Jump to content
T-hunter
Verberg

Starten - Uitzendbureau - Tips gevraagd

vraag

Volgend jaar wil ik samen met een partner een onderneming opstarten die qua structuur het meest zal lijken op een Uitzendbureau. Ik wil met zo min mogelijk kosten starten, dus ik houd het bij een: Computer, Interactieve Website, Tel/fax,auto. Belangrijk is dat ik nog geen dure locatie wil huren. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk overhead.

 

vraag:

1) Wat zijn de minimale kosten waar ik niet omheen kan, bijv. wat kost een goede website voor een starter die zijn webpagina echt als een soort visitekaartje beschouwdt?

2) Hoe kijken potentiele arbeid-inlenende opdrachtgevers tegen een (uitzend)organisatie aan dat geen daadwerkelijk kantoor heeft.

3) Welke investeringen/kosten moet ik toch maken om de onderneming snel te kunnen starten....Ik bedoel hier dan die kosten mee die je gezien de progressie die je ermee boekt met de onderneming zeer aan te raden zijn??

Alvast bedankt, groet Greg

p.s. Kunnen jullie ook een indicatie geven van de kosten van de diensten?

Link to post
Share on other sites

17 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Hier een paar antwoorden van mijn kant:

 

1) Voor een € 400 euro heb je bij mij al een website die jou bedrijf goed voorsteld. Wil je echter een vacature bank online zetten met CV's van mensen die zich online aanmelden wordt het al snel een stuk duurder, daarover zou ik niks kunnen zeggen, reken wel op een bedrag van boven de € 2000. Natuurlijk moet je ook de hosting en domeinnaam niet vergeten: € 4,50 p.m. voor hosting en € 15 (nl), € 17 (com) per jaar voor de domeinnaam.

2) Ik denk dat dit niet zo makkelijk voor ze is. Maar dit hangt ook van jou klanten, het bedrijf dat personeel wil inhuren en jou af. Als je echt gespecialiseerd bent wordt het al makkelijker (minder concurentie) maar waar wil je het desbetreffende bedrijf ontmoeten? Bij het bedrijf zelf? Dat is natuurlijk een mogelijkheid (dat is wat ik zelf - zonder kantoor - ook altijd doe). Als je professioneel overkomt en gewoon te bereiken bent (telefoon, e-mail, website en post.) en langskomt is het niet een groot probleem.

3) Dit kan ik niet zo simpel beantwoorden, je zegt dat je een auto wil kopen/huren, computer nodig hebt, natuurlijk je communicatie faciliteiten, website, briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, net pak (bedankt Annedien :)) en verder strart je vanuit huis. Ik hield er bij het starten van mijn bedrijf rekening mee dat ik in ieder geval 2 maanden vooruit kon zonder inkomen. Dat het startkapitaal genoeg was om alle kosten binnen de 2 maanden te dekken én de basisspullen (zoals eerder opgenoemd) te kopen. Dit is misschien niet helemaal het antwoord dat je zoekt maar de vraag snapte ik ook niet helemaal...

 

De kosten van de diensten dan nog. De kosten die jij gaat maken? Pfff. Natuurlijk het boven genoemde, en ik weet niet wat je doelgroep is dus deze vraag laat ik open.

 

Succes, neem anders even contact op met Henko die wil ook een uitzendbureau starten.

 

Jelmer.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Greg,

 

Ik vind het heel moedig dat je een bedrijf wil opstarten in deze moeilijke branche. Om antwoord te geven op je vragen 2 en 3 het volgende:

 

Vraag 2; veel bedrijven besparen, gezien de economische tegenwind, op de kosten. Uitzendkrachten zijn op dit moment niet echt in trek. Voorts heeft men vanwege de toegenomen werkloosheid een grotere vijver waaruit men geschikte kandidaten voor een functie kan halen. Het feit dat je niet vanuit een kantoor werkt hoeft op zich geen probleem te zijn, maar je zult gezien je niet aanwezige trackrecord tweemaal zo hard je best moeten doen om opdrachten te behalen t.o.v. de grote spelers in deze branche.

 

Vraag 3;de belangrijkste kostenpost bij uitzendorganisaties is de betaling van het salaris van de uitzendkrachten. Je moet namelijk altijd minimaal 1 maand vooruit financieren, alvorens je het geld van de opdrachtnemers terugkrijgt. Houdt daarbij ook rekening met de toegenomen slechtere betalingsmoraal van veel bedrijven, zodat wellicht zelfs twee maanden of meer vooruit moet financieren.

