• 0

Acquisitiefraude Allround Marketing Nederland

Het is weer eens zover, de oplichters van de bedrijvengidsen zijn weer actief.

 

Vandaag één telefoontje gehad van een "vriendelijke mevrouw" van de Landelijkbedrijvengids.nl van Allround Marketing Nederland. Deze mevrouw vroeg of wij even onze vermelding wilde controleren in hun bedrijvengids. Wij hadden een vermelding laten maken maar wilde geen gebruik maken van automatische verlenging. Of wij even de fax wilde ondertekenen en dan zouden wij niet meer vast zitten aan de Landelijkbedrijvengids.nl.

 

Ik voelde de bui al hangen en deed net of ik gek was en 10 minuutjes later was de fax binnen. En ja hoor, als u ondertekend gaat u akkoord met een abonnement van € 139,00 per jaar en een vermelding in de bedrijvengids.

 

Niet retour gestuurd uiteraard maar netjes mijn kont mee afgeveegd.

 

Half uurtje later belt een "vriendelijke" mannelijke collega van de "vriendelijke"mevrouw en vraagt waarom wij de fax nog niet terug hebben gestuurd. Natuurlijk even heeeeeeeeeel "vriendelijk" uitgelegd dat wij hier niet van gediend zijn en niet meer wensen lastig gevallen te worden door dit soort oplichtingspraktijken.

 

Wees dus gewaarschuwd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dhr Stuut is al jaren lang actief hierin en is nooit weggeweest. Omzetten van 20 miljoen per jaar zijn geen uitzondering. Blijkt toch een gat in de markt te zijn. Ik zou wel willen dat ik bij de kvk was op het moment van inschrijven om vervolgens je bedrijfsactiviteit duidelijk te omschrijven. Namen zijn onder ander FUN beheer BV en GEKKO beheer BV.

 

Bekend met Allround Marketing? We zouden meer kunnen doen om de netwerken in deze acquistienesten bloot te leggen. Wie zit erachter? Hoe worden sukkellijsten doorgegeven? Wat wordt er verdiend? Door wie? Hoe zijn incassobureaus en advocaten betrokken?

 

Op hetzelfde adres in Sappermeer zit Telemarketing Account BV, en van daaruit loop een link naar Juriflex / Sears & Landon dat incasso-dreigbrieven stuurt, oa voor Telefoongids.com.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je het adres in Sappemeer gevonden hebt zit je goed. Dit is de persoon achter alles. Zijn directie jurist is Fir Tiebout. Hij heeft of had een kantoor in Stadskanaal als ik mij niet vergis.

 

Trouwens al die steunpunten, zoals steunpunt acqusitiefraue moet je ook niet mee in zee gaan. Ze zijn ook eigenaar van Stuut.

 

Blootleggen...tja....hier heb je de hoofdpersoon. Bedrijven moet gewoon niet tekenen!

 

Omzet, meer dan genoeg. Kijk maar eens naar deze link http://link.marktplaats.nl/280408574

Link naar reactie
  • 0

Als je het adres in Sappemeer gevonden hebt zit je goed. Dit is de persoon achter alles. Zijn directie jurist is Fir Tiebout. Hij heeft of had een kantoor in Stadskanaal als ik mij niet vergis.

 

Trouwens al die steunpunten, zoals steunpunt acqusitiefraue moet je ook niet mee in zee gaan. Ze zijn ook eigenaar van Stuut.

 

Blootleggen...tja....hier heb je de hoofdpersoon. Bedrijven moet gewoon niet tekenen!

 

Omzet, meer dan genoeg. Kijk maar eens naar deze link http://link.marktplaats.nl/280408574

 

Je lijkt aardig op de hoogte te zijn.

 

Bedoel je ipv het steunpunt acquisitiefraude niet www.acquisitiefraude.nl? die site (die nu uit de lucht is) wordt op internet gelinkt aan Dhr Tiebout

Link naar reactie
  • 0

Als je het adres in Sappemeer gevonden hebt zit je goed. Dit is de persoon achter alles. Zijn directie jurist is Fir Tiebout. Hij heeft of had een kantoor in Stadskanaal als ik mij niet vergis.

 

Trouwens al die steunpunten, zoals steunpunt acqusitiefraue moet je ook niet mee in zee gaan. Ze zijn ook eigenaar van Stuut.

 

Blootleggen...tja....hier heb je de hoofdpersoon. Bedrijven moet gewoon niet tekenen!

 

Omzet, meer dan genoeg. Kijk maar eens naar deze link http://link.marktplaats.nl/280408574

 

Er is inderdaad ook een steunpunt opgericht door dubieuze acquisiteurs, om verwarring te zaaien en waarschijnlijk (oh, ironie) nieuwe adressen van sukkels te verzamelen. HL verwijst echter naar het enige echte steunpunt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Op hetzelfde adres in Sappermeer zit Telemarketing Account BV, en van daaruit loop een link naar Juriflex / Sears & Landon dat incasso-dreigbrieven stuurt, oa voor Telefoongids.com.

 

En Juriflex (Incasso) is weer gerelateerd aan gemeentegids.nl....... Volgens mij kantoor houdende in Groningen (voor de zekerheid zou ik mijn archief in moet duiken)

 

 

Bedoel je ipv het steunpunt acquisitiefraude niet www.acquisitiefraude.nl? die site (die nu uit de lucht is) wordt op internet gelinkt aan Dhr Tiebout

 

Steunpunt acquisitiefraude is dus wél ok, maar heeft (soms) enige verwarring. Acquisitie fraude.nl blijkt een voormalig partner (of medewerker) te zijn van Steunpunt.

 

Link naar reactie
  • 2

Ik lees mee Marcel ;)

 

Het is een aardige uitdaging om het netwerk inzichtelijk te maken. Wat erg belangrijk is is het volgende;

 

1) Maak melding bij het SAF (Steunpunt Acquisitiefraude) Loket meldingen Steunpunt Acquisitiefraude

2) doe aangifte (kan ook via het SAF)formulier aangifte Acquisitiefraude

 

Helaas is het nog steeds zo dat er veel onduidelijk is rondom (de schade veroorzaakt door) acquisitiefraude. De aangiftebereidheid en meldingsbereidheid van ondernemers is over het algemeen laag. Hieraan liggen verschillende oorzaken ten grondslag. Het SAF is hard bezig om het eenvoudiger te maken voor slachtoffers van acquisitiefraude om aangifte te doen tegen acquisitiefraudeurs, hierdoor wordt het doen van aangifte in ieder geval een minder tijdrovende bezigheid.

 

Waarom is het nu zo belangrijk om melding en aangifte te doen? Hoewel er een notie is van de totale schade (schattingen lopen uiteen van 400 miljoen tot 500 miljoen euro in Nederland) is er nog steeds veel onduidelijkheid. Wanneer iedereen melding en aangifte zou doen wordt het probleem inzichtelijk. Op het moment dat een probleem inzichtelijk is wordt het voor de beleidsmakers eenvoudiger om (financiële) middelen vrij te maken om doelgericht het probleem aan te pakken. Het is in die zin erg plezierig als vermoedens en aannames hard gemaakt kunnen worden met cijfermateriaal.

 

Het doen van melding en aangifte zorgt er verder voor dat de netwerken van acquisitiefraudeurs beter in kaart kunnen worden gebracht. Ook wordt er hard gezocht naar inside informatie van oud werknemers van malafide bedrijven of betrokkenen bij acquisitiefraude. Wanneer je denkt meer te weten over acquisitiefraudeurs en hun netwerken stuur deze informatie in ieder geval door naar het SAF. Daarnaast kunnen meldingen ervoor zorgen dat acquisitiefraudeurs eerder worden gesignaleerd waardoor mede ondernemers in een vroeg stadium gewaarschuwd kunnen worden.

 

acquisitiefraude is een spelletje dat soms zeer knullig maar vaak zeer geraffineerd wordt gespeeld. Gelukkig delven acquisitiefrauders regelmatig het onderspit in rechtszaken Juridische Uitspraken Acquisitiefraude

 

Voel je geen sukkel als je een keer in de klauwen bent gelopen van acquisitiefraudeurs. Realiseer je wel dat je slachtoffer bent geworden van acquisitiefraude. Door melding te maken van acquisitiefraude en aangifte te doen tegen acquisitiefraudeurs en malafide bedrijven kun je helpen voorkomen dat anderen ook slachtoffer worden.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.