• 0

Artikel: Chewing on Twitter (and not getting it)

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je Annedien. Is inderdaad niet makkelijk tegenwoordig :-)

 

Het is natuurlijk als kritiek op Twitter met een komische noot bedoeld. Ook ik gebruik Twitter, en ben er meestal heel blij mee. Het hangt natuurlijk ook grotendeels ervan af hoe je het zelf gebruikt.

 

Maar door die gigantische hype om Twitter voelde ik me geroepen ook eens een beetje meer kritisch tegen Twitter aan te kijken, en die slideshow is het resultaat geworden.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik gebruik Twitter, en ben er meestal heel blij mee. Het hangt natuurlijk ook grotendeels ervan af hoe je het zelf gebruikt.

 

Dat is de crux. Maar ik vind de zoektocht naar de betekenis van Twitter, de redenen waarom het zo aanslaat, de redenen waarom sommige mensen het 'verwerpen' interessant.

Zelf hebben we onlangs een startup gelanceerd op basis van Twitter, http://www.avartize.com - dan kom je er wel achter hoe leuk je Twitter vindt als ze DDoS griep hebben en je bent er van afhankelijk ;-)

 

Dit stuk van een lezing van Martijn Aslander gaat over Twitter. Ook een fan!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan ook maar een artikel in de vorm van een slideshow dat niet zo positief over Twitter is.

 

"24 Reasons why Twitter sucks!"

 

http://www.slideshare.net/henricodolfing/24-reasons-why-twitter-sucks

 

Ik heb het dan ook wel zelf geschreven, maar iémand moest het doen :P

 

En gebruikt in een presentatiewedstrijd (?) die op Youtube is geplaatst:

 

Degene die de presentatie geeft in deze wedstrijd weet vooraf niet welke sheets hij voorgeschoteld krijgt

 

Link naar reactie
  • 0

Yep :-) Dat was op Podcamp 4 in Boston. Gradon Trip deed mee met de zogenaamde Battledecks and Pecha Kucha. De organisatie had mijn presentatie voor hem uitgekozen.

 

Bij Pecha Kucha hebben presentators 20 slides, en 20 seconden tijd per slide voor hun presentatie. Presentaties zijn dus ongeveer 7 minuten lang. Dit verschijnsel komt uit Japan, en wordt erg gepromoot door Garr Reynolds van PresentationZen.

 

Battledecks is een ander soort presentatie challenge. Net als bij Pecha Kucha, krijgt de presentator 20 slides, met ongeveer 30 seconden tijd per slide, met het grote verschil dat de presentator de slides zelf nog nooit gezien heeft. De presentatie is dus een complete improvisatie.

 

Persoonlijk vind ik dat Gradon het best leuk gedaan heeft, en voor mij was het natuurlijk leuke exposure :-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.