 

 

Michael Klijn.


www.droombureau.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik weet dat de uitzendmarkt in het Westland zeker nog kansen te bieden heeft. De tuinders zitten nog steeds te springen om kwalitatief, betrouwbaar en uiteraard betaalbaar personeel. Momenteel komt het veel voor dat de uitzendbureau's wisselen, heb je net medewerker x alles geleerd dan komt er weer een andere, tot grote frustatie van de kwekers hier. Misschien dat hier nog kansen liggen?


Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt, voor jullie reacties..ik zal er zeker wat aan hebben.

 

Ik wil nog wel even aangeven dat ik wel mogelijkheden zie voor een uitzendbureau..ik ben namelijk van plan om me niet te richten op bedrijven die even extra mensen nodig hebben omdat ze het zo druk hebben. Ik richt me op een bepaalde bedrijfstak..die gezien de economische situatie juist erg bang is om mensen vaste contracten te geven. Zoals je al begrijpt moet veel werk wel gedaan worden.....en dan hopelijk door mijn krachten.

In het verleden heb ik weleens gewerkt via een uitzendbureau..het grappige was dat ik daar de financiele administratie ook deed..ik zag dus de rekeningen voor mijn arbeid gepresenteerd door het uitzendbureau. Ik schrok me een ongeluk van het verschil tussen mijn netto uurloon en uurloon in rekening gebracht door het uitzendbureau. Nu weet ik wel dat er veel (heel veel) bijkomende kosten zijn, maar ik geloof nooit dat deze kosten zo hoog kunnen zijn als dat ik zag.

 

Kan iemand mij misschien ongeveer vertellen wat de kosten van arbeid zijn, als ik mijn (20-35 jaar)werknemer bijvoorbeeld 13 euro netto garandeer???

Belasting? Premie verzekering? Premie ziektekosten?...

Welke kosten zijn er eigenlijk allemaal voor een uitzendkracht?

Alvast bedankt, groet Greg

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

tip 1 spreek nooit een netto salaris met iemand af aangezien dit van te veel factoren afhankelijk is en je daar vaak discussies over gaat krijgen. Dus altijd een bruto salaris afspreken. Als je je aanmeld bij de belastindienst krijg je wsel een overzicht van bruto netto, maar dit is niet geheel correct aangezien bij smooige mensen heffingskortingen kunnen worden doorgevoerd etc.

 

Personeel aannemen: Als je personeel aanneemt moet je dit melden bij het GAk, afhankelijk van de bedrijfsvereniging waar je onder valt krijg je de sociale premies ( althans de % ) door van het GAk. Je geeft het GAK een schatting op van de totale loonsom die je denkt te gaan krijgen op jaarbasis en op basis daarvan moet je maandelijks je afdrachten betalen. Let op het verschil tussen de schatting en de realiteit mag maar 5 % zijn anders staan hier boetes op.

 

Reken erop dat de reserveringen voor personeel zo'n 30 % bedragen van het bruto uurloon. daarboven op komt dan uiteraard nog je marge.

 

Tevens maak je medeling bij de belasting dienst dat je personeelk hebt en in het begin kun je de loonheffing per kwartaal betalen.

 

Welke kosten heb je :

ziekenfonds, WAO 2x, WA, WW

Tevens moet je je melden bij een arbo dienst, dit kost ook geld.

 

Ook is het handig om een goed verloningspakket te kopen waarin je je mensen kunt verlonen.

 

Anyway er is dus een hoop te regelen. Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.


www.gnomic.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je zou je misschien op startende bedrijven kunnen richten (Al zijn die er nu wat minder dan een tijdje geleden). Deze bedrijven (Ik spreek uit eigen ervaring) kunnen het zich zelden veroorloven om mensen vast of op contract aan te nemen, en zijn aangewezen op een uitzendbureau. Overigens betalen wij het uitzendbureau per week, en voor zover ik weet doen al de klanten van dit uitzendbureau (Adecco) dat.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik zo het bovenstaande lees dan heb ik het idee dat ik mij inderdaad het best kan richten op speciale sectoren....aan startende ondernemingen had ik nog niet gedacht, dat is wel iets om eens nader te bekijken..alvast dank voor deze tip.

 

Momenteel ben ik overal de benodigde papieren/info aan het verzamelen, een marktonderzoek zal snel volgen.

 

Iedereen bedankt voor de tips, ook met name die betrekking hadden op de verschillende kosten van arbeid..

