• 0

Uit de pas lopen van Wordpress Stats en Google Analytics?

Ik heb zowel Wordpress Stats als Google Analytics voor bezoekersstatistieken. Tot nu toe komt dat redelijk overeen, alleen merk ik dat de laatste 4 dagen Analytics zeer weinig bezoekers registreert en Stats nog steeds 'normaal'.

 

Ik heb niets gewijzigd aan instellingen of zo (hoop ik...). Bijgaand een plaatje van de laatste 10 dagen.

 

Heeft iemand een verklaring?

wp_-_ga.thumb.jpg.1a2f9fb2cb039bf27b5efa33addf2a15.jpg

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb hetzelfde. De stats van mijn hoster komen de laatste week absoluut niet overeen met analytics. Waar bijvoorbeeld analytics niks registreert of 1 bezoek, registreert de hoster er soms wel 10 unieke.... Ik vind het erg vreemd, want eerst liep het precies gelijk.

Link naar reactie
  • 0

@Maarten, het rare vind ik dat het iets van de laatste 4 dagen is. Daarvoor kwam het redelijk overeen. Komen er opeens zoveel AdBlockers langs?

 

Ik nu wel iig :)

 

Het kan ook zijn dat je fouten ergens in je code hebt zitten, of dat Google wijzigingen gedaan heeft in zijn software en je code van derden voor je Analytics gebruikt die nu niet helemaal goed werkt.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik nu wel iig :)

 

Ben benieuwd naar wat je er van vindt ;).

 

Het kan ook zijn dat je fouten ergens in je code hebt zitten, of dat Google wijzigingen gedaan heeft in zijn software en je code van derden voor je Analytics gebruikt die nu niet helemaal goed werkt.

 

Ik heb geen code aangepast voor de verandering in de trend. Misschien Google wel. Vandaar ook de vraag. Misschien hebben anderen hetzelfde gemerkt.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen code aangepast voor de verandering in de trend. Misschien Google wel. Vandaar ook de vraag. Misschien hebben anderen hetzelfde gemerkt.

 

Ja, ik heb het zelfde zoals eerder aangemerkt, het viel me gelijk op. Ik heb ook niks aangepast qua code oid., je zou bijna denken dat het bij google ff mis loopt?

 

 

valt me nu pas op dat jou google analytics stats hetzelfde verlopen als die van mij vanaf de 6e... Daar meld ie bij mij allemaal niks, behalve op de 8e.

Link naar reactie
  • 1

Je website is ontzettend traag, het duurt bij mij echt lang (10 s?) voordat hij geladen is. Kan me voorstellen dat mensen dan annuleren als ze bijvoorbeeld via een zoekmachine komen. Wordpress ziet wel de opgevraagde pagina, maar Google niet.

 

Je website heeft ook wat problemen die waarschijnlijk niets met Analytics te maken hebben, maar die ik toch even zou verhelpen als ik jou was.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je website is ontzettend traag, het duurt bij mij echt lang (10 s?) voordat hij geladen is. Kan me voorstellen dat mensen dan annuleren als ze bijvoorbeeld via een zoekmachine komen. Wordpress ziet wel de opgevraagde pagina, maar Google niet.

 

Je website heeft ook wat problemen die waarschijnlijk niets met Analytics te maken hebben, maar die ik toch even zou verhelpen als ik jou was.

 

 

 

Ben net bezig met upgrade naar WP 2.8 ;)

 

Daarnaast gebruik ik een HTML cache programma die na de 1e keer opvragen op mijn server een HTML pagina maakt, dus snelheid mag niet beperkend zijn (hoop ik...).

 

Als er nog andere problemen zijn, graag een PM?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Je site is idd vrij traag. Dit kan ervoor zorgen dat een aantal mensen wegklikt voordat de pagina geladen is. Google analytics telt deze bezoeker wellicht niet terwijl wordpress ze wel telt.

