Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jongambiteus
jongambiteus
Ik wist niet waar ik dit anders moest zetten, hoop dat het op de goede plaats staat zo.
Ik heb zo nu en dan klanten met klachten, mbt producten die zij dan in uitverkoop gekocht hebben.
Kledingmerken hanteren 'seizoenen' . Als wij een klacht van een consument ontvangen, met betrekking op een product uit het 'lopende seizoen' (bijv. een tshirt in de zomerseizoen, van de zomer collectie) en het is een terecht klacht, wordt dit door de producent/merk gecrediteerd richting ons (winkelier). Maar als het product buiten het seizoen (zomer collectie gekocht in winterseizoen) wordt gekocht, doet desbetreffende merk helemaal niets meer voor ons als winkelier.
Hierdoor bieden (naar mijn idee alle) kledingzaken 'garantie tot aan de deur' met uitverkoop. Echter is dit wettelijk in principe niet toegestaan, zie hieronder;
Maar wat moet een ondernemer dan met producten die wij dan niet kunnen retourneren? Dat zou ons dus geld moeten kosten, kan dit dan wel?
Verder vroeg ik me af wat wettelijk geregeld is voor garantie op kleding (zoals electronica verplicht 2 jaar)?
Zonder ambities geen motivatie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag