Stel je bent ondernemer (eenmanszaak) en je hoeft structureel geen IB te betalen.
Je partner werkt niet. Heeft je partner dan recht op uitbetaling van de algemene heffingskorting?
Context:
Bij een bevriende relatie speelt dit. Zijn partner had de heffingskorting per maand uitgekeerd gekregen, maar moet het nu terugbetalen. Telefonisch geeft de belastingdienst aan dat omdat zij beiden over het jaar geen belastingen hebben betaald, dus ook geen recht hadden op teruggaaf. Daar kan ik in komen, maar ik dacht dat de algemene heffingskorting sowieso toegekend werd als je geen inkomen hebt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deno
deno
Vraag:
Stel je bent ondernemer (eenmanszaak) en je hoeft structureel geen IB te betalen.
Je partner werkt niet. Heeft je partner dan recht op uitbetaling van de algemene heffingskorting?
Context:
Bij een bevriende relatie speelt dit. Zijn partner had de heffingskorting per maand uitgekeerd gekregen, maar moet het nu terugbetalen. Telefonisch geeft de belastingdienst aan dat omdat zij beiden over het jaar geen belastingen hebben betaald, dus ook geen recht hadden op teruggaaf. Daar kan ik in komen, maar ik dacht dat de algemene heffingskorting sowieso toegekend werd als je geen inkomen hebt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20512-vraagje-over-de-algemene-heffingskorting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag