• 0

Ltd opgericht en dan......

In 2006 heb ik een Ltd laten oprichten door YRT Business Services uit Sittard Geleen / Maastricht. Gevonden via internet. Allemaal goed gegaan, daarna de jaarlijkse verplichtingen tegen vergoeding (ca. 400 euro) ook laten verzorgen door YRT. Begin dit jaar bericht gekregen van Companies House dat de gegevens niet aangeleverd waren. YRT ingeseind en bericht gekregen van YRT dat een en ander geregeld zou worden. In mei j.l. wederom bericht van Companies House > geen gegevens aangeleverd > mogelijke boete! > YRT op de hoogte gesteld en bericht gekregen dat er door hen een fout was gemaakt en inmiddels was opgelost. In juli j.l. echter ontving ik een brief van Lewis Debt Services waarin ik aangeslagen wordt voor "the Late Filing Penalty" van € 1667,- . Vanaf dat moment probeer ik contact te krijgen met de vertegenwoordiger (eigenaar??) van YRT en zonder resultaat. Tot op heden krijg ik geen contact met de YRT om een en ander te regelen. Niet via mail, telefoon, aangetekende brief......men is niet thuis voor dit soort zaken.

Mijn vraag is of er meer vergelijkbare ervaringen met YRT zijn opgedaan. Daarnaast overweeg ik om de Ltd te laten opheffen en over te stappen naar een BV. Graag reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, de boete komt meestal niet te vervallen hoor.

 

Voor een Ltd, ik neem even voor gemak aan een HK ltd. ben je verantwoordelijk een jaaroverzicht te presenteren waarover dan winstbelasting betaald moet worden. Natuurlijk maakt 99% van alle ltd's geen winst ;)

 

Maar geen opgave is een probleem, dan moet je boetes betalen, je kan hierna wel het bedrijf opdoeken, maar ik zie uit de vraag ook dat er wellicht sprake is van nalatigheid, en indien gedocumenteerd ook verwijtbare nalatigheid door YRT.

 

Ik adviseer ook altijd een Ltd bij een goed bedrijf, gevestigd in HongKong, te laten oprichten en onderhouden.

 

De tijd tikt door, ik zou niet te lang wachten met aansprakelijk stellen van YRT voor de ontstane schade en via officiele kanalen hun aansporen hun verantwoording te nemen.

Link naar reactie
  • 0

dank voor je snelle reactie. ik overwoog de mogelijke overstap naar een bv te maken gezien de kosten. het opheffen van de ltd kost € 167,- en de penalty van € 1500,- komt dan te vervallen (dat begreep ik tenminste uit de brief van Lewis)

 

groet, Kees

 

Beste Kees,

 

Voor de (vrijwillige) uitschrijving van de Ltd wordt door Companies House een fee gerekend van slechts £ 10 - dus niet een bedrag van € 167. Companies House kent voor de aanvraag van de uitschrijving het zogenaamde formulier 652a dat van hun website kan worden gedownload. Ik kan je verdere informatie uiteraard niet beoordelen zonder de door je genoemde brief gelezen te hebben. Ik waag echter te betwijfelen dat de boete zal worden kwijtgescholden. In de regel geldt dat de (vrijwillige) uitschrijvingsprocedure enkele maanden in beslag neemt - dus anders dan wij gewend zijn bij de Kamer van Koophandel in Nederland. Dit, om crediteuren mogelijkheid te geven zich tegen deze uitschrijving te verzetten, tot alle door de Ltd verschuldigde betalingen zijn voldaan. De Late filing penalties van Companies House, boetes die worden geheven wegens het te laat indienen van de accounts of verkorte balans, behoren tot die verschuldigde betalingen. Zij worden inderdaad geïncasseerd door Lewis Debt Services en hoogst zelden kwijtgescholden. Het in gebreke blijven van de dienstverlener die de Ltd beheert is daartoe in ieder geval onvoldoende.

Link naar reactie
  • 0

En wat gebeurt er eigenlijk als je de Ltd (met bijhuis Nederland of België) wil stopzetten?

Moeten er dan belastingen betaald worden in Engeland voor het stopzetten? Wat als je enkel activiteiten hebt in Nederland of België?

Moet er dan liquidatiebelasting betaald worden in Engeland en zo ja, hoeveel bedraagt die dan?

 

Met dank,

Ives

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ives

 

Ik kan me niet voorstellen dat ze in Engeland liquidatiebelasting hebben. In NL in elk geval niet. Hooguit vallen er voorzieningen vrij die nog tot belastingheffing leiden in de VPB.

 

Als je een NL LTD hebt die vrijgesteld is in Engeland, dan wordt de LTD sowieso niet aangeslagen voor corporate tax.

 

groet

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dank je Joost. In België moet je liquidatiebelastingen betalen als je de zaak stopzet (BV bijvoorbeeld). Die bedraagt 10%. Ik vroeg me dus af of dat ook bestond in België.

Daarnaast vroeg ik me ook af of je persoonlijk nog eens belast wordt op het ontvangen van het kapitaal in België/Nederland na het stopzetten, ook al is het kapitaal altijd geplaatsts geweest in België/Nederland. In elk geval zijn er al heel wat belastingen betaald door de vennootschap op de winsten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vergelijkbare ervaringen met YRT. Totaal onbereikbaar, al maanden via welk medium dan ook. En dan opeens sturen ze een rekening - per mail en post - en zelfs op de gegevens van die faktuur kun je ze dan niet bereiken. Nummer bestaat niet.

 

Destijds heb ik met de eigenaar contact gehad en gebeld. Ik moet ook wel zeggen dat ik me schaam als ik de website van YRT laat zien aan bekenden. Veel vertrouwen wekt het al niet. Ik wilde eerst met het Haagse Juristen College in zee. Kennis van zaken hebben ze, maar ik onderschrijf hun filosofie en overige diensten op het vlak van belasting "ontwijking" niet en wil eigenlijk niks met hun te maken hebben.

 

Juridisch technisch is een Ltd een goede optie, maar je bent wel afhankelijk van deskundigen / intermediairs en die zijn niet altijd zo betrouwbaar, ethisch geruststellend of deskundig!

 

Gelukkig heb ik geen al te grote problemen, want pas begin 2009 opgericht, dus nog op tijd voor de filings. Ook ben ik geswitched van dienstverlener en ben ik zeker niet van plan dit en volgend jaar de rekeningen van YRT (a 504 Eur) te betalen.

 

Dus mijn advies: ga niet in zee met YRT!

Link naar reactie
  • 0

Als je de kosten volgend jaar niet aan YRT wil betalen is het toch wel verstandig voor die tijd van provider te wisselen zodat je, bij een betrouwbare provider, wel aan de verplichtingen kunt voldoen, dwz registered office, annual form en annual account.

Als je hier niet punctueel in bent kan de Ltd uit de 'good standing' komen en na verloop van tijd dissolved worden. Gevolg is dat je hoofdelijk aansprakelijk bent als ondernemer en dat kan heel lastig zijn. Het probleem met niet bona fide aanbieders is dat ondernemers zich vaak helemaal niet realiseren dat ze zich in die situatie bevinden met alle gevolgen van dien.....

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

Fijn deze site te hebben gevonden. Ik heb gezocht op het forum en op het web maar de informatie over beëindigen van een Ltd is divers.

De een zegt het is een formuliertje invullen, de ander (ook Companyhouses) zegt dat je professionele hulp moet inschakelen.

Overigens kan ik het formulier 652a van CH ook niet vinden.

Heeft een kenner een objectieve mening hierover s.v.p.?

 

Het gaat om een Ltd vanaf 2004, netjes in orde en met opzet niet meer gebruikt sinds 31/12/10.

Voorraad is verkocht, staat wel in belgië ingeschreven.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
  • 0

Vóór ik hier had gepost had ik een Belgische advocaat via de mail geraadpleegd:

Dit is het antwoord, wat denkt u hiervan/

 

Vennootschappen . net

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Geachte Heer / Mevr.

 

Ik heb uw vennootschap "........................................... Ltd" nagekeken op het Belgische KBO en Engelse Companies House.

 

 

1. Om de vennootschap te sluiten in Antwerpen dient een algemene vergadering in Engeland opgemaakt te worden en dit laten certificeren door de Engelse Notaris met Apostille.

 

Deze documenten dienen dan vertaald te worden door een Belgische beedigde vertaler en worden afgestempeld door de rechtbank van eerste aanleg. Eenmaal

dit gebeurd is kunnen we de formulieren aanmaken om de vennootschap te sluiten in Anwerpen waar die gevestigd is.

 

De totale kost is:

- Algemene vergadering - Notaris - Apostille 275 Euro

- DHl, tNT, fEDEX Engeland naar Belgie tussen 60 / 90 Euro

- Beedigde vertaling + rechtbank eerste aanleg 125 Euro

- Verzendingskosten binnen Belgie 8 Euro

- Opmaken documenten voor de sluiting 45 Euro

- Publicatie staatsblad 143,26 euro. http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pub/tarif_n.htm

............................................................................................

