• 0

op zoek naar een CMS systeem met een webshop module

Hallo allemaal,

 

Allereerst een super site!

 

Ik snuf zo nu en dan op het forum en zie dat er hier best veel webwinkel eigenaars actief zijn. Daarvan dan ook mijn vragen.

 

Ik ben op zoek naar een CMS systeem met een webshop module, dat ik voor een vaste prijs kan afnemen. Zodat ik verder geen maandelijkse lasten heb voor mijn webshop naast de hosting, betalingsystemen etc... Er zijn genoeg aanbieders van webshops die een pakket aanbieden waar je een maandelijks bedrag aan lasten hebt. Maar daar ben ik niet naar op zoek.

 

Mijn vragen:

Zijn er lezers die gebruik maken van een CMS systeem met een webshop module?

Zijn er lezers die zulke pakketen kennen?

Zijn er sites waar ik de aanbieders van zulke pakketen kan vergelijken?

 

Mvg

MMjan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je op zoek bent naar een oplossing zonder maandelijkse kosten dan kun je lang zoeken, want die bestaan gewoon niet. De webwinkel moet toch ergens worden gehost en de provider gaat niet zelf voor de kosten opdraaien voor dataverkeer, stroom, serverafschrijving, domeinregistratie, enz.

 

Of je moet zelf een servertje optuigen en thuis aan je internet verbinding aansluiten. Dan mag je alles helemaal zelf gaan doen, maar of je dat wilt is een tweede.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0
Ik ben op zoek naar een CMS systeem met een webshop module, dat ik voor een vaste prijs kan afnemen. Zodat ik verder geen maandelijkse lasten heb voor mijn webshop naast de hosting, betalingsystemen etc...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste MMJan,

 

Je geeft aan op zoek te zijn naar een webshop waarbij je geen maandelijkse lasten hebt.

De bovenstaande reacties doen geloven dat dit niet bestaat, echter niets is minder waar.

 

Ik zal hier geen reclame lopen maken voor mezelf.

 

Als je een webshop start, en dan bijvoorbeeld een op maat gemaakte webshop.

(Ga ik even uit vanuit mijn eigen onderneming).

 

1e Je hebt een domeinnaam en webhosting nodig. Dit is bij ons een vast jaarlijks bedrag. Deze kosten zul je altijd hebben tenzij je ergens gratis hosting wilt gaan gebruiken maar dit komt al niet vertrouwelijk over op de bezoeker.

 

2e Je bent de webshop nodig bij ons gaan we uit van een eenmalig bedrag en daarna zul je nooit meer last van ons hebben

je kan je eigen webshop bijhouden enz enz natuurlijk wordt er wel support geboden indien er vreemde zaken aan de hand zijn.

 

3e de betalingen, je hebt verschillende varianten over hoe je de betalingen wilt regelen. Via overschrijving rembours of zelfs betalen bij afhalen heb je geen extra kosten. Wil je echter bijvoorbeeld iDeal dan moet je rekenen op extra kosten per order dus niet maandelijks maar per bestelling.

 

Wil je echt een webshop waar je maar eenmalig voor hoeft te betalen zul je op zoek moeten naar webdesign bedrijven die dit voor jou kunnen realiseren. De meeste hebben echter wel ervaring met deze materie. En je hebt minder restricties dan bijvoorbeeld bij een webshop van mijnwinkel o.a.

 

Groeten Gerben Mulder

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt er slecht gelezen. TS weet dat er kosten aan betalingssystemen en hosting ed zit.

 

Magento is een mooi webshopsysteem, maar ook alleen dat. Het is niet een heel CMS systeem. Ik weet niet of dat heel erg is, maar het is zeker een mooi systeem.

 

Wil je echt een CMS dan kan je kijken naar Joomla icm Virtuemart.

Voor drupal heb je dan nog ubercart.

 

Oscommerce kan je ook nog even naar kijken.

 

Al het bovenstaande is gratis zowel eenmalig als maandelijks. Natuurlijk kan het dat je nog wel hulp nodig hebt bij de implementatie van custom dingen of designs, dat kost dan wel geld.

Link naar reactie
  • 0

Het spreekt voor zich dat ik maandelijkse of jaarlijkse kosten heb aan domeinnaam, webhosting en betalingssystemen.

 

Als ik nu naar de pakketen kijk die worden aangeboden op internet zitten er meestal maandelijkse kosten aan vast als je een webshoppakket wil nemen. Dat zijn dus kosten naast domeinnaam, webhosting en betalingssytemen.

 

Waar ik naar op zoek ben is het volgende een CMS pakket dat aangevuld is met een webshop module. Hier betaal ik aan het begin van het rit een vaste prijs voor en verder in de toekomst wellicht een update versie van het CMS of webshop module als ik dat zou willen.

 

ps.

 

Ik ben niet op zoek naar een open source CMS

Link naar reactie
  • 0
Ik ben niet op zoek naar een open source CMS

 

Dan kun je de grote eis (geen vaste kosten per maand voor het CMS) eigenlijk al weer schrappen. Het per definitie afkeuren van Open Source software is mijns inziens een ronduit domme beslissing.

 

Kijk eens naar de voordelen: Gratis updates, gratis software, een vaak zeer hoog niveau van beveiliging (vooral bij de grote spelers), er zijn heel veel experts voor te vinden, geen vendor lock-in, geen licentiekosten. Maar goed, als je inderdaad 'goed hebt rondgekeken', dan was je deze voordelen zelf ook al wel tegen gekomen.

 

Er zijn een aantal partijen die eenmalige kosten voor het CMS in rekening brengen, maar daarbij ontstaat vaak custom-werk, er zit geen webwinkel in, et cetera. Een custom CMS-aanpassing zal je zeker meer kosten dan dat je een Open Source ontwikkelaar de boel aan elkaar laat knopen. Dus ja, het is ook vaak nog eens goedkoper. Helemaal voor dertien in een dozijn-toepassingen als een webwinkel.

 

Maar het best advies dat ik je kan geven is gewoon jezelf wat beter op de markt oriënteren zonder ongegronde vooroordelen. Je bent tenslotte een leek.

 

Goed, om toch een constructieve bijdrage te leveren, hier een CMS vergelijkingssite: http://www.cmsmatrix.org/

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Uh jongens, open source is niet per definitie gratis, hoor. Dat heeft namelijk werkelijk niets met elkaar te maken. Sterker nog: er zijn zat open source produkten waar je flink voor neer moet leggen juist omdat het open source is.

Dit vraagt om uitleg!

 

Open source = broncode is vrij beschikbaar -> dus iedereen kan het bewerken, aan mee werken, gebruiken en dus ook "als programma" laten draaien? Toch?

 

(en al helemaal een webtoepassing, wat php bestanden, database en de boel kan draaien!)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Uh jongens, open source is niet per definitie gratis, hoor. Dat heeft namelijk werkelijk niets met elkaar te maken. Sterker nog: er zijn zat open source produkten waar je flink voor neer moet leggen juist omdat het open source is.

Dit vraagt om uitleg!

 

Open source = broncode is vrij beschikbaar -> dus iedereen kan het bewerken, aan mee werken, gebruiken en dus ook "als programma" laten draaien? Toch?

 

(en al helemaal een webtoepassing, wat php bestanden, database en de boel kan draaien!)

Ja, dat klopt. Ik zeg ook niet dat het niet zo is. Ik zeg alleen dat open source niet per definitie gratis is.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Als je een webwinkel zoekt en je hebt verstand van zaken dan kun je prima uit de voeten met een een gratis open source oplossing. Maar gezien je vraagstelling is dat niet het geval, dus gaat ook open source je geld kosten. Je moet nl. een leverancier vinden die Magento, Joomlo of een andere oplossing voor je implementeert.

 

De modules zijn gratis dus je betaald in principe voor de opbouw (vormgeving) en samenwerking tussen de modules en goede afwikkeling van je verkoop (betalingen etc). Maar zodra dat staat ben je met open source net als met closed source vaak gewoon klaar.

 

Dat is totdat er een nieuwe versie komt en je eigenlijk wel moet upgraden omdat er beveiligingsproblemen zijn, dan moet je met closed source en open source snel actie ondernemen en een nieuwe versie online zetten. Dus dan is het handig om toch een soort maandelijkse vergoeding af te geven aan een leverancier om te zorgen dat alles up-to-date blijft. Want wat nu veilig is, is dat mogen mogelijk niet meer.

 

De vraag open source closed source is eigenlijk niet zo relevant. Als praten we daar als techneuten graag dit hele draadje over vol.

 

Je vraag was wat zijn de leveranciers van dit soort systemen, als je http://alturl.com/8p4k volgt heb ik een lijstje van 58 systemen in Nederland die een webshop optie hebben (let op dit is mijn eigen site, maar ik verkoop geen software). Je andere vraag of je systemen kunt vergelijken, daar is de eerder genoemd www.CMSmatrix.org goed voor (of mijn site). Maar let op, op beide site zijn het de leveranciers die de informatie doorgeven (dus objectief is het niet altijd).

 

Succes met je plan en selectie van het systeem/leverancier.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0
Ja, dat klopt. Ik zeg ook niet dat het niet zo is. Ik zeg alleen dat open source niet per definitie gratis is.

 

Nee, dat is dus wel wat je zegt. De software is helemaal gratis, anders is het geen Open Source.

 

Als je het hebt over de implementatie of het inpassen van je eigen vormgeving in de software; Nee, dat is inderdaad niet gratis. Bedrijven als SugarCRM of Acquia leveren Open Source software met uitbreidingen, consultancy en support tegen betaling. Zo verdienen zij hun geld. Je kunt echter gewoon hun broncode gebruiken, want die is open, en dus gratis.

 

Maar goed, wilde gok: De thread-starter zal ook Closed Source niet op zijn server aan de praat krijgen gezien zijn kennisniveau.

 

Met de informatie die in deze thread staat, kan ik met redelijke zekerheid beweren dat een Open Source oplossing goedkoper is. En ik wil benadrukken dat ik dan verwacht dat beide oplossingen dezelfde kwaliteit hebben en van dezelfde functionaliteit voorzien zijn.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je de nadruk wilt leggen op het e-commerce gedeelte (wat volgens mij aan te raden is) komt misschien Zencart wel in aanmerking. Hierin kun je zoals in een CMS systeem pagina's aanmaken en aanpassen als administrator en die verschijnen dan automatisch in het menu. Het CMS gedeelte is beperkt, maar mijn ervaring is dat de meeste bedrijven echt niet veel nodig hebben.

Zencart zelf is een veredelde Oscommerce. Ik heb het ook al eens gebruikt om gewoon een uitgebreide productcatalogus zonder prijzen te presenteren (uitzetten van de winkel-functie waardoor de shop in showroom positie komt te staan). Om de catalogus te onderhouden was dit 20x eenvoudiger dan met een gewone CMS oplossing omdat de software er al op voorzien is om categorieën, subcategorieën en producten te beheren.

Heb zelf vrij goede ervaringen met Zencart en oscommerce. Beiden zijn zeer solide ! Ik rekende vroeger zo'n 1000 euro voor het opzetten en opleveren van een volledige ecommerce site op basis van bijvoorbeeld Zencart. Een degelijke provider inclusief domeinnaam kosten je tegenwoordig minder dan een broodje hamburger per maand. Heb veel sites draaien bij one.com en dat is nog nooit fout gegaan (een site kost je daar amper 25 euro per jaar).

Link naar reactie
  • 0

Mijn dank is groot voor jullie reacties.

 

Ik ben toch van het idee afgestapt om een CMS pakket te nemen met een webshop module. Na het verder verdiepen in de mogelijkheden heb ik ervoor gekozen om een pakket af te nemen bij een van de online aanbieders op het gebied van webshops.

 

Aangezien het veel makkelijker is en je krijgt er gelijkertijd goede support bij.

 

Ps. mijn excuses voor de late reactie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.