• 0

ePublicator gelanceerd. Opmerkingen en suggesties zeer welkom

Beste HL'ers,

 

Ik volg het forum al enige tijd en had enkele nieuwe websites voorbij zien komen. Nou heb ik zelf een nieuwe website ontworpen, die nog niet echt van de grond wil komen. Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie ideeën.

 

De nieuwe website

 

Het gaat om een website waarmee folders gratis geplaatst kunnen worden. Je upload een pdf bestand en deze verschijnt dan als doorbladerbare folder op het internet. Het voordeel is dat je zo geen pdf's hoeft te openen en gewoon de folder meteen door kunt bladeren. De site is te vinden via : epublicator.nl

 

Dankzij dit programma kan er papier bespaard worden en kan elke winkel nu gratis een digitale folder publiceren.

 

Het probleem:

 

Hoe promoot ik een nieuwe website? Het is m.i. een goed product, maar het wil nog niet echt werken. Ik heb nu via kennissen en vrienden wat inschrijvingen gekregen. Ik dacht zelf aan het uitbrengen van een persbericht via een site als nieuwsbank.

 

Ik zag dat veel van jullie ervaringen hebben met zakendoen en aan de man brengen van producten. Ik ben meer een programmeur en houd me sinds een half jaar bezig met webmarketing. Ik ben nou niet bepaald een boegbeeld voor de marketing. Ik hoop dan ook op tips om de site de goede banen in te leiden en het een succes te maken.

 

Mijn oplossingen tot zover:

 

1. Bericht geplaatst op mijn blog over de nieuwe website (reclamefolder blog)

2. Banner geplaatst op een digitale folder website (folderaar.nl)

3. De site ge-SEO-ed (met duidelijk teksten en meta-tags, etc.)

4. Binnenkort een persbericht uitbrengen.

 

Opmerkingen en suggesties

 

Opmerkingen en suggesties over het ontwerp en de website in het algemeen zijn natuurlijk ook zeer welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het publicatieprobleem sinds geocities / dds wel een beetje opgelost. ;D

 

iedereen kan alles publiceren wat hij wil, zoals ik nu aan het doen ben. De uitdaging lijkt me dan ook dat mensen je publicaties ook lezen en hopelijk waarderen. Dat mis ik bij jou. Komen er mensen op je site? Worden er dingen gelezen? Ik zie bij de google ads op je site een boodschap staan van een bedrijf dat een embedded versie van jou bladerprogramma levert. Lijkt me interessant, pdf's die leesbaar zijn op m'n eigen site. Niet dat ik ze kan uploaden naar een site waar ik nog nooit van gehoord heb..

 

Succes

 

Mark

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maarten,

 

Wat opmerkingen op basis van mijn eerste indruk:

 

- ik vind de folders erg slecht te lezen, ook als ik inzoom (wat trouwens erg lang duurt voordat e.e.a. weer "scherpgesteld" is). Bij de kleine lettertjes is het gokken wat er staat. En hoe kom ik uit een folder (behalve met de backspace-knop van mijn browser)? Een toelichting bij de verschillende icons zou geen kwaad kunnen.

 

- op je site staat tekst af en toe door elkaar heen geprint en samen met de verschillende tik- en taalfouten maakt dat geen professionele indruk. Bij een folder met maar 1 pagina kan ik toch bladeren, dan krijg ik een lege pagina te zien, die is genummerd als pagina 2 van 1.

 

- ik kan me aanmelden, maar nergens staat wat er dan gebeurt.

 

Grootste vraagteken is echter waarom dit gratis is. Als folder-aanbieder zou ik dan graag willen weten waar het addertje onder het gras zit. Waar zit jouw winst? (Edit: Google Ads? Levert dat zoveel op?)

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre wil je hier echt een bedrijf van maken? Als hobby-programmeerklus is het leuk natuurlijk, maar wil je echt een business maken van 'iets met online folders', dan moet je achter je PC vandaan en met potentiele klanten gaan praten.

 

Nu bedenk je namelijk een oplossing voor waarschijnlijk een niet-bestaand probleem, wat ook nog eens al minimaal 10 keer eerder (en soms beter) is geprobeerd, alle keren zonder succes. Pas wanneer je daadwerkelijk een probleem oplost met je service heb je iets van waarde in handen.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties tot zover! Ik wist dat ik op de goede plek was om de website onder de loep te leggen.

 

@Tonino, de embed functie ga ik zeker ontwikkelen. Dat komt er ook zo snel mogelijk bij.

 

@John, De kwaliteit is inderdaad niet 100% bij het inzoomen, maar er zijn veel varianten beschikbaar waarbij het gewoon niet te lezen is. Op de site zijn de folders wel te lezen, alleen niet haarscherp. Er wordt gewerkt aan een vernieuwde versie, waarbij dat probleem definitief opgelost is. Bedankt voor de andere usability tips!

 

2. Ik heb de site bekeken in IE8 en FF3.5. Bij mij leek het goed te werken, ik zal het nog even in andere browsers testen. Ik zal de site nog even op spelfouten nakijken.

 

3. Ik heb van kennissen gehoord dat ze bang waren dat er verborgen kosten aan zouden zitten. Ik heb dat weggenomen door duidelijk te maken dat het gratis is. Het aanmeldformulier wil ik nog verduidelijken. Ik begrijp uit je reactie dat nog nodig is.

 

4. Ik heb hoofdzakelijk werk gedaan als folderaar. Daar publiceer ik wekelijks een grote selectie aan folders. De ePublicator is ontstaan als toevoeging voor de folder site en biedt zo toegevoegde waarde voor folder aanbieders.. Tegelijkertijd wil ik me niet beperken tot winkels alleen.

 

@Jeroen, Je hebt helemaal gelijk. De site is nog geen 2 weken online en ik heb al enkele strategieën voorbereid. Voordat ik daaraan begin leek het me verstandig om eerst zoveel mogelijk feedback te ontvangen.

 

@TwaBla, Ik doe al enige tijd werk als folderaar en ken, denk ik, bijna alle folder aanbieders. Ik probeer vnl. toegevoegde waarde te creëren voor folder aanbieders op mijn site (folderaar.nl)

 

@Frans, Ik onderscheid me erin, met alle respect voor digibladeren, dat ik betere software gebruik dan digibladeren. Ik ken de software die zij gebruiken.

 

Daarnaast is ePublicator gekoppeld aan Folderaar. Daar publiceer ik dagelijks veel folders. Voor winkeliers maak ik het zo mogelijk om de folders ook beschikbaar te maken op Folderaar, zodat er meteen een relevant publiek beschikbaar is. Tot slot is het gratis in vergelijking met de andere online publishers.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit Google ads idee niets op gaat leveren. Een pagina met reclamefolders met nog meer reclame. Ik weet 't niet.

 

Je idee van een premium account is wel goed. Als ze voor een paar euro een folder kunnen plaatsen waarom niet?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.