• 0

Online bestelling via mail en fax?

Voor een bevriende restauranteigenaar bekijk ik de mogelijkheid om een online bestelmogelijkheid op zijn site te plaatsen.

Het opzetten van een bestelmandje en betaling is geen probleem, maar het ontvangen van de betaling wel. Als een bestelling geplaatst is sturen ideal en de site zelf daarvan direct bericht naar de restauranteigenaar. Dit gebeurt via mail. Nu denk ik dat het handiger zou zijn als dit via fax aan kon komen, of misschien zelfs direct naar de kassa. Zijn daar (niet al te dure) mogelijkheden voor? (en dan niet via just-eat, thuisbezorgd ofzo).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is er niet software die alle inkomende mail automatisch print op een aangesloten printer? is denk ik de goedkoopste oplossing. Wellicht weet Google hier meer over.

Tenminste, ik neem aan dat het probleem is dat de restaurant eigenaar niet elke 5 minuten op zijn PC wilt kijken of er nieuwe bestellingen zijn maar dit gewoon snel wilt checken aan de hand van een fax waar vers binnen gekomen bestellingen in het laatje liggen?

Link naar reactie
  • 0

Is er niet software die alle inkomende mail automatisch print op een aangesloten printer? is denk ik de goedkoopste oplossing. Wellicht weet Google hier meer over.

Tenminste, ik neem aan dat het probleem is dat de restaurant eigenaar niet elke 5 minuten op zijn PC wilt kijken of er nieuwe bestellingen zijn maar dit gewoon snel wilt checken aan de hand van een fax waar vers binnen gekomen bestellingen in het laatje liggen?

 

Het nadeel van printen of faxen is dat men erg plaatsgebonden is en dat geeft gelijk al een flinke beperking.

Ik neem aan dat deze ondernemer niet 24 uur per dag op de zaak zal zijn.

 

Op zich zou het met een simpel SMS scriptje mogelijk moeten zijn om bij iedere bestelling

die gedaan is hier een notificatie per SMS van te ontvangen.

Voordeel hiervan is dat men niet meer plaatsgebonden is.

 

Een fax of print-out lezen als men bijv een dagje naar het strand gaat lijkt me namelijk erg lastig 8)

Met een SMS bericht heeft men deze mogelijkheid ook niet, maar wel een notificatie dat er

een bestelling is gedaan (en dus de mail kan checken als men weer terug is op de zaak).

 

Link naar reactie
  • 0

Is er niet software die alle inkomende mail automatisch print op een aangesloten printer? is denk ik de goedkoopste oplossing. Wellicht weet Google hier meer over.

Tenminste, ik neem aan dat het probleem is dat de restaurant eigenaar niet elke 5 minuten op zijn PC wilt kijken of er nieuwe bestellingen zijn maar dit gewoon snel wilt checken aan de hand van een fax waar vers binnen gekomen bestellingen in het laatje liggen?

 

Het nadeel van printen of faxen is dat men erg plaatsgebonden is en dat geeft gelijk al een flinke beperking.

Ik neem aan dat deze ondernemer niet 24 uur per dag op de zaak zal zijn.

 

Nee maar zo'n bestelling zal toch in de keuken bereid moeten worden en de keuken zal gewoon openingstijden hebben lijkt mij? De keuken zal gewoon zijn openingstijden hebben en al besteld iemand buiten die tijden dan zal zo'n bestelling toch niet direct verwerkt kunnen worden. En de keuken is zowiezo plaatsgebonden dus dan zou zo'n SMS functie alleen maar een extra (dure) functie zijn die feitelijk overbodig is. Just my 2 cents :)

Link naar reactie
  • 0

En een restaurant heeft vaak personeel, dus als de baas even niet aanwezig moeten de bestellingen door het personeel wel opgepikt kunnen worden. Een printer of fax is dan zo'n slechte oplossing niet. Wanneer het via mail verloopt (incl automatisch printen) dan kan de baas toch nog even via zijn telefoon de mail checken en de bestellingen in de gaten houden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.