Hoop dat de vraag in het juiste forum gedeelte zit.....
Ik heb de kans om een bedrijf dat in creatieve workshops doet over te nemen.
De omzet ligt rond de 160000 per jaar, de winst voor belasting 50000
De overnameprijs bestaat uit alleen de economische waarde/goodwill. (110000)
Het is nu een eenmanszaak, maar de eigenaar wil het voor verkoop omzetten naar een bv. om zodoende minder stakingswinst te betalen.
Op internet zijn geen cijfers te vinden omtrend verwachtingen voor workshops t.a.v. bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten e.d.
Nu mijn vragen:
- wie weet waar ik cijfers, trends of onderzoeken omtrend bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten kan vinden.
- hoe bepaal ik of de overnameprijs reeël is t.a.v. de winsten die er gemaakt worden
- Is het bedrijf o.b.v. de winst die behaald word volledig te financieren (110000 euro) , of zal er een overwaarde van het huis als bankgarantie moeten komen staan?
- Tevens een vraag of ik het bedrijf als bv moet overnemen, of dat ik als eenmanszaak verder kan gaan? (als dit laatste mogelijk is, ben ik benieuwd of ik zonder of met overwaarde van het huis moet financieren, indien ik met huis moet financieren, kan dit dan ook als eenmanszaak, ondanks dat ik getrouwd ben?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dvm544
dvm544
Beste Allemaal,
Hoop dat de vraag in het juiste forum gedeelte zit.....
Ik heb de kans om een bedrijf dat in creatieve workshops doet over te nemen.
De omzet ligt rond de 160000 per jaar, de winst voor belasting 50000
De overnameprijs bestaat uit alleen de economische waarde/goodwill. (110000)
Het is nu een eenmanszaak, maar de eigenaar wil het voor verkoop omzetten naar een bv. om zodoende minder stakingswinst te betalen.
Op internet zijn geen cijfers te vinden omtrend verwachtingen voor workshops t.a.v. bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten e.d.
Nu mijn vragen:
- wie weet waar ik cijfers, trends of onderzoeken omtrend bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten kan vinden.
- hoe bepaal ik of de overnameprijs reeël is t.a.v. de winsten die er gemaakt worden
- Is het bedrijf o.b.v. de winst die behaald word volledig te financieren (110000 euro) , of zal er een overwaarde van het huis als bankgarantie moeten komen staan?
- Tevens een vraag of ik het bedrijf als bv moet overnemen, of dat ik als eenmanszaak verder kan gaan? (als dit laatste mogelijk is, ben ik benieuwd of ik zonder of met overwaarde van het huis moet financieren, indien ik met huis moet financieren, kan dit dan ook als eenmanszaak, ondanks dat ik getrouwd ben?
alvast bedankt.
Dennis
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22091-overname-workshop-bedrijf/Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag