Jump to content

ErikG1

Senior
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.bedrijfop

Company info

  • Location
    Leusden
  1. Dit lijkt me ook niet echt een vraag voor de NL fiscus. Binnen de EU zijn er afspraken over hoe dit werkt en dat is niet voor niks, voorheen was dit binnen de EU al een hoop gedoe, vooral als 2 landen vinden dat zij beiden recht hebben op de BTW. Als je spulletjes of diensten gaat verkopen aan Amerikanen dan kun je te maken krijgen met USA belastingrecht en dat zul je moeten checken bij de Amerikanen zelf of in ieder geval bij iemand die veel ervaring heeft met Amerikaans belastingrecht. Dat is gewoonweg de consequentie van zaken doen in het buitenland.
  2. Ik ben zelf bezig mijn account bij paypal te beeindigen. Ik vinde beveiliging met username en password te beperkt. Ik had eerder mijn bankrekening gekoppeld en kon daardoor via paypal overboeken vanaf mijn betaalrekening. Ook door een creditcard te koppelen kun je via een username en password betalen. Daarbij vind ik ideal perfect. Het is in mijn ogen een stuk gebruiksvriendelijker. Doordat je inlogt bij je eigen bank deel je geen prive informatie behalve je rekeningnummer en naam. Jammer dat het internationaal niet werkt. Daar gebruik ik meestal creditcard bij bekende namen. ALs ik een verkoper niet ken of geen referentie kan vinden koop ik gewoonweg niets. Kassa heeft weer een eigne setje argumenten die lijken te berusten op onwetendheid. Dat gezegd hebbende is Paypal niet ineens een perfect systeem geworden.
  3. Dat voelt eigenlijk heel vreemd. OP deze manier laat ik een fors bedrag buiten de aangifte BTW. En je zou verwachten dat ze info willen om te checken of de verlegging goedgaat. Anderzijds, die ICL is wss niet voor niks omgezet naar ICP. Anyway, ik kom met de brochures en toelichtingen tot hetzelfde antwoord dus ik denk dat mijn strategie helder is. thx voor je hulp.
  4. Hey Roel Je toelichting ziet op 2010 en dan wordt de eu dienst meegenomen in de ICP en vraag 3. Tot 2009 echter ziet vraag 3 alleen op leveringen en niet op diensten. Aangezien ik een jaaraangifte heb zit ik nu te puzzelen wat ik hier in hemelsnaam mee moet doen. Vraag 1e lijkt de beste optie maar lijkt alleen voor binnenlands te zijn. Moet ik die verlegde BTW helemaal uit de aangifte houden.
  5. NB: waar dien je de omzet van die verlegde BTW aan te geven in je BTW aangifte. Ik dacht aan vraag 1e maar dat lijkt vooral te gaan om nationale verlegging??
  6. Elke maand maak ik een volledige factuur met verlegde btw en stuur deze naar Adsense in Ierland. Ik krijg gewoon mijn normale betaling. Via de link die ik in mijn vorige bericht noemde kun je via het onderdeel "postadres in Ierland" een link vinden waar je je kan aanmelden als leverancier van Google ( https://services.google.com/inquiry/supplier_enroll ). Ik heb me hier ingeschreven en een supplier nummer gekregen. Tot slot heb ik per post aan de fiscus gevraagd om het BTW nummer van GOogle Adsense te bevestigen. http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-15.html Zoals hieronder al genoemd is, dit is precies het tegenovergestelde van wat er bij Adwords gebeurt. Daar is Google de leverancier en wij de klant. Google verlegt de BTW (reverse charge) naar ons als afnemer. Wij berekenen dan 19% BTW aan onszelf en trekken dat direct weer af in dezelfde aangifte.
  7. Hallo Rene, Heb je hier nog iets van gehoord?
  8. Ik zit hier ook al een tijdje mee te stoeien maar ga toch maar facturen sturen naar Ierland. Per april afgelopen jaar ben ik overgestapt naar euro rapportage en daarmee verlegging van BTW. Hiervoor is een juiste facturering nodig. Volgens mij voldoen die standaard dingen van Google niet voor de BTW administratie. Zo mist het BTW nummer van de leverancier. Daarnaast staat op die inkomstenoverzichten niet vermeld dat sprake is van verlegging van de BTW. OP de volgende pagina van Google kun je jezelf inschrijven als leverancier van GOogle. Je geeft aan advertentiediensten te verrichten en vult je BTW nummer in. Vervolgens stuur je een factuur naar de VAT afdeling van Google in Ierland. Meer informatie kun je op de volgende pagina vinden. http://www.google.nl/support/adsense/bin/answer.py?hl=nl&answer=64176
  9. In het volgende artikel staan nog een aantal bronnen voor gratis boekhoudpakketten waaronder enkele links naar voorbeeld sjablonen voor excel. http://www.bedrijfopzetten.nl/tips-tools/9-wegen-naar-gratis-software-voor-je-boekhouding
