• 0

De overwaarde van je huis in de zaak gebruiken?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar geef je te weinig informatie voor.

 

Wat ik denk:

- jullie hebben een hypotheek op je huis

- daar zit overwaarde in door hogere inschrijving.

- die overwaarde kun je opnemen ten behoeve van verbeteringen aan het huis (zie voorwaarden hypotheek).

 

Wat wel mogelijk is, is naar de bank gaan, en een zakelijk krediet afsluiten voor je bedrijf met als zekerheid de echte overwaarde van je huis.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je spreekt over een grote ruimte binnen je hypotheekinschrijving en de totale hypotheek komt niet boven de 100% executiewaarde, dan levert dit veelal geen problemen op.

In deze tijd kan het wel zo zijn dat banken alleen extra geld verstrekken wanneer het bestedingsdoel grotendeels de eigen woning betreft.

 

Ik weet niet vanuit welke rechtsvorm jullie handelen, maar het lijkt me verstandig om niet alleen een hypotheekadviseur in te schakelen maar zeker ook een fiscalist om te kijken hoe je deze financiering (van privé naar zakelijk) het beste vorm kunt geven.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Electric Auto,

 

De overwaarde kun je inderdaad in je onderneming stoppen. De kosten van rente e.d. kun je in de meeste gevallen opvoeren als bedrijfskosten. Ik raad je aan dit met je boekhouder kort te sluiten, want de rente is niet aftrekbaar in box1 van de woning.

 

Kijk of jouw bank een krediet hypotheek verstrekt, in veel gevallen is dit de beste oplossing. Je neemt op en stort bij zonder kosten. Nadeel is vaak dat je een iets hogere betaald.

 

Een bedrijfskrediet is ook een optie zoals wordt aangegeven, maar hiervan is de rente vaak hoger. Dus reken goed uit wat voor jouw het meeste voordeel oplevert.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een garagebedrijf, en willen een nieuwe iventaris voor de werkplaats.

 

We denken eraan om onze overwaarde te investeren

Ons huis is hoger ingeschreven bij de bank. Kunnen wij dit geld dan gebruiken hiervoor?

 

Groet,

G.

 

Dag G.

 

Ja dat kan. De tips staan hier eigenlijk allemaal al boven. Het belangrijkste: ga eens praten met je boekhouder, en hypotheekadviseur. Zij kunnen jouw persoonlijke omstandigheden het beste in te schatten en jou het beste adviseren voor jouw situatie.

 

Wat bedoelde je met ons huis staat hoger ingeschreven bij de bank? Dat je meer hypotheek kunt krijgen? Ik denk dat je bedoelt dat dit bij de notaris is gebeurt. Die heeft een hogere inschrijving gedaan. Dit betekent dus dat je niet meer naar de notaris hoeft bij een hypotheekverhoging. Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk wel een nieuw taxatierapport nodig e.d. Hou er wel rekening dat de executie waardes wel zijn gedaald! Taxateurs schrijven niet zomaar 90 % meer. Je moet rekening houden met 80 / 82,5 %.

 

Verder zou ik zeggen veel succes ermee!

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.