• 0

Idee: Website met allerlei onderwerpen

Hallo allen,

 

Sinds enige tijd ben ik op dit forum te vinden omdat mijn vriendin een eigen bedrijfje is begonnen.

Ik heb me bezig gehouden met haar website en alles wat daar bij komt kijken. Ondertussen heb ik een idee in mijn hoofd om zelf ook een website op te zetten. In beginsel zal het een leuk hobby project worden. Maar ik wil het wel zo doen dat het de grootste kans van slagen heeft.

 

Daarom zal ik hieronder vertellen wat ik in gedachte heb. En dan hoor ik graag van een paar mensen het volgende:

1. Wat vind je van het idee?

2. Heb je tips voor de uitvoering?

3. Wat zie je als mogelijke kansen en bedreigingen?

 

Het idee

Ik wil een website starten waarop informatie is te vinden over diverse onderwerpen en bedrijven. Vooralsnog heb ik de volgende categorieen in gedachten:

 

* blogs

* commercie

* hobbyisten

* informatie

 

Blogs

Hier kan/wil ik zelf een blog gaan bijhouden. Onderwep(en) ben ik nog niet helemaal uit.

 

Commercie

Hier wil ik kleine bedrijven (MKB) de kans geven om informatie over zichzelf kwijt te kunnen op het web. Het moet laagdrempeling (gratis en ik zorg er voor dat de content online komt) zijn.

Als voorbeeld: ik wil proberen om circa 10 winkeliers op/rond het Buikslotermeerplein een eigen plaats te geven op mijn website (ik woon hier zelf vlakbij).

Ik heb hiervoor al 1 ge-intereseerde winkelier.

 

Hobbyisten

Mensen met een leuke hobby kunnen hierover alles kwijt op de website. En indien gewenst kunnen ze via de website ook diensten/producten aanbieden. Het zou leuk zijn als ik hier wat lokale (Amsterdam noord) Hobbyisten voor weet te vinden. Op dit moment ken ik iemand die model boten bouwt en interesse heeft.

 

Informatie

Iedereen die een leuk onderwerp heeft en daar veel over weet kan een bijdrage voor mijn website leveren. Dit mag/kan echt over alles gaan wat je kan bedenken. Ideeën die ik op dit moment heb:

[*]SEO onderzoek (een onderzoek dat ik zelf wil doen om eens te testen of de aannames die worden gedaan ook correct zijn. Hierover heb ik nog geen info/data kunnen vinden)

[*]Ambulance motor (iets waar enkele ambulance posten op dit moment mee aan het testen zijn. Weinig info over op internet. Misschien dat een ambulance medewerker (die ik ken) hiervoor leuke/interessante content kan schrijven.)

[*]Banksparen voor pensioen (vrij nieuw onderwerp, kon ik zelf laatste niet alle gewenste informatie over vinden)

 

Het doel

Mijn doel van de website is meervoudig:

1. Ik vind het leuk om met een dergelijk hobby project bezig te zijn

2. Iedereen de kans geven om plekje op het web te krijgen (gratis en zonder kennis mogelijk)

3. inkomsten

 

Korte toelichting op punt 3. Het lijkt me leuk om via google Adsense of een andere mogelijkheid, inkomsten te genereren. Ik verwacht dat dit zeker het eerste jaar (en waarschijnlijk nooit) een noemenswaardig bedrag zal worden. Maar ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Is dus vooral leerzaam voor mezelf.

 

De Uitvoering & website structuur

Qua uitvoering zie ik graag dat iedereen zelf content/tekst aanlevert voor de website.

Ik ontwerp een standaard indeling waar ik zo veel mogelijk gebruik van maak (wel lay out qua tekst, achtergrond, kop-regels, enz. aanpassen). Indien gewenst/noodzakelijk kan ik hier van afwijken.

 

Over de structuur van de website zal ik nog eens goed na moeten denken.

Wat komt er bijvoorbeeld op de voorpagina?

 

marketing

Hierbij denk ik dat elk afzonderlijk deel van de site gepromoot kan worden. Voor commerciele doeleinden zal ik hier zelf niets aan doen. Voor het informatieve deel zal ik zelf aan de slag gaan om zo veel mogelijk links naar de site te verkrijgen. En de hobbyisten zal ik hierin ondersteunen/aanmoedigen.

 

Tot zover het idee. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en vragen!

Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Avelache,

 

Mijn eerste indruk bij jouw website toen ik deze opende: WOW...felle kleuren! Mijn ogen even laten wennen en gaan kijken wat voor informatie er te vinden is op de site. Deze eerste indruk kan in mijn ogen bezoekers afschrikken.

 

Wat me als eerste opvalt als ik ga zoeken wat voor site het is, is dat er weinig onderscheid zit tussen je inleiding over het doel en mogelijkheden van de website en het onderstaande bericht De mysterieuze eenden. Wellicht de inleiding er meer uit laten springen (groter lettertype, duidelijk aangeven wat de inleiding is en waar de berichten beginnen), waardoor voor een bezoeker meteen duidelijk te zien is wat deze site kan bieden. En waar deze bepaalde informatie kan vinden/lezen. Veel bezoekers scannen de site eerst en bepalen of het de moeite waard is om te blijven. Wanneer niet meteen duidelijk te zien is wat er te vinden is, kunnen zij snel weer weg zijn.

 

Daarnaast de menubalk, deze vind ik niet echt duidelijk en lijkt weggestopt in het hoekje. Ik zou er 1 rij van maken en verbreden over de hele pagina, waardoor de titels groter worden en meer aandacht trekken. Tevens nog eens kijken naar de kleuren welke je hiervoor gebruikt en of deze goed passen bij het groene van de rest van de pagina.

Na een tijdje je pagina te hebben bekeken, moet ik zeggen dat het felle groen wel wat rustiger wordt en beter overkomt.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Link naar reactie
  • 0

Aan de hand van de opmerkingen van mlagerwerf (en anderen) heb ik een aantal aanpassingen gemaakt in de lay out.

Daarnaast ben ik vanochtend eens aan het spelen geslagen met kleuren, borders en marge. Ik heb nu 9 voorbeelden van hoet het er uit kan zien. Ik hoor graag wat meningen over wat jullie het mooiste vinden qua kleurstellingen? En zitten er ook lay outs tussen die je echt nooit zou gebruiken?

 

Je kan de voorbeelden vinden op:

www.amsterdamnoord.heeftveeltebieden.nl/index.html

www.amsterdamnoord.heeftveeltebieden.nl/index1.html

www.amsterdamnoord.heeftveeltebieden.nl/index2.html

enz. nr. 8 is de laatste.

 

Een PM sturen heeft mijn voorkeur, anders wordt dit hele onderwerp onder gespammed!

Link naar reactie
  • 0

Over de layout zal ik het niet hebben, alhoewel ik daar geen fan van ben, maar de kleuren kunnen echt niet, welke ik ook bekijk. Zoiets heeft te maken met kennis en een portie gut-feeling.

Kijk eens op http://www.colourlovers.com/ misschien dat je daar een mooie combo uit kan scoren...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Dennis/Avelache,

 

Ik zie het topic nu pas, maar wil toch reageren op het eerste deel ervan (het idee), en straks pas een reactie op je ontwerp.

 

Je idee richt zich op veel input van anderen, over een veelheid aan onderwerpen. Je wilt een soort community vormen in Amsterdam-Noord. Maar waarom denk je dat dat succes zal hebben? Wat heb JIJ te bieden waar mensen naar op zoek zijn?

 

Je concept zal pas levensvatbaar zijn indien er interesse is van bezoekers. Die bezoekers zullen niet "zomaar" langs komen en blijven hangen. Surfers zijn ergens naar op zoek, en als jij biedt wat zij zoeken, dan komen ze bij je langs.

 

Vraag je dus eerst af waar mensen naar op zoek zijn. En wordt vervolgens DE expert op dat gebied. De informatie op je website moet vooral van jou komen, anders wordt het een lappendeken waar niemand interesse in heeft.

 

Ik zeg overigens niet dat Amsterdam Noord geen goed onderwerp kan zijn. Maar doe daar eerst onderzoek naar (hoeveel mensen zoeken er naar "Amsterdam Noord", en waar zijn ze dan naar op zoek?). En schrijf vervolgens over de onderwerpen waar men informatie over wil hebben.

 

Dan je ontwerp. Het is duidelijk dat je html en css aan het leren bent, en ik vermoed dat je een technische achtergrond hebt, meer een programmeur dan een creatief artiest. Daar is helemaal niets mis mee, maar je bezoekers zullen, als ze je al gevonden hebben, wegrennen als ze deze ontwerpen zien. Het groen en roze, en ook nog af en toe fel-geel is niet echt aantrekkelijk voor de ogen. Het is niet voor niets dat de meeste websites voor rustiger kleuren kiezen. Ik zou zeggen: experimenteer eens met deze website:

http://colorschemedesigner.com/

Kies een kleur die je mooi vindt (en nee,, liever niet zo'n felle), en kijk welke kleuren er bij passen. Rechtsonder kun je dan voorbeelden zien van lichte en donkere websites met die kleuren. Kies overigens de lichte, dat is veel beter voor de bezoekers.

