• 0

Je eigen weblog opzetten

Ik ben bezig met de marketing van TenToday (http://tentoday.com), mijn bedrijf waarmee we maatwerk websites verkopen.

 

Ik heb nu het plan opgevat om een weblog op te gaan zetten vanuit mij persoonlijk. Daarmee hoop ik bepaalde mensen te interesseren voor wat ik doe en van daaruit *persoonlijk* contactmomenten te creëren en wellicht nieuwe projecten binnen te halen.

 

Waarom zo? Voor de grote projecten heb ik persoonlijk direct contact nodig. Dat werkt bij mij het beste.

 

De vraag: Ik vind het leuk om die blog op te zetten. Ik ga er vanalles leuks opzetten inclusief ondernemersverhalen, link naar HigherLevel enzovoorts. Maar wat ik graag wil weten is: Zet je zo'n blog op met een plan? Maak je bijvoorbeeld een planning voor de berichten zodat je een wisselwerking hebt tussen diverse onderwerpen, bezoekers enzovoorts of ga je gewoon schrijven.

 

Wie heeft hier ervaring mee?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het hele topic teruggezocht om te kijken wie de enthousiaste bloggers zonder plan waren ;)

 

Henri 'beweert' te bloggen zonder plan alleen ik ben dat niet met hem eens: hij blogt over modelauto's en laat producten zien en geeft info over die producten in zijn blog. Veel foto's ook. Dat was dus het plan ;D

 

Minter en Joost zeggen gewoon beginnen. Had ik van een fiscalist niet verwacht ;)

 

Ben heel benieuwd waar je qua onderwerpen op uit gaat komen!

Link naar reactie
  • 0

Henri 'beweert' te bloggen zonder plan alleen ik ben dat niet met hem eens: hij blogt over modelauto's en laat producten zien en geeft info over die producten in zijn blog. Veel foto's ook. Dat was dus het plan ;D

 

Ja, maar dat is toch geen plan? Voor mij tenminste niet... Mijn leven IS modelauto's... ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Henri 'beweert' te bloggen zonder plan alleen ik ben dat niet met hem eens: hij blogt over modelauto's en laat producten zien en geeft info over die producten in zijn blog. Veel foto's ook. Dat was dus het plan ;D

 

Ja, maar dat is toch geen plan? Voor mij tenminste niet... Mijn leven IS modelauto's... ;D

 

Need I say more ;D Djluc moet nog kiezen waarover hij gaat bloggen, dat probleem had jij niet (en ik ook niet).

Link naar reactie
  • 0

Al veel reacties; zal proberen er nog iets zinvols vanuit mijn eigen ervaring aan toe te voegen. Ten eerste, beginnen met bloggen stelt niks voor; het volhouden is dat wel. Ik blog nu ruim drie jaar (zonder plan) en mijn blog trekt nu zo tussen de 400 en 500 unieke bezoekers per dag, ook als ik niks schrijf. Geen wereldschokkende aantallen, maar toch voor mij best een bijzonder gevoel, dat er iedere dag zoveel mensen de moeite nemen om mijn "stukjes" te bekijken. . En af en toe voelt het als een blok aan mijn been, want je moet toch iedere keer maar weer iets te vertellen hebben en soms heb ik dat gewoon even niet. Maar meestal heb ik er plezier in en gaat het vanzelf.

 

Ik gebruik mijn blog niet of nauwelijks om klanten te trekken: als die er komen zie ik dat als mooi meegenomen. Als ik dat wel zou doen, zou ik het ook niet volgehouden hebben. Zelf kan ik ook niet langdurig interesse opbrengen voor blogs die zich vooral daar op richten. Wat trekken we soms juist door mijn blog de klanten die bij ons passen.

 

Kortom, het is niet iets waar je te licht over moet denken. Je moet in ieder geval gemakkelijk kunnen schrijven en mensen kunnen blijven betrekken en bereid zijn om iets of misschien wel veel van je zelf te laten zien.

 

Op mijn blog heb ik onlangs ook nog hier iets over geschreven:

http://www.kletskous.com/2009/05/14/tips-voor-beginnende-bloggers/

 

Zie vooral ook de reacties :)

 

Succes,

 

Catharina

Link naar reactie
  • 0

Ok, heb er goed over nagedacht. Wat we gaan doen als eerste stap is een bedrijfsweblog oprichten voor GO-ON Goedkope websites (http://go-on.nl). Daarmee hebben we constant content beschikbaar. Als ik namelijk vanuit mijzelf ga schrijven is dat wat lastiger. Dit heeft meteen een duidelijke focus en wekelijks nieuwe projecten die af zijn dus dat is interessant.

 

Daarnaast introduceren we dit product nu ook Barcelona (http://go-on.es) dus daar kunnen we ook van alles over vertellen. Ik ga wel schrijven op persoonlijke titel. Eventuele correcties e.d. kan ik eventueel uitbesteden mocht de tijd er niet voor zijn om zo toch de continuiteit te waarborgen.

 

Graag jullie feedback!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Waar ga je dan over schrijven? Noem eens 5 onderwerpen om een idee te krijgen. Schrijven over Go On is nl erg breed.

1. Nieuwe producties (gewoon laten zien wat we doen en wat er speciaal is aan de websites die we opleveren.

 

2. Internationalisatie: De verschillen tussen de landen en de bijbehorende zaken die wij tegenkomen. Denk aan nieuw marketingmateriaal ontwikkelen, nieuwe mensen aannnemen etc.

 

3. Relevante vakinhoudelijke zaken over zoekmachineoptimalisatie, webontwikkeling, licht niveau techniek, etc.

 

Dat zijn de kernpunten. Dus een mix tussen vertellen over het product, de organisatie (klein beetje ondernemerschap dus) en dat vullen we aan met wat inhoudelijke kennis.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Interessant topic. Bloggen heeft ook al enige tijd mijn aandacht. Volgens mij is het erg belangrijk dat je over je passie blogt. Het verkondigen van je boodschap, je eigen 'evangelie' zou het doel moeten zijn. En dan krijg je vanzelf 'volgelingen' (messias syndroom). Hoog komen in Google zou niet mijn primaire doel zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Het vergroot wel het bereik van je boodschap.

 

Omdat mijn dochter nu wakker wordt, nog even mijn vraag. Zou je een blog op je eigen (bedrijfs)website opnemen of het op een aparte blogsite plaatsen? Uiteraard moet het blog wel relevant voor je bedrijf zijn, anders is het antwoord op deze vraag niet zo moeilijk...

 

Duty calls.....

Link naar reactie
  • 0

Zeer interessante link naar die steve pavlina.

 

Wat ik me afvraag bij het starten van een blog: Hoe zorg je ervoor dat je blog niet alleen wordt gezien met als doel het verkopen van je eigen producten?

 

Voor mij is een blog informatie over een onderwerp wat de hobby/interesse is van de blogger. Als ik vervolgens zie dat die alleen naar zijn eigen producten verwijst haak ik af, maar dat is voor sommigen volgens mij wel het doel van een blog.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kleine update: De eerste 2 staan in drafts, de software is geïnstalleerd, een leuke template is gezocht en geïnstalleerd. Nu zijn we nog de puntjes op de i aan het zetten om het logo en alles er netjes boven te krijgen. Het moet natuurlijk wel mooi bij ons :)

 

Interessant topic. Bloggen heeft ook al enige tijd mijn aandacht. Volgens mij is het erg belangrijk dat je over je passie blogt. Het verkondigen van je boodschap, je eigen 'evangelie' zou het doel moeten zijn. En dan krijg je vanzelf 'volgelingen' (messias syndroom). Hoog komen in Google zou niet mijn primaire doel zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Het vergroot wel het bereik van je boodschap.

[...]

Absoluut! Maar ik ben geen priester die het woord komt verkondigen dus ik verwacht dat de motivatie om te preken gewoon om te preken snel ophoudt ;) Daarom probeer ik er wel wat meer concrete doelen aan te verbinden zodat er ook een goede reden is waarom ik er enthousiast mee aan de slag ga!

Omdat mijn dochter nu wakker wordt, nog even mijn vraag. Zou je een blog op je eigen (bedrijfs)website opnemen of het op een aparte blogsite plaatsen? Uiteraard moet het blog wel relevant voor je bedrijf zijn, anders is het antwoord op deze vraag niet zo moeilijk...

Duty calls.....

Ik ben de weblog aan het installeren op een subdomein. Simpelweg omdat ik het direct wil linken aan mijn website met daarop het productaanbod (synergie creëren). Voor mijn persoonlijke weblog in de toekomst heb ik gewoon mijn naam geregistreerd. Dat moet echt apart van wat ik doe. Zeker omdat ik ook kan ontwikkelen in de toekomst en bijvoorbeeld een ander bedrijf kan starten.

 

Wat ik me afvraag bij het starten van een blog: Hoe zorg je ervoor dat je blog niet alleen wordt gezien met als doel het verkopen van je eigen producten?

Door expert te worden denk ik.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Fred,

 

Bewuste keuze om dat bij deze weblog zeker niet te doen. Binnenkort is er kans dat ik persoonlijk een weblog ga voeren, dat komt dan uiteraard echt onder mijn naam. Deze weblog echter voeren we als GO-ON gezamelijk. Wellicht dat ik er in de toekomst iemand die bezig is met marketing z'n naam onder laat zetten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

djluc is het niet een idee om in je blog ook te concentreren op "onderdelen" die een website goed maken zo laat je zien dat je niet alleen maar een goedkope website maakt maar ook verstand hebt van zaken.

Je website straalt dit trouwens ook wel uit. ;)

maar zo laat je zien dat je meer bent dan alleen een goedkope website bouwer.

Een stuk over seo,kleuren combinaties etc .

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.