Ga naar inhoud

Accountmanager vinden...

Geplaatst:

Bart van den Belt

Beste collega-ondernemers,

Mijn kracht en tevens grootste valkuil als ondernemer is dat ik te veel mogelijkheden zie. Ik heb te veel business-plannen die allemaal van de grond zullen komen (althans, daar ben ik zelf van overtuigd) als ik me er compleet op zou focussen. Helaas kun je niet meer doen dan je kan en zitten er slechts 24 uur in een dag waardoor een hoop plannen blijven liggen. Tenzij...

Tenzij ik een accountmanager kan vinden die op provisie-basis zou willen werken. Geen investering; wel extra beleg op je broodje en de manager in kwestie kan er een leuke boterham mee verdienen. Hoe kom je alleen bij zo iemand? Ik heb een aantal websites liggen (met goede domeinnamen!) die ik zo zou kunnen exploiteren; alleen ik kan de tijd niet vinden. iemand een idee hoe je een enthousiaste accountmanager of beginnende ondernemer kan vinden?

Andere vraag... Ik wil mijn huidige bedrijf graag uitbreiden naar Engeland omdat er voor mijn branche een grote markt is daar. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Featured Replies

Geplaatst:

member123

Ik denk dat je echt beter 1 ding tegelijk kan opzetten en als iets echt goed loopt daarvoor een directuer kan zoeken die dan de leiding van dat bedrijf/concept van je overneemt.

Veel plannen tegelijk uitvoeren is zelden succesvol vanwege tekort aan aandacht.

wat betreft

Andere vraag... Ik wil mijn huidige bedrijf graag uitbreiden naar Engeland omdat er voor mijn branche een grote markt is daar. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

kijk eens op http://www.salesupply.nl als je tenminste een verkoop gerelateerd bedrijf hebt.

Geplaatst:

retail

Probeer vraag en aanbod eens.

https://www.higherlevel.nl/extra/vraag-aanbod

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Wij hebben dit meerdere malen geprobeerd, in verschillende vormen (o.a. door een accountmanager in dienst te nemen, en via het oprichten van een gezamenlijke B.V. als joint venture, en d.m.v. een %-deal met een ZZP-accountmanager), maar het is in ons geval altijd mislukt.

Wij hebben onszelf dus wat regels opgelegd om dit in de toekomst beter aan te pakken, bijvoorbeeld dat we de eerste ton zelf moeten verdienen. Hierdoor moeten we zelf de sales learning curve zelf al een flink eind door en de ander ál de fouten en ervaringen uit het begin niet allemaal zelf hoeft op te doen, maar er een concrete aanpak met door ervaring gestaafde realistische verwachtingen ligt alvorens we iemand vragen dit voor eigen rekening te gaan doen.

Als je het toch wilt gaan doen, dan bi jdeze enkele van onze geleerde lessen die me zo te binnen schieten:

[*] Weet waaraan je begint, want als je er half je aandacht niet aan kunt besteden is het gedoemd te mislukken;

[*] Spreek wederzijdse verwachtingen héél duidelijk uit (wij verwachtten bij één concreet voorbeeld exponentiële groei gezien het businessmodel, terwijl de accountmanager enkele klanten al een groots succes vond);

[*] Bedenk worst case scenario's, en plan daarvoor;

[*] Zoek niet naar iemand op basis van kwalificaties uit het verleden, maar naar iemand met honger naar succes;

[*] Pas op dat je aanbod aan de ander, niet die ander motiveert voor korte termijn succesjes te gaan, een platgebrand en geblakerd terrein achter zich achterlatend;

[*] Zoek iemand die in eenzelfde levensfase als jij zit (qua leeftijd, inkomsten, bestedingspatroon, gezinssituatie);

[*] Spreid het bedje niet teveel, maar laat de ander ook niet zwemmen;

[*] Laat je niet verleiden mee te gaan met salesactiviteiten als 'expert' als ze niet of niet goed lukken;

[*] Sluit zelf minstens enkele verkopen, zodat je weet wat het is;

[*] Wees beducht op mensen met overvolle sales pipelines en mooie beloften, maar die niets concreet binnenhalen;

[*] Wees er op beducht dat de ander snapt welke omzet wenselijk is, en welke omzet expliciet niet.

Hoop dat je er iets aan hebt! Succes!

Geplaatst:

Christine

Definieer "Accountmanager".

In mijn woordenboek is een account manager iemand die bestaande relaties zoet houdt en warm houdt en zo de orderstroom een beetje gestaag gaande houdt. Er zijn heel veel account managers.

Iets geheel en totaal anders is een verkoper. Dat is iemand die jouw product verkoopt aan klanten en daarmee omzet genereert. Ik ken maar erg weinig goede verkopers.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Je hebt inderdaad een verkoper (ook wel salestijger genoemd) nodig. Een account manager beheert een bestaande groep van klanten en houdt ze tevreden.

Verkopers kun je overal vinden: er zijn heel goede bij, maar ook veel slechte. En de meesten willen een basissalaris hebben. Je kunt ook gaan praten met een telemarketing/telesales bedrijf. Die krijgen een basissalaris van hun werkgever, terwijl jij ze per uur betaald. Op provisiebasis is soms ook mogelijk.

Ik raad je aan om zelf eerst proberen te verkopen. Zo leer je hoe goed jouw product is. Met deze kennis kun je het eventueel verbeteren. Een verkoper zal eerder gaan zeuren dat het product te duur is.

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

...

Da's redelijk vaag geformuleerd. Wat heb je precies nodig? Rechtsvorm? Fiscale zaken? Iemand die voor jou eea gaat opzetten daar?

Voor het overzicht is het beter hier een ander topic voor te openen en je vragen wat specifieker te maken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.