 

Daarbij kan het zijn dat je een piek hebt van bots, spiders of andersoortige automatische hits die niet geteld worden door analytics maar wel door wordpress. Misschien dat een van de twee wel je eigen hits telt als je ingelogd bent terwijl de ander dat niet doet.

 

Tot slot kan het een aanpassing zijn in het telsysteem van Wordpress of Analytics. Er zijn namelijk nogal wat variabelen die het onmogelijk maken om de statistieken van twee telsystemen te vergelijken.

 

Zo gaan systemen anders om met bots, spiders, sessie tijd, etc.

Link naar reactie
  • 0

Erik, het gaat er om dat juist sinds enkele dagen de cijfers tussen Analytics en WP Stats uit de pas lopen. Daarvoor was het zeer vergelijkbaar.

 

Vandaar mijn vraag, of anderen iets vergelijkbaars hebben gemerkt.

 

Mijn eigen hits worden niet geteld trouwens. Ik ben wel bezig te kijken naar de snelheid, want die bevalt me ook niet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Heb mijn analytics vergeleken met een externe teller en zie daar een normale afwijking van circa 5%.

 

Daarnaast gebruik ik een HTML cache programma die na de 1e keer opvragen op mijn server een HTML pagina maakt, dus snelheid mag niet beperkend zijn (hoop ik...).

 

Die werkt niet. Als je in de broncode kijkt zie je helemaal onderaan dit:

 

 

En die tijd verandert iedere keer als je de pagina ververst.

 

Je snelheidsprobleem zit hem ook voornamelijk in de tijd die de server nodig heeft voor het genereren van de pagina's. Na die 6 seconden (heb ook 33(!) seconden gezien) is de pagina binnen 3 seconden binnen.

 

Link naar reactie
  • 0

In je reus melde je dat je probleem is opgelost, maar volgens mij is dat niet correct:

 

 

In ieder geval werkt de cache functie nu wel correct. De datum/tijd onder die rendertijd van de homepage is van gisteren. Alleen de eerste bezoeker van een nieuwe of gewijzigde pagina zal even geduld moeten hebben. Homepage is bij mij met 3 seconden binnen.

 

Die tijd is waarschijnlijk alleen in te korten door een snellere host of flinke aanpassingen aan het script. Dat laatste lijkt me geen optie. De hoster is zo te zien Strato, de club die alle Yahoo sites heeft overgenomen (misschien iets teveel hooi....)

Link naar reactie
  • 0

@Willem en Maarten, een deel van het door Maarten aangegeven probleem is opgelost door sommige plugins te de-activeren die HTML errors veroorzaakten.

 

De snelheid wordt nu deels door de cache goed opgelost.

 

Nu weer een nieuw probleem: de pagina http://www.spiritmanagement.nl/over-smc/ krijgt opeens een 'niet gevonden' melding. ???

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Nu weer een nieuw probleem: de pagina http://www.spiritmanagement.nl/over-smc/ krijgt opeens een 'niet gevonden' melding.

 

Net even aan het spelen op de wii en puzzeltjes met Wario op aan het lossen. Dit lijkt er wel wat op :D

 

Als ik in de google cache kijk dan is de link voor 'over ' in het menu http://www.spiritmanagement.nl/over/ (datum 10 juni) Op de huidige site is het 'over-smc' geworden. Als ik de 'over' variant opvraag krijg ik na een seconde of vijf een redirect naar 'over-msc' en de standaard niet gevonden pagina. Het lijkt er dus op dat je tussen 10 juni en nu iets veranderd hebt aan de map / folder / categorie voor 'over'.

 

Verder duurt het ook een seconde of vijf voor ik een foutmelding krijg op een url waarvan ik zeker weet dat deze niet bestaat (spiritmanagement.nl/over-wujejhkasfd/) Alleen toont die een wordpress pagina met een foutmelding (een andere dan via de /over/ url)

 

Mijn kennis van wordpress schiet tekort om verdere tips over te geven.

 

[edit]de wijziging van de url geldt overigens ook voor /over/werkwijze/ etc. Bij alle url's is het pad veranderd van /over/ naar /over-smc/[/edit]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.