• 0

online harde schijf

Hallo Allen,

 

wie van jullie heeft ervaring met een 'online harde schijf'.

 

Ik heb gezien dat KPN dit aanbiedt, maar wilde er eerst het fijne van weten.

 

Zoals:

 

- krijg ik de harde schijf gewoon in mijn explorer te zien (bijv. net als een USB stick?)

- wat zijn jullie ervaringen met zoiets

- zijn er nog andere leveranciers en zo ja wat is jullie ervaring.

 

Dank alvast.

DENO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

externe schijven zijn zeeeeeer gevoelig voor de minste of geringste beweging.

 

Externe harde schijven zijn net zo gevoelig als elke andere harde schijf, omdat in een externe harde schijf een gewone harde schijf zit. Harde schijven er wel in twee verschillende maten. De grotere uitvoering met een normale harde schijf, en de kleinere uitvoeringen waar een laptop harde schijf in zit. Ik zou altijd voor de grotere uitvoering gaan omdat deze over het algemeen langer mee gaan. Daarnaast zijn de schijven intern vaak wel gelijkwaardig maar speelt de behuizing wel mee voor de duurzaamheid van de schijf, een behuizing die bijvoorbeeld warmte goed afvoert zorgt ervoor dat de schijf langer mee gaat. Altijd even op review websites kijken dus, maar er zijn zeker voldoende disks te vinden die wel lang mee gaan.

 

Ik vertrouw mijn data er in elkgeval niet meer aan toe, voor 5 euro per maand een backup account bij KPN en kan onbeperkt backups uploaden. nu daar nog kijken voor externe hardeschijf zodat ik vanaf elke pc altijd dezelfde files heb.

 

Je bedoelt het KPN backup online waar je eerder over schreef?

Link naar reactie
  • 0

externe schijven zijn zeeeeeer gevoelig voor de minste of geringste beweging.

 

Externe harde schijven zijn net zo gevoelig als elke andere harde schijf, omdat in een externe harde schijf een gewone harde schijf zit. Harde schijven er wel in twee verschillende maten. De grotere uitvoering met een normale harde schijf, en de kleinere uitvoeringen waar een laptop harde schijf in zit. Ik zou altijd voor de grotere uitvoering gaan omdat deze over het algemeen langer mee gaan. Daarnaast zijn de schijven intern vaak wel gelijkwaardig maar speelt de behuizing wel mee voor de duurzaamheid van de schijf, een behuizing die bijvoorbeeld warmte goed afvoert zorgt ervoor dat de schijf langer mee gaat. Altijd even op review websites kijken dus, maar er zijn zeker voldoende disks te vinden die wel lang mee gaan.

 

Ik vertrouw mijn data er in elkgeval niet meer aan toe, voor 5 euro per maand een backup account bij KPN en kan onbeperkt backups uploaden. nu daar nog kijken voor externe hardeschijf zodat ik vanaf elke pc altijd dezelfde files heb.

 

Je bedoelt het KPN backup online waar je eerder over schreef?

klopt ja, maar bleek uiteindelijk geen probleem van backuponline te zijn maar voor de verandering weer eens een windows probleem. uiteindelijk zeer goed egholpen door KPN waarbij ze ruim 2 uur hebben uitgetrokken om op mijn pc in te loggen en tal van instellingen aan te passen en daarnaast met spoed hun software hebben aangepast om die onvolkomenheid in windows op te vangen en direct die nieuwe versie (die nog niet voor andere beschikbaar was) op mijn pc instaleerden.

 

Het enige probleem was dat ik me rotgezocht had voordat ik juiste manier van contact opnemen met KPN backuponline gevonden had. Dat ik uiteindelijk juiste lijn had krijg je ook gelijk goede medewerkers aan de lijn.

 

probleem is dus als je niet direct contact hebt met backuponline je terugbel verzoeken helemaal niet aan blijken te komen daar. communicatie tussen verschillende afdelingen is dus gewoon slecht.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga niet iedereen quoten die het gezegd heeft, maar ik vind het een zinloos argument om geen externe HD te nemen omdat die snel kapot zou gaan. Ik weet niet hoe jullie met je schijven om gaan maar ik, en vrienden met mij, hebben echt nog nooit last gehad van verloren data met een externe HD. Tuurlijk. Een harde schijf is een harde schijf, maar ik heb in al mijn jaren dat ik met computers werk (en dat zijne r heel wat) persoonlijk misschien 2 of 3 kapotte harde schijven gehad. In een enkel geval door mijn eigen toedoen (je moet ze niet teveel laten vallen ;D) en de overige keren kon ik horen/merken dat de schijf er binnenkort mee op zou houden. Ik heb in de afgelopen 12 jaar geen data meer verloren.

Als je je auto goed onderhoud gaat hij langer mee. Zelfde geld ook voor je computer hardware.

 

En als je een 100% veilige methode wil kun je het beste alles 10-voudig kopiëren. Ook een online oplossing kan geen 100% zekerheid bieden (alhoewel ze zich hier wel voor ingedekt zullen hebben).

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
  • 0

In de discussie over de veiligheid van data in de cloud zijn de volgende artikelen volgens mij wel interessant: Artikel 1 Artikel 2. Hieruit blijkt dat het er niet alleen om gaat dat de data op Europese servers staat, maar ook dat het bedrijf waarvan de servers zijn niet Amerikaans mag zijn, of zelf maar zaken in Amerika moet doen. Anders kan de Amerikaanse overheid nog steeds toegang tot deze data vragen.

 

En ik weet niet of het hier bon ton is om een eigen oplossing aan te prijzen, maar wij bieden een on-line oplossing aan voor documentbeheer. Zie: Site ECM2.nl. Wij zijn een Nederlands bedrijf, maken gebruik van een Nederlands datacenter en de verbinding naar de server is altijd beveiligd. Ook is dit niet alleen een back-up oplossing (zoals bij KPN), aangezien je jouw eigen data op elke PC/Mac/smartphone kan benaderen en wegschrijven en daar dus altijd over kan beschikken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.