• 0

Verandering bedrijfsnaam

Hi (toekomstige) ondernemers,

 

Bijna een jaar ben ik bezig met mijn eenmanszaakje Brouwer Strijkinstrumenten.

 

Nu ben ik met een ontwerpbureau bezig een mooi logo met een mooie huisstijl te maken.

 

Zij hebben mij aangeraden om mijn bedrijfsnaam te veranderen van Brouwer Strijkinstrumenten naar Zlata Strijkinstrumenten.

 

Hun reden is:

- Zlata is mijn voornaam, dus persoonlijker

- Brouwer is te gewoontjes, leuk voor een bakker, maar voor strijkinstrumenten niet zo

- Zlata geef een meer exclusieve indruk en is uniek (er is niet een transportbedrijf wat ook zo heet)

- Zlata is een Slavische naam wat mensen associeren met Boheemse violen, die goed bekend staan (ik verkoop violen, celli en contrabassen, voor meer info zie mijn website)

 

Ik vind het een goed idee, maar ben bang dat mijn bedrijfsnaam mensen niet bij blijft en te moeilijk is voor veel mensen om goed te lezen en uit te spreken.

 

Mochten jullie, als ik dan toch mijn bedrijfsnaam ga veranderen, andere goede ideëen hebben, die zijn natuurlijk ook van harte welkom.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Groetjes,

 

Zlata

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dat gerelateerd aan je bedrijfsnaam? Dat is toch meer gerelateerd aan de tekst op je website? En de url van je website?

 

Trouwens, nu ik toch bezig ben weer een vraagje over mijn website...

 

In de buttons bovenin mijn website www.vioolspelen.nl heb ik tien buttons, ik wil nog meer informatie toevoegen, waardoor het allemaal een beetje te veel wordt.

 

Is het hiervoor handig om...

 

- De buttons niet boven en onder neer te zetten (nu dubbel), maar vijf buttons boven en vijf andere onder.

- Of een nieuwe website te maken voor de webshop, waar alle info over het bedrijf, de verhuur, het onderhoud, het bezoeken in staat met overal grote buttons naar de webshop, waarbij de webshop dan dus alleen gericht is op de verkoop.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Exact, daarom denk ik dat bedrijfsnaam an sich niet zoveel invloed heeft op het gevonden worden, meer op het verzorgen van een uitstraling die ervoor zorgt dat mensen die jou en nog tien andere gevonden hebben voor jou kiezen. Bij strijkinstrumenten gaat het heel erg om gevoel en vertrouwen, een harde prijsvergelijking is erg moeilijk bij instrumenten die per stuk uniek zijn.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Zlata,

 

het advies wat ik je op maandagochtend zou willen geven is het volgende:

- blijf Brouwer Strijkinstrumenten als handelsnaam voor je lokale presentatie gebruiken

- gebruik Zlata Strings of Zlata Stringed Instruments voor je internationale en webactiviteiten

- registreer Zlata (Brouwer) als domein- en merknaam

 

Als je zelf vioolbouwer, reparateur (reviseur?) of uitvoerende bent, dan kun je zlatabrouwer.nl en/of .com registreren voor persoonlijke profilering. Deze kan (kunnen) een brug vormen tussen bovengenoemde handelsnamen. Brouwer is lekker Hollands en klinkt degelijk en betrouwbaar; Zlata met Engelstalige beschrijving klinkt internationaal met de gewenste genoemde associaties. Huisstijl en website kunnen hetzelfde zijn.

 

Ik denk dat je zelf het beste na kunt gaan hoe vernieuwend/conservatief en (inter)nationaal je klantenkring is, daar zou ik keuzes op het gebied van vorm- en naamgeving primair door laten bepalen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf vioolbouwer, reparateur (reviseur?) of uitvoerende bent, dan kun je zlatabrouwer.nl en/of .com registreren voor persoonlijke profilering. Deze kan (kunnen) een brug vormen tussen bovengenoemde handelsnamen. Brouwer is lekker Hollands en klinkt degelijk en betrouwbaar; Zlata met Engelstalige beschrijving klinkt internationaal met de gewenste genoemde associaties.

Ik wilde net ongeveer hetzelfde neer gaan schrijven en dus Brouwer gewoon aanhouden. Als aanvulling zou je de naam Zlata kunnen gebruiken als eigen huismerk van Brouwer muziekinstrumenten. Ik weet niet of dat binnen de muziekwereld toepasbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Bij het begin van mijn onderneming heb ik precies om die reden voor Brouwer Strijkinstrumenten gekozen, het is duidelijk en klinkt betrouwbaar en degelijk.

