Ga naar inhoud

kosten aftrek zakelijke verzekeringen

Geplaatst:

linda06

Ik heb een paar zakelijke verzekeringen zoals bv. een verzekering voor mijn apparatuur bij vervoer en een inboedel verzekering voor deze apparatuur. Kan ik dat als (on) kosten opvoeren? (ong. 72,00 euro per maand) Er zit geen btw in dus die kan ik in ieder geval niet terug krijgen.

Ik wacht jullie antwoord af.

groet,

Linda ???

Featured Replies

Geplaatst:

StevenK

Uiteraard zijn dan zakelijke kosten, die je in je boekhouding verwerkt.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Ryan16600

Linda,

Waarom twijfel je of de zakelijke verzekeringen niet mogen worden afgetrokken van het belastbaar resultaat?

Zoals StevenK heeft gezegd zijn deze inderdaad aftrekbaar. Verder ben ik benieuwd naar je gedachtegang die tot je vraag heeft geleid. Misschien kan ik wat nader uitleggen voor je.

Grt

Fiscalist in de maak

Geplaatst:

Johan Mulder

Is de inboedel verzekering ook prive? (werk aan huis?)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Geplaatst:

linda06

• Auteur

Dank je wel voor de reactie. Ik kon nl. nergens het antwoord vinden ( belastingdienst, Elsevier belasting gids etc.) Het leek mij ook wel logisch maar ik wilde het zeker weten. Alle privé verzekeringen voer ik niet op.

O ja trouwens, een levensverzekering valt zeker ook onder privé verzekering of kan je dat als 'oudedags reserve"opvoeren?

groet,

Linda

Geplaatst:

BELANA

Beste Linda,

de door u genoemde verzekering is inderdaad bedrijfsverzekering :-)) Levensverzekering is een prive verzekering. Met vriendelijke groet,

Yana Kazakevich

Betrouwbaarheid, ambitie, integriteit en klantgerichtheid zijn kernwaarden die gelden voor ons team. Samen succes boeken is immers het enige dat telt. U beslist, wij maken het waar!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.