 

686,28 euro - btw inbegrepen

............................................................................................

 

De vennootschap sluiten in Engeland kost 155 Euro + 20 Euro = 175 Euro en neemt 3 maanden in beslag alvorens die volledig uitgeschreven is. (3 publicaties in de gazette)

 

Opmerking:

Voor sluitingen van buitenlandse filialen in de rechtbank van koophandel te Antwerpen wordt er altijd om gecertificeerde documenten met apostille gevraagd. De rechtbank van koophandel Brussel en Antwerpen

zijn de strengste zones van het land. Tevens dient er rekening gehouden te worden met de volgende feiten:

 

- Het adres van de maatschappelijke zetel in Engeland stemt niet overeen met de gegevens vermeld in de Belgische publicatie zie hierboven.

- Deze vennootschap is waarschijnlijk afkomstig van Emzet. (gerechtelijke problemen regio Antwerpen en Hasselt)

- De vennootschap is gedurende vele jaren niet correct bijgehouden. Alle jaarrekeningen staan op (dormant) slapend. Daar u een beknopte jaarbalans dient neer te leggen van uw Belgische activiteiten in Engeland.

 

Wij hebben al vele vennootschappen in / uitgeschreven in Antwerpen en ik kan u niet garanderen dat de publicatie sluiting gemakkelijk aanvaardt wordt.

 

 

2. Het alternatief zou zijn de vennootschap verplaatsen naar een andere zone binnen Belgie. (daarvoor worden geen gecertificeerde documenten met apostille gevraagd in Antwerpen)

U kan enkel een publicatie uitvoeren waar het bijhuis ingeschreven staat. Eenmaal de vennootschap verplaatst is kunnen we de vennootschap sluiten met een 2 e publicatie. (Er zijn rechtbanken van koophandel binnen

Belgie die geen gecertificeerde documenten met apostille van het buitenland opeisen.)

 

De totale kost is:

- Opmaken documenten voor de wijziging 45 Euro

- Publicatie staatsblad 143,26 euro. http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pub/tarif_n.htm

- Opmaken documenten voor de sluiting 45 Euro

- Publicatie staatsblad 143,26 euro. http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pub/tarif_n.htm

............................................................................................

 

376,52 euro btw inbegrepen

............................................................................................

 

De vennootschap sluiten in Engeland kost 155 Euro + 20 Euro = 175 Euro en neemt 3 maanden in beslag alvorens die volledig uitgeschreven is. (3 publicaties in de gazette)

 

Indien u van alle verantwoordelijkheid af wilt alvorens de Engelse Limited volledig te sluiten in Engeland kunnen we die overdragen aan een Nominee zaakvoerder en Aandeelhouder van buitenlandse origine. 500 Euro

 

voor vragen kan u ons kontakteren op het hieronder vermelde email adres.

 

Mvg

 

Link naar reactie
  • 0

dank voor je snelle reactie. ik overwoog de mogelijke overstap naar een bv te maken gezien de kosten. het opheffen van de ltd kost € 167,- en de penalty van € 1500,- komt dan te vervallen (dat begreep ik tenminste uit de brief van Lewis)

 

groet, Kees

 

Beste Kees,

 

Voor de (vrijwillige) uitschrijving van de Ltd wordt door Companies House een fee gerekend van slechts £ 10 - dus niet een bedrag van € 167. Companies House kent voor de aanvraag van de uitschrijving het zogenaamde formulier 652a dat van hun website kan worden gedownload. Ik kan je verdere informatie uiteraard niet beoordelen zonder de door je genoemde brief gelezen te hebben. Ik waag echter te betwijfelen dat de boete zal worden kwijtgescholden. In de regel geldt dat de (vrijwillige) uitschrijvingsprocedure enkele maanden in beslag neemt - dus anders dan wij gewend zijn bij de Kamer van Koophandel in Nederland. Dit, om crediteuren mogelijkheid te geven zich tegen deze uitschrijving te verzetten, tot alle door de Ltd verschuldigde betalingen zijn voldaan. De Late filing penalties van Companies House, boetes die worden geheven wegens het te laat indienen van de accounts of verkorte balans, behoren tot die verschuldigde betalingen. Zij worden inderdaad geïncasseerd door Lewis Debt Services en hoogst zelden kwijtgescholden. Het in gebreke blijven van de dienstverlener die de Ltd beheert is daartoe in ieder geval onvoldoende.

 

Weet iemand of die 10 Pond fee ook op een andere manier te betalen is want zo'n cheque is wel erg omslachtig..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.