 

groet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Berekening bruto-netto en netto-bruto salaris? Je kan bij ADP on-line een loonberekening maken (incl.fiscale aspecten, sociale verzekeringswetten, belaste en onbelaste vergoedingen en inhoudingen).

 

Verder ... misschien is de loonindex een handige tool om te kijken of het salaris wat je de uitzendkrachten biedt markconform is?

Met behulp van de Loonindex (link op wergever) kun je zien hoe de salarissen binnen jouw uitzendtarief in verhouding liggen met de gemiddelde salarissen op de arbeidsmarkt.

 

Mij is nog niet duidelijk in welke branche je wilt uitzenden, maar ik ben wel nieuwsgierig.


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Moedige poging of niet: ik zou me niet wagen in deze branche. Het bedrijfsleven weet de weg makkelijk te vinden naar de grote bureaus met de fysieke locaties. Momenteel is er daarnaast een prijsoorlkog in NL aan de gang. Verder komen werknemers op jouw payroll te staan. Is er dan geen werk voor ze dan moet het uitzendbureau doorbetalen. Mijn advies: NIET DOEN

gr. Ronald

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

reactie op niet doen. Het klopt dat het heel makkelijk is vor bedrijven om de weg nar grote bureaus te vinden. Helaas weten zij dat ook en hebben die bureaus meer de mentaliteit van achterover zitten. Ik ben zelf eind vorig jaar met een nieuw detachering en werving & selectie bedrijf gestart en wij wij groeien zo hard dat we op dit moment weer naar de bank moeten om financiering te regelen om de lonen voor te financieren. Ik denk dat er altijd plaats is voor klantvriendelijke bedrijven met een goed netwerk. Je zult alleen wat vaker in de telefoon moeten klimmen. Wat betreft de prijsoorlog onze marge zit nog steeds boven de 30 % en er zijn maar zeer weinig bedrijven die daar commentaar op geven.

Met andere woorden heb je zin om veel te bellen, ben je vindingrijk en geloog je in je zelf dan kun je best in deze markt starten.


www.gnomic.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste mensen,

 

 

Lees allen even het antwoord van WOUT. Dit is het voorbeeld van een echte ondernemer.

 

Iemand die gelooft in zichzelf en zijn product/dienst.

 

Voor echte ondernemers is er geen tegenwind, prijzenoorlog of iets dergelijks. Zij weten de verhouding tussen prijs en kwaliteit op de juiste manier te combineren.

 

 

Ga zo door WOUT.

 

 

Michael Klijn.

 


www.droombureau.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo, ook ik ben bezig met een onderzoek naar het oprichten van een uitzendbureau.Ik zit in het zuiden van het land>Maastricht.

Vindt dit een zeer interessant forum en ben dan ook open voor alle tips die hier te vinden zijn!!

 

Alles is welkom

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat me zo te binnen schiet. Er zijn hier nu in korte tijd een aantal personen gekomen die een klein/gespecialiseerd uitzendbureau willen opstarten. Kunnen deze personen niet beter samenwerken om een wat betere dekking in Nederland aan te bieden en niet van 1 niche afhankelijk te zijn, omdat je ook de diensten van andere partners aan kunt bieden?

 

Hoe denken jullie hier zelf over? Hoe denken anderen daar over?

 

Ronald


Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Om mezelf iets te verduidelijken,

Ik heb info gevraagd van een uitzendbureau dat een franchise aanbiedt en landelijk opereert.Maar ik wil niet alleen afhankelijk zijn van de informatie die ze me zelf aanbieden, vandaar.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Hou je overhead zo laag mogelijk.

Werk (werf) vanuit huis en hou de intakegesprekken bij motels of iets dergelijks.

 

Tip: Bouw een bedrijfskapitaaltje op met werving en selectieopdrachten, het voordeel hiervan is dat je alleen maar een factuur hoeft te versturen en geen lonen hoeft voor te financieren. heb je ongeveer een 30.000 euro dan kun je de eerste 10 mensen ter beschikking gaan stellen van jouw opdrachtgever(s) zonder financiering vd bank. Verdiep je wel in de juridische zaken omtrent het ter beschikking stellen van uitzendkrachten, bijvoorbeeld het opvolgend werkgeversschap etc etc....

 

 

Het is nu zeer zeker een goede tijd om in deze branche voor jezelf te beginnen.

 

Stelregel voor een eigen uitzendburo: per fulltimer op een uitzendburo moet je 1000 uur per week verlonen om rendabel te zijn.

 

Voor meer info mag je altijd alles vragen....

 

 

 

william

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 220 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept