanten (hoe weinig eventueel ook) nog eens te contacten (goed voor vervolgopdrachten) en een warme aanbeveling is over het algemeen succuesvoller.
  9. Beste Paul, Ik ben in mijn branche steeds onder de indruk van een een leverancier die zijn nieuwe producten goed onder de aandacht weet te brengen van zijn doelgroep door een combinatie van acties, een soort blitskrieg. Samples, advertenties, product als geschenk aanbieden bij prijsvragen (in ruil voor publiciteit) in kranten, retailfolders, RTV etc. Als je met deze publiciteit allemaal kan bundelen in een overzichtelijke brochure en daarmee vooraanstaande trendy retailers in hun marktgebied een tijdelijk exclusief verkooprecht kan geven blijft in de aanvangsfase de distributie ook nog te handelen. In elke grotere plaats een verkooppunt. Vergeet niet om de retailer aan te bieden om een etalage of winkelpresentatie te verzorgen, dat ontzorgt de winkelier en verzekert jou van exclusieve aandacht. Doe dat misschien in combinatie met een productdemonstratie op een dag in die zelfde periode. Misschien heb je wel 2-4 leuke jonge dames/heren die op straat als promotieteam klanten naar die winkel, naar jouw demonstratie willen lokken. Natuurlijk moet de retailer die week ook inspanningen plegen zoals zijn klanten aanschrijven in een nieuwsbrief of een advertentie in het h-a-h-blad. Misschien allemaal open deuren, maar je vraag insprireerde me tot dit verhaaltje.
  10. vraag: is het in dit gevallen mogelijk om de belastingdienst te vragen? en daar een principeuitspraak van te krijgen. Ik begrijp uit je verhaal dat je graag "veilig" wil zijn en geen ellende achteraf. In het kader van 'leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker' zou de belastingdienst aan ondernemers toch de 'service' moeten kunnen leveren om wat zekerheid te bieden. Anders is het een soort Russisch roulette.
  11. leuk topic. Ook door de foto's en praktische tips. Wij hebben zelf geen magazijn, alle verkoopbare artikelen liggen in de winkels. Heel soms gebruiken we een tijdelijke opslag voor artikelen die we in bulk hebben ingekocht. En natuurlijk liggen de kerstartikelen de rest van het jaar in dozen (lichtdicht) in stellingen op zolder. @Henri: wij gebruiken barcodestickers met afneembare lijmlaag. Deze plakken wij ook op boeken en laten beslist geen lijm en of schade achter.
  12. Ik ben het wel met ventieldopje eens dat het eigenlijk bij je handel past. In consignatie zal wel moeilijk worden, zeker omdat je daarmee minder marge zult krijgen. En aangezien je op je website zet dat jij de goedkoopste in Friesland bent... In ieder geval zou ik, als ik jou was, zorgen voor de Canon cartridges die bij de drie printers op je website horen. Als je bereidt bent te investeren kan je een mooi assortiment neer zetten. Daar komen klanten op af, dan kan je omzet maken en lagere inkoopsprijzen bedingen. Sinds HP bij softwareupdates voor diverse printers navullen en imitatiecartridges uitsluit lijkt het me zeker handig om originele cartridges te verkopen.
  13. Wat mij bevalt aan het idee is om samen met andere goede, gemotiveerde collega's een, voor consumenten interessant, volwaardig webwarenhuis in de markt te zetten. En dus niet met een toevallige particulier die een partijtje afrikaanse trommels heeft gevonden, wel met een ondernemer die met verstand van zaken en "liefde" voor zijn klanten zijn assortiment aanbiedt. Dit geldt trouwens zowel in clicks als in de bricks-uitvoering van mijn winkels. (Dus Bas, jij de vitaminen, ik de boeken daarover, enzovoort)
  14. is het eventueel te combineren met andere agentschappen met aanvullende (baby)artikelen ? Zodat je bij je toekomstige klanten voor meerdere leveranciers kan verkopen. Dan kom je wellicht sneller aan die omzet. Bovendien kan dat je interessanter maken voor retailers.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept