In een tijdsbestek van 5 weken tijd heb van 0 af aan een hele webshop opgezet om Poken te gaan verkopen. Aangezien ik direct bij de fabrikant inkoop en dit alles contractueel is vastgelegd mag ik mij officieel poken reseller noemen.
Echter zit er 1 maar aan de afspraak : ik mag ze overal verkopen behalve in Nederland.
Dit laatste gegeven maakt het natuurlijk extra uitdagend want hier komt op een aantal punten heel wat meer bij kijken dan als je alleen in Nederland verkoopt. Zo is er de betalingen, de verzendingen, de talen..... en ik moet ook zelf mijn poken importeren.
Voor de betalingen heb ik gekozen voor 4 verschillende betallingsproviders die elk hun voordelen hebben.
Het hele logistieke proces heb ik uit handen gegeven aan een fulfilmentbedrijf. Om het verzenden voor de klant zo simpel en overzichtelijk mogelijk te houden hanteren we 1 verzendprijs voor heel de EU. Ook de afspraken met het fulfilmentbedrijf zijn doorzichtig : 1 tarief voor heel europa.
De site word deze week nog overgezet op een managed dedicated server om in iedergeval niet het gevaar te lopen door een andere site onbereikbaar te zijn. Hij is verder met een ssl-certificaat beveiligd. Aangezien de mogelijkheden groot zijn kom ik nog elke dag zaken tegen die ik aan moet passen (zoals mail-templates etc). Op het moment dat de site overgezet is dan word de logistieke kant getest, eerst droog en dan met een aantal testklanten die echte bestellingen zullen doen.
Als jullie eens een kijkje willen nemen op www.pokenonline.com dan hoor ik graag jullie opmerkingen, kritiek en lof
Je kunt het hele proces doorlopen, betalingen via Buckaroo (ideal of giropay) staan in testmodus dus je kunt gewoon een paar nummertjes intypen en dan word het als een echte betaling verwerkt.
Ik hoor het graag want ik wil toch wel met 3 weken er vol tegen aan gaan.
ps wat heb ik zelf gedaan, wat niet
- het hele concept bedacht en vormgegeven inclusief 27 domeinen
- kale installatie laten doen
- inrichting zelf
- extra modules zelf
- template eerst zelf en toen laten designen naar mijn idee
- alle plaatjes laten designen naar mijn idee
- indeling van de shop zelf
- betalingsproviders zelf uitgezocht
- vertalingen laten doen
- teksten laten schrijven
- affiliate module geimplementeerd
- ohja financiën geregeld voor het hele project + voorraad
- en poken moeten overtuigen om met mij in zee te gaan...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Beste leden,
In een tijdsbestek van 5 weken tijd heb van 0 af aan een hele webshop opgezet om Poken te gaan verkopen. Aangezien ik direct bij de fabrikant inkoop en dit alles contractueel is vastgelegd mag ik mij officieel poken reseller noemen.
Echter zit er 1 maar aan de afspraak : ik mag ze overal verkopen behalve in Nederland.
Dit laatste gegeven maakt het natuurlijk extra uitdagend want hier komt op een aantal punten heel wat meer bij kijken dan als je alleen in Nederland verkoopt. Zo is er de betalingen, de verzendingen, de talen..... en ik moet ook zelf mijn poken importeren.
Voor de betalingen heb ik gekozen voor 4 verschillende betallingsproviders die elk hun voordelen hebben.
Het hele logistieke proces heb ik uit handen gegeven aan een fulfilmentbedrijf. Om het verzenden voor de klant zo simpel en overzichtelijk mogelijk te houden hanteren we 1 verzendprijs voor heel de EU. Ook de afspraken met het fulfilmentbedrijf zijn doorzichtig : 1 tarief voor heel europa.
De site word deze week nog overgezet op een managed dedicated server om in iedergeval niet het gevaar te lopen door een andere site onbereikbaar te zijn. Hij is verder met een ssl-certificaat beveiligd. Aangezien de mogelijkheden groot zijn kom ik nog elke dag zaken tegen die ik aan moet passen (zoals mail-templates etc). Op het moment dat de site overgezet is dan word de logistieke kant getest, eerst droog en dan met een aantal testklanten die echte bestellingen zullen doen.
Als jullie eens een kijkje willen nemen op www.pokenonline.com dan hoor ik graag jullie opmerkingen, kritiek en lof
Je kunt het hele proces doorlopen, betalingen via Buckaroo (ideal of giropay) staan in testmodus dus je kunt gewoon een paar nummertjes intypen en dan word het als een echte betaling verwerkt.
Ik hoor het graag want ik wil toch wel met 3 weken er vol tegen aan gaan.
ps wat heb ik zelf gedaan, wat niet
- het hele concept bedacht en vormgegeven inclusief 27 domeinen
- kale installatie laten doen
- inrichting zelf
- extra modules zelf
- template eerst zelf en toen laten designen naar mijn idee
- alle plaatjes laten designen naar mijn idee
- indeling van de shop zelf
- betalingsproviders zelf uitgezocht
- vertalingen laten doen
- teksten laten schrijven
- affiliate module geimplementeerd
- ohja financiën geregeld voor het hele project + voorraad
- en poken moeten overtuigen om met mij in zee te gaan...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20743-pokenwebshop-in-de-laatste-testfase/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag