• 0

Kilometer vergoeding voor maar een vennoot in een VOF

Dag Dames&Heren,

 

Ik zit met het volgende:

 

Wij (vof/reclamebureau/afstudeerders/2 pers) zijn net begonnen. We studeren beiden nog, hebben beiden een ov jaarkaart, en hebben op dit moment beiden geen auto.

 

Nou wil mijn compagnon prive een auto gaan kopen. Zij wil voor het woon werk verkeer een kilometer vergoeding uit de vof halen. Het gaat hier om zo'n 1000 km p/m.

 

Ik kan de aanschaf van een auto momenteel niet betalen, is het niet onredelijk dat ik moet meebetalen aan deze kilometervergoeding ?

 

Wat is hierin gebruikelijk?

 

 

 

Mod edit: titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een VOF, dus de KM-vergoeding gaat ten laste van het resultaat van de VOF! Daar profiteren beiden vennoten van met een lagere belastingdruk. Voorts kun je in de winstverdeling overeenkomen dat zijn KM vergoeding gecompenseerd wordt door de winst scheef te verdelen. Probleem opgelost.

 

groet

Joost

 

ps: ben het ook met Ard eens: waarom zou hij volledig op eigen kosten naar het werk moeten reizen?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De kilometervergoeding is niet afhankelijk of je een auto hebt of niet. De kilometervergoeding kan gedeclareerd worden voor elke zakelijke kilometer of dit nou per fiets, voet of auto is. Aangezien je naast het kantoor woont, zul je daar echter weinig aan hebben, tenzij je kilometers maakt naar klanten.

 

Ik ga er maar vanuit dat er geen VOF-overeenkomst is opgemaakt? ::)

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij er vooral om, dat er geld uit de vof gehaald wordt die onevenredig wordt verdeeld in dat geval, zoals joost zegt.

 

Ik merk aan de reacties dat dit niet een veel voorkoment 'probleem' is.

Ik zal het eens gaan overleggen om te kijken wat de makkelijkste manier is om dit op te lossen.

 

Alvast bedankt voor de reacties allen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf er bij dat je gewoon eens moet uitzoeken hoe het zit met reiskostenaftrek bij je ib aangifte. Ik weet vrij zeker dat dat mogelijk is. Er wordt dus niets vergoed vanuit de vof, maar je partner kan de reiskosten als aftrekpost opgeven bij haar inkomstenbelastingaangifte. Vraag het gewoon even na bij je accountant of bij de belastingfoon.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf er bij dat je gewoon eens moet uitzoeken hoe het zit met reiskostenaftrek bij je ib aangifte. Ik weet vrij zeker dat dat mogelijk is. Er wordt dus niets vergoed vanuit de vof, maar je partner kan de reiskosten als aftrekpost opgeven bij haar inkomstenbelastingaangifte. Vraag het gewoon even na bij je accountant of bij de belastingfoon.

 

Waarschijnlijk doelt FvdDungen hier op de reisaftrek (art. 3,87 Wet IB). Deze is alleen van toepassing indien wordt gereisd met het OV. Bovendien geldt deze aftrek alleen voor loontrekkers en niet voor winstgenieters.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.