 

Ook de rest van je ontwerp behoeft wat meer denkwerk. Dan doel ik op waar plaats je de navigatie, waar de teksten. Hoe breed worden die teksten, waar komen de plaatjes, etcetera. Usability studies wijzen uit dat een navigatiebalk aan de linkerkant het beste is, de teksten niet te breed moeten zijn, en dat naar de kolom aan de rechterkant weinig aandacht uitgaat.

 

Tot slot: een website als hobby is heel leuk, je leert er veel van en je kan er zeker ook geld mee verdienen. Maar doe het op de goede manier, te beginnen met goed na te denken over het onderwerp: waar zoeken mensen naar en waar wil je DE expert in worden?

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Klopt ik heb een financieële achtergrond. Creativiteit en dan met name als het om het ontwerpen of inrichten van iets gaat is bij mij vaak ver te zoeken. En het blijkt dat het daardoor erg lastig is voor me om iets moois qua kleuren en lay out te bedenken.

 

De lay out wil ik even in het midden laten. Of het menu nu boven of links staat is voor mij maar een klein verschil. En daar wil ik gewoon wat mee experimenteren (Bij een andere website heb ik hem wel links).

 

Over die kleuren dan. Ik heb net met de link die je gaf het e.e.a. geprobeerd. Maar ik vind dat het er niet mooier op wordt. En ook al kies ik de lichtste kleuren, dan is het volgens mij niks lichter als met de kleuren die ik zelf had. Na 3 pogingen staak ik maar even, zie hier het resultaat:

http://www.amsterdamnoord.heeftveeltebieden.nl/index1.html

Link naar reactie
  • 0

Maar ik begrijp dus niet hoe ik minder felle kleuren kan krijgen met de tool waar jij naar verwijst.

 

Er zoeken maandelijks ruim 200.000 mensen op "Amsterdam noord". Waar al die mensen naar zoeken weet ik niet. Maar ik vermoed dat dit vooral Nederlanders zijn en met name Amsterdammers. Ik ben de website vooral begonnen omdat ik zelf (als bewoner van) vind dat er geen leuke website(s) over A'dam-N zijn en omdat er maar weinig te beleven valt.

 

Ik wil dus gewoon vanuit mijn eigen ervaring en beleving wat leuks over Amsterdam Noord op het web zetten. En de doelgroep daarvoor bestaat uit zowel de inwoners als mensen uit de omgeving die een dagje naar A'dam-N willen.

 

Of er behoefte aan is? Op zich een belangrijke vraag, waarom zou je anders een website maken?

Dit is pas de 2e website die ik ontwerp en volledig van content voorzie. En het is een kunst op zich blijkt zo ondertussen.

Met een beetje programmeren in html/css heb je eigenlijk nog maar 10/15% van de benodigde kennis en gave om een mooie en goede website te maken.

Ik zie dit dan ook vooral als een leerproject. Dit moet er voor zorgen dat mijn volgende websites beter worden.

Link naar reactie
  • 0

Je kan iedere kleur kiezen die je wilt.

 

Draai het balletje in het rondje aan de linkerkant naar een kleur die je mooi vindt. Klik op "Adjust scheme" om de kleur aan te passen: minder fel, of een andere tint. klik dan bovenin voor een x-aantal bijpassende kleuren.

 

En nu nog je reactie op mijn suggesties voor het onderwerp van de site.

 

Link naar reactie
  • 0

Weet je hoe het kan dat ik al die opties nooit heb gezien?

 

Precies omdat de kleuren van die kleuren-help site ook beroerd zijn!!

Alles is zo donker dat ik het hier op mijn laptop met een klein beetje zon achter de wolken amper kan lezen.

 

Maar goed, ik heb nu even snel (want moet weg) iets in elkaar geflanst. Is het zo qua felheid van de kleuren beter voor :

http://www.amsterdamnoord.heeftveeltebieden.nl/index1.html ?

 

Het heeft even geduurd, maar ik heb nu iig door wat ik zoal met die tool kan doen :-D

Link naar reactie
  • 0

De bedoeling is dat het eigenzinnigheid uitstraalt. Iets vernieuwends en creatiefs qua kleuren en indeling.

 

Mijn 1e testpersoon, neefje van 16, vindt het er zo ook cool uit zien. Jammer genoeg is hij niet representatief voor de doelgroep van 18-45 die ik in gedachten heb. En het ontwerp moet ook zeker niet zo heftig zijn dat mensen binnen 30 seconden op een kruisje klikken, waardoor de website voor eens en altijd verdwijnt.

 

Ik ga eens kijken of ik met minder fell kleuren iets kan maken dat aan mijn wensen voldoet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.