Jump to content

MrMartinH

Senior
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Lancelots
    LinkedIn

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Wij hebben een passie voor ons werk, proberen continue onze eigen grenzen te verleggen, blijven nieuwe kennis op doen, en we zetten hoog in op eerlijkheid en betrouwbaarheid.
  1. Het maakt voor de belastingdienst niet zoveel uit of jij jouw opdrachten opsplitst over meerdere facturen, als aan het einde je boekhouding maar klopt. Ik doe dat zelf ook wel eens. Voorbeeld (gebaseerd op 21% BTW. Ik heb geen ervaring met 6% BTW berekeningen :): Je doet een opdracht voor €500 (ex btw) en wilt deze factureren over twee facturen. Je splitst dan gewoon het bedrag in twee. Op Factuur #1 staat dus een bedrag van €250,- (+ BTW) en op Factuur #2 ook. Je kunt zelfs tussendoor nog een andere factuur sturen naar een andere klant. Wat je dan uiteindelijk hebt in je boekhouding: Factuur #1 (voor klant A) : Bedrag €250 + €52,50 BTW = €302,50 Factuur #2 (voor klant B) : Bedrag €300 + €63,00 BTW = €363,00 Factuur #3 (voor klant A) : Bedrag €250 + €52,50 BTW = €302,50 Je boekhouding klopt. Je factuurnummering klopt. Jij hebt je geld. Belastingdienst kan alles controleren. Iedereen blij.
  2. Ik ben alles behalve expert op dit gebiedt, maar ik heb altijd begrepen dat dat niet kan. Tenzij je een zakelijk abonnement neemt, omdat het in dat geval op naam van je bedrijf staat.
  3. Paypal is volgens de Amerikaanse wet geen bank. Ze hebben hier in Europa echter wel een banklicentie, en volgens mij worden ze daarom door de Europese wet wel als Bank gezien.
  4. Ik kreeg de mail ook. Ik denk alle Snelstart gebruikers. Wat ik er uit begreep was dat er in mijn geval in eerste instantie niks veranderd. Ik gebruik momenteel de laatste versie van Snelstart (v11.nogwat), en begrijp dus dat ik deze + komende updates gewoon kan blijven gebruiken vanwege het service abonnement, en dat de nieuwe pakketten waar je een maandbedrag voor betaald enkel voor nieuwe gebruikers geld. Ik gebruik nu Snelstart Boek 2. Volgens mij is het nieuwe pakket inKaart het pakket dat hier het meest bij aansluit. Maar om nu direct €14,50 per maand te gaan betalen heb ik ook geen zin in. Zolang het Boek 2 voor mij nog werkt gebruik ik dat.
  5. Ik heb tijdens een telefonische acquisitieronde eens mee gemaakt dat de telefoon op werd genomen door de eigenaar van het bedrijf waar ik naar toe belde. Terwijl ik aan het vertellen was onderbrak ze mij of het om acquisitie ging, hetgeen ik beaamde. Toen zei ze dat de eigenaar van het bedrijf was overleden en ze eigenlijk alle lopende zaken aan het afronden zijn. Zoiets vervelends kan natuurlijk voor komen, maar ik was wel even van mijn stuk gebracht omdat ik het totaal niet verwacht had.
  6. Vorige week gebeld door bedrijvenonline.nl. Beste man begon ook direct met de vraag of mijn gegevens nog klopte etc. Ik moet wel toegeven dat hij standvastig was. Volgens mij heeft hij geprobeerd mij 10 minuten lang te overtuigen waarom het goed was om (zo bleek) €200,- per jaar te investeren in mijn persoonlijke bedrijfenpagina. Als ik hem moest geloven vinden er meer zoekopdrachten plaats via hun website dan via google. Smerige manier van zakendoen dit...
  7. Een beetje common sense, een goede boekhouder en gewoon doen. Zo ben ik ook begonnen, en zo doe ik het nog steeds. Het voeren van een goede administratie is niet zo heel erg moeilijk, en als je iemand achter de hand hebt die het eens in de zoveel tijd voor je controleert kun je niet snel wat fout doen. Vandaar dat ik zei dat ik de keuze niet voor jou kan maken. Ik zeg alleen dat je er goed over moet nadenken voordat je een dergelijke keuze in praktijk brengt :). Graag gedaan.
  8. Als jij een goed idee hebt en daar geld mee weet te verdienen heb je in principe geen opleiding nodig. Een inschrijving bij de kvk en belastingdienst zijn dan voldoende. Basiskennis van belasting en het voeren van een administratie is nooit weg, maar om dit op een hoogwaardig niveau te bestuderen lijkt me overdreven. Zelfde als voor Nederlands en Engels op academisch niveau. Erg leuk om te doen, maar kun je dat geld niet beter besteden aan aan de ontwikkeling van je product, of aan trainingen die van meer waarde voor jouw als ondernemer in spe kunnen zijn? Los daarvan. Waarom denk je dat stoppen met je opleiding een goed idee is? Zelfs als deze studie niet aansluit bij hetgeen je wilt gaan doen in je onderneming loont het altijd om een opleiding af te maken. Al is het maar omdat je een papiertje krijgt wat aan geeft dat je kennis zou moeten hebben van... Ooit, toen ik nog een MBO opleiding netwerkbeheerder deed, had ik ook het plan er mee te stoppen simpelweg omdat het opleiding saai was en ik het niet voor mij zag de rest van mijn leven netwerkbeheerder te zijn. Mijn vrouw (toen vriendin) heeft mij over gehaald toch mijn opleiding af te maken. En ik ben daar achteraf heel blij mee. Alhoewel ik niks doe met het papiertje dat ik voor die opleiding heb gehaald kan ik in ieder geval tevreden zijn met het feit dat ik dat papiertje heb. Het zou altijd nog eens van pas kunnen komen :). Maar, dat was mijn beslissing. Succes met het maken van die van jouw.