 

Wat dat betreft zit ik een beetje in een spagaat...

 

Alle vioolbouwers en aanverwante zaken heb degelijke namen, meestal Hollandse achternaam en dan 'vioolbouw' oid.

 

In die zin zit Brouwer in de lijn van de vioolbouwers wat naam betreft. Wat imago en producten betreft zit ik echter niet in de lijn van de vioolbouwers.

 

Wat wel in het kader van mijn imago belangrijk is om erbij te vermelden dat ik absoluut niet 'één van de vioolbouwers' ben. Ik heb vernieuwende manier van het presenteren van instrumenten (webshop), ben ook geen vioolbouwer (verkoop vanuit het zelf bespelen van de instrumenten en de passie daarvoor), zit wat betreft prijzen veel lager dan de vioolbouwers (denk aan de helft of minder van de prijs voor dezelfde instrumenten door op een slimme manier in te kopen en te laten produceren en kosten te drukken).

 

Ik schop als het ware tegen de gevestigde orde.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zie op je site dat de meeste instrumenten naamloos zijn of bij een bepaalde fabriek in opdracht zijn gemaakt.

Je zou de naam Zlata kunnen verbinden aan de naamloze violen. Alleen dan zou ik je voornaam weer niet zo prominent laten zien in je eigen presentie anders wordt het wel weer erg fantasieloos. Zlata moet dan wel iets aparts en exclusiefs zijn en niet zo makkelijk terug te herleiden naar je eigen voornaam. Je zou dan aan de hand van merknamen een indeling in kwaliteit van de instrumenten kunnen maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind Zlata een leuke naam, maareehhh een Duitser dacht daar voor zijn fetish website ook zo over, kwam ik achter toen ik jouw voornaam googlde om te zien of er al bedrijven zijn met die naam (kom maar op met de grappen over mijn vrijetijdsbesteding ;) ;D ):

 

http://www.google.com/search?q=zlata&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 2

(kom maar op met de grappen over mijn vrijetijdsbesteding ;) ;D ):

 

Waarom zou ik grappen maken over een vrijetijdsbesteding die voor jou schijnbaar belangrijk is?

Als je dat nodig hebt om op HL zo flexibel en strak te kunnen modereren en antwoorden, wie ben ik dan om daar lollig over te doen?

Nee hoor, ga gerust je gang, gewoon doen, zie graag een keer de foto's verschijnen op flexi-mod.com of bend-it-like-joost.nl

 

;D

 

Link naar reactie
  • 0
- Of een nieuwe website te maken voor de webshop, waar alle info over het bedrijf, de verhuur, het onderhoud, het bezoeken in staat met overal grote buttons naar de webshop, waarbij de webshop dan dus alleen gericht is op de verkoop.

 

Het is een goed idee om naast de webshop een tweede website te maken. Die tweede website is dan bedoeld om verkeer aan te trekken. De webshop zelf zal immers niet zoveel verkeer van Google trekken neem ik aan, alleen misschien van mensen die specifiek op zoek zijn naar jouw bedrijf, of de merken die je verkoopt.

 

Op de tweede website zet je dan veel informatie waar mensen naar op zoek zijn. Alles wat je ooit zou willen weten over snaarinstrumenten. Als je het goed aanpakt dan komt iedereen die naar info over deze instrumenten zoekt vanzelf bij jou terecht.

 

Over die bedrijfsnaam: ik denk persoonlijk niet dat dat erg belangrijk is. Ga voor wat je gevoel je ingeeft, wees er zeker van dat de mensen het goed kunnen schrijven en onthouden. Misschien is Zlata dan niet zo'n goede keuze, ook vanwege de kosten van een naamsverandering kun je het dan beter op Brouwer houden.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan mij wel vinden in de punten van het ontwerpbureau en vind Zlata ook een hele leuke naam die mensen meer zal aanspreken dan Brouwer. De naam van de website gelijk aan de bedrijfsnaam heeft denk ik ook wel voordelen. De toevoeging 'strijkinstrumenten' lijkt me prima, maar zou inderdaad even kijken naar waar je klanten op googlen. Joost mag het weten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben Joost niet, maar heb even gekeken. Mensen zoeken veel meer naar zoektermen als viool, contrabas of cello dan naar strijkinstrumenten.

 

Dat neemt niet weg dat je strijkinstrumenten goed kan gebruiken in je website. Daarin zul je dan echter aparte secties maken voor deze specifieke instrumenten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.