  10. Gebaseerd op de informatie die je geeft is hier niets over te zeggen. Wat is je onderwerp en wat is je businessmodel. Ga je iets verkopen of komen de opbrengsten van banners en reclame? een stappenplan om te volgen is het volgende: 1) wat moeten je bezoekers doen om geld op te leveren. ergens op klikken, iets kopen, etc. 2) wat is de marge van die conversie. Wat levert een klik op, wat kost een banner op je site of hoeveel marge zit er op je product. 3) Maak een inschatting van je conversie. op een forum is de klikratio misschien maar een half procent of zelfs minder. Op een goede verkoopsite kan de conversie wel oplopen tot tientallen procenten. 4) bereken met bovenstaande info de winst per bezoeker of de winst per 1000 views (cpm) 5) hoeveel gericht verkeer krijg je naar je website. vermenigvuldig dit met de opbrengst en je hebt je omzet. 6) hoeveel kost dat verkeer. Komt het gratis uit Google of moet je banners en kliks gaan kopen Afhankelijk van de data hierboven ga je je site verder optimaliseren. Kun je goedkoper of beter verkeer kopen, kan de conversie omhoog, kan de winstmarge omhoog, etc. Het is lastig om aan info te komen. Wat je kan doen is kijken op sites als die van adseven.nl, adfab.nl, etf. Hier zitten tariefkaarten bij waar je kan zien wat het kost om te adverteren op grote sites. Je kan ook gebruik maken van de externe en gratis keyword tool van Adwords om te achterhalen of er veel adverteerders zijn in jouw gebied en wat ze betalen voor een klik. Daarnaast kun je testpagina's live zetten en daarop veel reclame maken met bijvoorbeeld adwords. ZO kun je een indicatie krijgen van de klikpercentages en conversie ratio's. Je kan bijvoorbeeld mensen vragen om lid te worden van een nieuwsbrief over de dienst waar je mee gaat beginnen. KLikken mensen hierop of laten ze je deal liggen?
  11. Zelfs als het die ondernemers in zwaar weer lukt om dat overbrugginskrediet te krijgen blijft de vraag of de bank wel gemaakt is voor durfkapitaal. Voor durfkapitaal zijn ook markten maar daar zijn de kosten een stuk hoger en moet je een klinkend ondernemingsplan hebben met veel potentie. De hierboven beschreven bedrijven wekken bij mij wel eens de indruk durfkapitaal te willen lenen bij de bank tegen een laag rentepercentage (alsof er onderliggende zekerheden zijn). Ik heb weinig inzicht in de cijfers maar kan mezelf vaak niet aan de indruk onttrekken dat er veel ondernemers zijn die een beetje te positief zijn geweest en een te groot gedeelte van hun bedrijf hebben gefinancierd. Daarmee hebben ze zich onderworpen aan de grillen van de bank. Natuurlijk prima in opstart tijd maar dat zou geen permanente situatie moeten zijn.
  12. Nooit zo over nagedacht terwijl het volgens mij wel heel belangrijk is. Als ik online iets koop dan wil ik ook graag overmaken naar een rekening met de tenaamstelling van de webshop. Vooral als later de afschriften binnenkomen is het wel fijn als je de naam kan linken aan de plek waar je gekocht hebt. Er zijn steeds meer bedrijven die gebruik maken van tussenpersonen voor de betaling. Je krijgt dan ook de naam van de tussenpersoon op je bankafschrift. Kan erg storend zijn, vooral als je op zoek bent naar de naam van die webshop en je bankafschriften zijn je makkelijkste aanknopingspunt.
  13. @JaapStar Ik vraag me af of dat voldoende is. Ik heb dan namelijk geen bewijs van overdracht. Ook via algemene voorwaarden schijn je dit mede om die reden niet te kunnen regelen. Daarnaast komen de schrijvers niet op mijn website. De artikelen worden via Word of email aangeleverd. Aangezien ik deze schrijvers zelf uitzoek en direct contact met ze heb is het in principe geen probleem om dit via een akte te regelen. Als ik de tekst van de akte heb ga ik even verder spitten in electronische overdracht. Dat schijnt ook te kunnen alhoewel de praktische opzet daarvan mij nog niet geheel duidelijk is. Veel informatie over het overdragen van auteursrecht heb ik van Iusmentis.
  14. Soms laat ik mensen een stukje schrijven voor mijn website. Hierbij wil ik graag de volledige rechten hebben. Dit is voor deze schrijvers geen probleem. NU zit ik me af te vragen hoe ik die auteursrechten kan overnemen.Blijkbaar heb je een door beiden ondertekende onderhandse akte nodig met daarin de opmerking dat de auteursrechten volledig worden overgedragen en dat daarbij beide partijen aangeven dat opdrachtgever de tekst naar eigen goeddunken mag wijzigen of doorverkopen. Ik schrijf met goedwillende gastbloggers en zij hebben dit soort contracten ook niet liggen. Weet iemand een standaard contract te vinden van niet meer dan 1 pagina waarmee ik dit soort dingen kan regelen? Google geeft mij een beetje de indruk dat maar weinig mensen dit soort dingen actief regelen.
  15. Links in de footers doen niet meer zoveel in SEO. Dat neemt niet weg dat die link verder weinig toegevoegde waarde heeft. Een belangrijkere vraag vind ik wie de eigenaar is van de auteursrechten van het design. Als jij de de rechten hebt kun je het zo aanpassen. Als je niet de rechten hebt dan is dat al iets om eens over na te denken en vervolgens zorgen dat je bij dit soort zaken de rechten op je eigen naam hebt. Een ander punt is de vraag waar jij je toekomstige webbouw activiteiten gaat halen. Het is op zich wel vreemd dat een bedrijf zoveel waarde hecht aan die link vooral als ze klanten gaan irriteren met een weigering om die link weg te halen. Ik vraag me nu ook af hoe ze in de voorwaarden hebben geregeld wat er gebeurt als je opstapt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept