Ongeduldige poster

Aanbevolen berichten

@yannick,

 

Is het antwoord op vraag 5 niet: beide?

 

Vanuit onze perceptie denk ik wel. Maar vanuit de TS denk ik niet.

 

Of je nu BTW betaalt bij fietsbellen of kleren, dat blijft hetzelfde. Maar een (dreigend) faillissement is volgens mij altijd uniek. De weg die gevolgd kan worden is denk ik vergelijkbaar bij het BTW vraagstuk maar de wegwijzers zijn heel anders ?

 

BTW vraagstuk: ja je moet BTW bij invoering betalen maar kan dat weer terugvragen. [punt] of hooguit [puntkomma]

 

Faillissement: persoon a geeft advies a + b met een stukje MC² erbij. Persoon b denkt toch eerder aan eerst MC², dan b en dan a. Dus de mogelijkheden zijn veel diverser en je hebt een stuk meer advies nodig die je tegen elkaar afweegt alvorens je als TS verder kan.

 

Of zie ik dat fout ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Ik ben zelf ook nog niet zo lang lid.

 

Ben wel lid van meerdere fora. Waar ik mezelf wel aan irriteer is als iemand een topic opent met een vraag.

Mensen geven goede en uitgebreide antwoorden maar de topic starter geeft daarna geen reactie meer.

Hij wacht 5 uur en wordt ongeduldig. Daarom zoekt hij een ander forum waar hij zijn vraag stelt en komt op dit forum niet meer terug.

 

Terwijl mensen wel er tijd in investeren.

Link naar reactie

Ben wel lid van meerdere fora. Waar ik mezelf wel aan irriteer is als iemand een topic opent met een vraag.

Mensen geven goede en uitgebreide antwoorden maar de topic starter geeft daarna geen reactie meer.

Hij wacht 5 uur en wordt ongeduldig. Daarom zoekt hij een ander forum waar hij zijn vraag stelt en komt op dit forum niet meer terug.

 

Ik herken wat je zegt, maar denk dat je dit anders moet zien: door het beantwoorden van de vraag wordt die vraag niet alleen voor de topicstarter beantwoord, maar ook voor meelezers, nu en in de verre toekomst! Met alle antwoorden bouwen we met z'n allen aan een enorme kennisbank van antwoorden, overpeinzingen, suggesties, andere zienswijzen, aandachtspunten en waarschuwingen. Een topic is dus "groter" dan alleen het antwoord op de vraag van die topicstarter. Zie ter illustratie maar eens al die topics die geopend worden met een openingszin in de trant van "ik lees al een tijdje mee en heb al heel veel antwoorden gevonden" die steeds vaker te lezen valt.

 

Dan nog is het jammer dat er niet altijd wordt teruggekoppeld, maar hoef je niet te denken dat je het helemaal voor niets zit te doen als de oorspronkelijke topicstarter het af laat weten.

Link naar reactie

Vreemd omdat die mensen die reagerden wel in andere topics reageerden maar niet in het bewuste topic. Soms lijken mensen gewoon over topics en over posts heen te lezen, een fenomeen waar ik nooit een goede verklaring voor heb kunnen ontdekken trouwens.

 

 

Dat kan ik wel verklaren:

1. ik lees die topics ook regelmatig en kom er later pas op terug omdat ik er gewoon even over na moet denken. Veelal zijn het nl. lange verhalen. Daarbij kies ik zelf waar ik op wil antwoorden en soms weet ik ook iets gewoon niet ;) ;

2. soms zijn de vragen zo onoplosbaar voor HL of soms zo 'lui' (TS heeft duidelijk zelf niets ondernomen ter infogaring) van aard, dat ik er gewoon niet aan begin.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

We komen hier aan de essentie van een community. In het woord ligt al besloten wat ons bindt, we delen iets; Kennis, meningen, ideeën, visies, bedenk het maar. In iedere deelnemer schuilt een expert, maar ook een leek. Leden met die perceptie zijn meer dan welkom. Wil je je alleen maar als leek gedragen dan hoor je hier niet thuis. Alleen vanuit dat perspectief kan Higherlevel groeien. Heb je toch dringende vragen, wil je snel antwoord en heb je geen zin of tijd om je in te lezen, dan moet je gewoon kennis gaan inkopen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.