  9. OpenOffice? Doet alles wat jij wilt en je kunt er pdf's mee maken. Kost je een middag om een mooie, aanpasbare template te maken. ;)
  10. Het probleem hierbij is vooral bewijslast: Het is heel eenvoudig een email de fingeren zodat die afkomstig lijkt te zijn van je kant, maar het in de praktijk niet is. Als de wederpartij stellig ontkent ooit de mail te hebben verstuurd, en een expert laat getuigen dat het op een of andere manier mogelijk is dit te faken loop je een risico. Uiteraard zal er bij een geschil meer bewijs zijn dan dat, bijvoorbeeld (deels) opgeleverd werk en dergelijke, maar met een mailtje als enige bewijsmiddel iets proberen te vorderen lijkt me een riskante kwestie. Dit dus :)
  11. Afspraken via de e-mail zijn gewoon rechtsgeldig tegenwoordig (is een nieuwe wet voor aangenomen aantal jaar geleden, ik weet zo over niet meer het artikel te vinden). Ik laat mijn klanten de mogelijkheid de bevestiging via de post te doen (waarbij zij zelf dan het laatste blad van de offerte moeten uitprinten, ondertekenen en opsturen) of om dit via de mail te doen, waarbij ze in de mail aan moeten geven dat ze akkoord gaan met de offerte door het offertenummer naar mij terug te mailen. Tot nu toe heeft het mij geen problemen opgeleverd.
  12. Oude software met nieuwe Windows gaat niet altijd hand in hand helaas. Wat je zou kunnen proberen is om het desbetreffende programma in Compatibiliteit modus te draaien. Dan reageert het programma als het goed is namelijk alsof het in een oudere Windows omgeving draait. Dit doe je als volgt: - Klik met je rechtermuisknop op het icoontje dat je gebruikt om het programma op te starten - In het menuutje dat verschijnt ga je naar "Properties" (of "Eigenschappen" als je een NL Windows gebruikt) - Klik op het tabblad "Compatibility" (In NL Windows zal het iets dergelijks als "Compatibiliteit zijn") - Plaats een vinkje in het bovenste vinkvenstertje ("Run this program in compatibility mode") - Kies vervolgens een windows versie die je wilt simuleren voor het programma (bv Windows 95 of 98 voor hele oude programma's) Dit zou moeten werken. Het is echter geen garantie. Het komt vaak genoeg voor dat het niet werkt. Maar lijkt me het proberen altijd waard. Succes. Hebben we het wel over hetzelfde programma? Ik ondervind namelijk geen enkel probleem bij het invoeren van =sum(F4:F12). Klopt dit werkt gewoon. In de Nederlandse versie is het overigens "=som" ipv "=sum" Open Office is verder gewoon compleet gratis totdat het tegendeel bewezen is :)
  13. Netwerken, netwerken, netwerken. Zowel online als offline. Zorgen dat je bekend word, en vooral dat andere ondernemers weten wat je precies doet. Dat laatste is lastiger dan het klinkt. Uit mijn ervaring blijkt dat veel mensen toch niet precies weten wat 3D visualisatie nu precies in houd. Laat staan dat ze weten welk nut het zou hebben voor hun bedrijf. Koud bellen heeft tegenwoordig weinig zin meer. Bedrijven zitten niet meer te wachten op jouw telefoontje. Loop netwerkbijeenkomsten en beurzen af (met voorkeur daar waar jouw doelgroep zich bevind). Zorg dat men je leert kennen en dat je een stabiel netwerk opbouwt. En zorg voor een sterk portfolio. Wil je een goede reputatie opbouwen, biedt dan vooral ook geen diensten aan die je zelf niet goed onder de knie hebt. Daar snij je jezelf alleen maar in de vingers. Soms moet je geluk hebben en toevallig iemand tegen het lijf lopen die behoefte heeft aan jouw dienst (een grote opdrachtgever van mij zit toevallig ook bij ons in de kerk), en je moet niet bang te zijn om te investeren (twee van mijn opdrachtgevers heb ik gekregen door op een beurs te staan). Succes er mee. 3D visualisaties maken is een geweldig mooi beroep, en het is een geweldig sterk middel om te gebruiken in de reclame en / of entertainment industrie. Zorg dat je je (potentiële) klanten daar ook van kunt overtuigen :).
  14. Op zakelijk vlak tot nu toe niet. Uiteraard wel eens teleurgesteld. Teleurstellingen zijn voor mij wel goede leermomenten geweest bepaalde zaken in de toekomst anders aan te pakken. Op privé gebiedt is het een heel ander verhaal. Niet dat ik regelmatig de kraan open zet, maar ik laat wel makkelijk mijn gevoelens gaan :)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept