• 0

Vragen over uitkering provisie bij flyers

Hoi Iedereen!

 

Gister had ik in een ander topic dat ik startte (over naamsbekendheid verwerven) een geweldige tip gehad om provisie uit te keren aan winkeliers bij het verspreiden van flyers in winkels. Nu ben ik erover aan het nadenken gegaan en een aantal vragen blijven onbeantwoord:

 

De winkelier verspreid mijn actieflyers met een stempelafdruk van de winkel--> diereigenaar levert flyer bij mij in --> ik laat na een bepaalde periode aan de betreffende winkelier zien hoeveel flyers bij mij uiteindelijk zijn terecht gekomen --> uitkering provisie

* De winkelier kan op dergelijke manier toch vraagtekens zetten bij het aantal flyers dat werkelijk bij mij zijn terecht gekomen?

* Hoeveel provisie per teruggekeerde flyer is gangbaar om uit te keren aan de winkelier?

* En zijn dergelijke winkeliers eigenlijk snel bereid om mee te werken bij het aanbieden van provisie? Want eigenlijk geven ze op dergelijke manier hun eigen klanten de indruk te pleiten voor dierenartsenpraktijk X. Ik zie dat bijvoorbeeld bij mijn eigen praktijk: folders van een diergeneesmiddel A met ruimte voor een praktijkstempel: als ik dat verspreid naar de klanten geef ik te kennen dat ik diergeneesmiddel A verkies boven diergeneesmiddel B. Zou het niet zo zijn dat winkeliers de provisiemethode om die reden toch niet zo snel accepteren?

* Is het aan te raden om het eerst te proberen zonder provisie aan te bieden? Of is het beter om meteen een provisie aan te bieden?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes Sarah

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Sarah,

 

Om het nog moeilijker te maken: ik zou de provisie wel koppelen aan het feit dat je iets verkocht hebt aan degene die met die flyer bij je kwam. Heb je niets verkocht, dan ook geen provisie. Eigenlijk is wat je voorstelt een soort offline variant van een affiliate programma dat je op Internet kunt draaien. Zoek daar eens op voor meer info en inspiratie. Veel staat of valt met wederzijds vertrouwen en de algemene attitude van de winkelier. Ik zou je ook zonder commissie mensen willen doorsturen bijvoorbeeld. Kwestie van karma ;)

 

Succes,

Daphne

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee of dat offline gaat werken want zoals je zegt valt er voor de partij die jou prospects doorlevert niets te controleren.

 

Online kan je via affiliate programma's diegene die het doorstuurt alles laten zien, bijvoorbeeld wanneer er iemand contact met je opgenomen heeft en hoeveel keer er op de affiliate link is geklikt.

 

Een programma dat aan te raden is en ik zelf ook gebruik is: http://www.qualityunit.com/postaffiliatepro/

 

Ik heb geen ervaring op offline gebied en kan je daar dus niet over adviseren.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

 

* De winkelier kan op dergelijke manier toch vraagtekens zetten bij het aantal flyers dat werkelijk bij mij zijn terecht gekomen?

 

Jawel. Dus hoe kun je zijn vertrouwen vergroten?

 

* Hoeveel provisie per teruggekeerde flyer is gangbaar om uit te keren aan de winkelier?

 

Geen idee. Bekijk het eens anders: hoeveel geld kost het jou om zo'n klant zelf binnen te halen? Als je dat bedrag (of minder ;)) uitkeert is iedereen blij. Je kunt ook met staffels werken: hoe meer klanten per winkelier in een bepaalde periode, des te meer provisie per klant.

 

* En zijn dergelijke winkeliers eigenlijk snel bereid om mee te werken bij het aanbieden van provisie? Want eigenlijk geven ze op dergelijke manier hun eigen klanten de indruk te pleiten voor dierenartsenpraktijk X. Ik zie dat bijvoorbeeld bij mijn eigen praktijk: folders van een diergeneesmiddel A met ruimte voor een praktijkstempel: als ik dat verspreid naar de klanten geef ik te kennen dat ik diergeneesmiddel A verkies boven diergeneesmiddel B. Zou het niet zo zijn dat winkeliers de provisiemethode om die reden toch niet zo snel accepteren?

 

Als ik winkelier was zou ik alleen meedoen als ik tenminste enig vertrouwen had in dat product.

 

 

* Is het aan te raden om het eerst te proberen zonder provisie aan te bieden? Of is het beter om meteen een provisie aan te bieden?

 

 

Waarom zouden ze jou klanten brengen als ze er niets voor terugkrijgen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

sluit aan bij het spaarprogramma van de winkelier

 

een volle spaarkaart incl jouw stempel voor een consult is 10 euro extra te besteden in de winkel van de winkelier

 

bij inlevering van de volle spaarkaart door de winkelier bij jou krijgt hij dat geld uitbetaald

 

je zegt ergens goedkoper te zijn dan de reguliere arts dus wellicht je prijzen 10 hoger maken om het te financieren

 

frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.