• 0

Registratie voorkomen

Hoe voorkom ik dat een uitvinding door derden geregistreerd wordt? Zelf registeren is geen optie.

 

Momenteel ben ik een idee aan het uitwerken en wil het in de openbaarheid brengen (bijvoorbeeld in dit forum) om het publiekelijk/gezamenlijk verder te ontwikkelen. Ik wil echter voorkomen dat het geregistreerd wordt. Het is de bedoeling dat het "algemeen goed" wordt en dat iedereen het kan gebruiken.

 

Graag jullie reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe voorkom ik dat een uitvinding door derden geregistreerd wordt? Zelf registeren is geen optie.

 

Momenteel ben ik een idee aan het uitwerken en wil het in de openbaarheid brengen (bijvoorbeeld in dit forum) om het publiekelijk/gezamenlijk verder te ontwikkelen. Ik wil echter voorkomen dat het geregistreerd wordt. Het is de bedoeling dat het "algemeen goed" wordt en dat iedereen het kan gebruiken.

 

Graag jullie reacties.

 

 

je kunt toch een inovatie voucher aanvragen bij senter novem? zonder octrooi doe je niets hoor,en pas op als iets eenmaal opebaar is kun je niet meer octrooieren!

of bel de novu even!

of kijk hoe ik het doe (mijn bedrijf van begin tot eind)

ik hoop dat ik je kan helpen,succes joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Of je iets over het hoofd ziet weet ik niet. Het is een goede gewoonte om zelf eerst onderzoek te doen voordat er vragen gesteld worden, vandaar mijn vraag. ;)

 

Even een tegenvraag: waarom is het geen optie zelf te registreren?

 

Ik heb inmiddels wat meer bekeken en zie eigenlijk alleen vragen over het registreren.

 

Zelf registreren is geen optie i.v.m. de (hoge?) kosten en het gedoe dat daar (mogelijk) bij komt kijken. Ik heb liever dat mijn idee bijdraagt aan het welzijn van mensen dan dat ik er persoonlijk geld aan moet verdienen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

dan kun je het openbaar maken maar dan kan iedereen er geld aan verdiennen,ik krijg de indruk dat het meer een dienst is dan een tastbaar product (dit is goedkoper te registreren bijvoorbeeld bij idepot)

 

Joop,

 

Het is een echt, tastbaar produkt. Ik heb het (letterlijk) met houtjes en touwtjes gemaakt maar loop nu tegen mijn "bouwkundige" beperkingen aan waardoor ik de laatste (en belangrijkste) stap helaas niet kan maken. Anders had ik een gereed model gehad.

 

Uiteraard mag er (in alle redelijkheid) geld mee verdiend worden. Het moet immers geproduceerd worden. Maar als één partij de rechten heeft dan kan die het "uitmelken" en anders is er concurrentie/marktwerking.

 

Is jouw bedrijf: www.dutchaerotechnics.com ?

 

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik een idee aan het uitwerken en wil het in de openbaarheid brengen (bijvoorbeeld in dit forum) om het publiekelijk/gezamenlijk verder te ontwikkelen. Ik wil echter voorkomen dat het geregistreerd wordt.

 

Als jij het op dit forum in de openbaarheid brengt is dat publicatie van het uitgewerkte idee.

Hoe ruimer jij het uitwerkt en die uitwerking publiceert hoe kleiner de kans is dat iemand er nog iets mee kan in de vorm van patentregistratie of een andere vorm van IE bescherming.

Dus als het jou gaat om een soort open source uitvinding zorg dan dat je het op zoveel mogelijk plaatsen in de openbaarheid brengt.

 

BTW, door het openbaar te maken vervalt trouwens ook voor jou de mogelijkheid het te beschermen. Dat kan nadelig zijn bij marktintroductie, een stuk exclusiviteit is dan namelijk niet meer te bieden.

Link naar reactie
  • 0

beste Nico, ik heb een animatie van jadeb ontvangen,hij geeft hiermee niets over de echte uitvinding weer.

het gaat om een klein technisch probleem dat smullen is voor gebruikers van hl.nl

het is meer een leuk puzzeltje maar bedankt voor je bezorgtheid maar ik zie geen problemen met de publicatie van deze problematiek.

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je je idee publiceert dan kan het niet meer geoctrooieerd worden door een ander omdat de 'nieuwheid' door jouw publicatie verloren gaat voor een derde. Als je het helemaal goed wil doen dan leg je je idee vast of bij een notaris of via de belastingdienst, beide met een officiele datumvermelding. Dan kan je altijd aantonen dat het jouw idee was en dat jij eerder was. Overigens, een registratie via Octrooicentrum Nederland kost weinig en heeft hetzelfde effect. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.