Wat is spam?

Aanbevolen berichten

 

Waarom wel een signatuur met site toestaan

 

Heel simpel om het de lezer makkelijk te maken direct op iemands link te klikken om er achter te komen wat voor bedrijf er achter zit. Dat kan ook via het profiel maar dat is een extra handeling. Als ik bijv een lid regelmatig goede adviezen zie geven ben ik sneller geneigd met zo iemand zaken te doen en wil ik best zijn sig link aanklikken.

 

Volgens mij maak je het onnodig moeilijk. We willen geen spam en geen zelfpromotie op higherlevel. Spam is meestal makkelijk te detecteren, zelfpromotie kan erg subtiel zijn en is vaak een 'judgment call'. Achter de schermen komt dan ook wel PM verkeer tussen mod en lid er aan te pas.

 

Het blijft mensenwerk. ;)

 

Links naar zinvolle informatie zijn niet automatisch zelfpromotie, ook niet als ze naar je eigen site verwijzen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

Wat is er onduidelijk aan: je kan in je signatuur naar je eigen bedrijvigheid verwijzen? Daar zijn veel minder problemen mee dan verwijzingen in berichten.

 

Twabla, je geeft zelf eigenlijk het antwoord al op je vraag: 'minder problemen'. Dus toch problemen!?!

 

@Fred: quote 'Volgens mij maak je het onnodig moeilijk'. Ik snap de hint!

 

groet,

 

John

 

 

 

Link naar reactie

Twabla, je geeft zelf eigenlijk het antwoord al op je vraag: 'minder problemen'. Dus toch problemen!?!

 

Er is geen probleem

De regel is; een link in je onderschrift mag, een link in je bericht direct verwijzend naar je eigen handel mag niet.

Als je voor jezelf deze regel hanteert dan hoef je je verder niet over deze zaken druk te maken, daar waar de nuance opgezocht word zijn er moderatoren die dat werk prima af kunnen.

 

Link naar reactie

John,

 

Ik denk dat je een antwoord zoekt op een vraag die niet in algemene termen te beantwoorden is, maar alleen per situatie bekeken kan worden.

 

Om te voorkomen dat je helemaal anoniem door het leven moet is er een profiel op HigherLevel waar je logischerwijs info in kwijt kan. Iedereen snapt dat dat is om jezelf te presenteren en dus geen spam is. Je bent immers niet verplicht om het profiel in te kijken.

 

Je signature is er om in het algemeen een boodschap kwijt te kunnen onder je berichten. Een link naar je bedrijf of een reclametekst wordt daar geaccepteerd. Je hebt maar 1 sig en die staat onder ieder bericht. Je kunt daarmee dus niet gericht spammen op relevante onderwerpen en op een andere manier op andere onderwerpen. Het is één vaste tekst en niet een tekst die per bericht variabel is.

 

De inhoud van berichten is binnen HigherLevel bedoeld om antwoord te geven of vragen te stellen (of soms een beetje off-topic te kletsen maar dat terzijde).

 

Zo simpel is het dus naar mijn mening: Je stelt een vraag of je geeft antwoord. :)

 

Reageren middels een verwijzing naar je eigen webpagina is in mijn ogen geen antwoord.

Als je wel uitgebreid antwoord geeft en ter ondersteuning daarvan verwijst naar je site dan komt dat al een stuk meer in de buurt en zal van geval tot geval bekeken worden of de link noodzakelijk is cq. waarde toevoegt die niet op een andere manier te realiseren was. En dan nog hangt het af van de inhoud van de rest van het bericht.

 

En dat is ook een beetje waarop ik althans modereer: Is een bericht geschreven met als uitgangspunt antwoord te geven op een vraag of niet. In het laatste geval gaat de link eruit.

 

En zoals eerder aangegeven spelen daarbij meer zaken een rol. Is het een nieuw lid, plaatst hij dezelfde link op meerdere sites. Voegt zijn/haar antwoord ook daadwerkelijk wat toe, etc.

 

Tenslotte speelt gevoel/intuïtie een rol. De echte spammer 'ruik'je al van een kilometer afstand. Het is soms alleen even goed spitten om het 'bewezen' te krijgen. En soms is het beter verborgen en moet je afgaan op je gevoel.

 

Als gezegd: Er is geen eenduidig antwoord op je vraag. Mocht je in bepaalde gevallen toelichting willen als je het niet eens bent met een keuze die ik maak, pm me dan even. Indien mogelijk wil ik de overweging wel aan je toelichten.

 

Frans

 

PS. en als eerder gezegd: Ik ben liever te streng dan te soft. Te streng zijn kan in mijn ogen minder kwaad voor HL als forum dan te soft zijn.

 

 

Link naar reactie

Hoi John,

 

ik begrijp niet helemaal wat je niet begrijpt.... En ik snap helemaal niet waarom je je site niet in je signature opneemt. Dat is nu juist een van de functies die hier openstaat, dus is geoorloofd.

 

En voor de rest is het ook vrij simpel eigenlijk. Als je een keer een site vermeldt zal niemand er over vallen. Als je het tien keer doet misschien wel. Het hangt helemaal af van de relevantie van je link. Ik heb hier ook wel eens gelinkt maar mijn eigen site (omdat die zo briljant is!), een paar keer misschien in een paar honderd berichten. Het gaat natuurlijk allemaal om evenwicht in wat je bijdraagt en de links die je opneemt. Daar is nooit een regel voor te vinden. Dus lost iedere beheerder dat op zijn of haar eigen manier op. Probeer maar eens wat zou ik zeggen. Moderators zijn niet zo boos als ze eruit zien.

 

En waarom ik vind dat de vraag niet thuishoort bij commercie & marketing is dat ik het een vraag vind over dit forum en de forumregels van Higherlevel. Als je iets wilt weten over de mogelijkheden om op fora e.d. je eigen bedrijf te promoten vind ik het want anders. Maar dan vind ik je vraag niet goed geformuleerd.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Bedankt René Z.,

 

voor je reactie, maar ik ben er al uit. Waarom ik geen signatuur opneem? Ach, daar heb ik zo m'n redenen voor.

En da's niet omdat ik bang zou zijn voor al dan niet 'boos-uitziende mods'.

 

Mijn vraag werd ingegeven door een reden die ik intussen meermaals omschreven heb.

Ik heb m'n antwoord.

Allemaal bedankt!

 

groet,

 

John

Link naar reactie

 

Mijn vraag werd ingegeven door een reden die ik intussen meermaals omschreven heb.

Ik heb m'n antwoord.

 

 

De reden die je herhaaldelijk geeft, is dat je het verschil 'onduidelijk' vindt. Dat is echter geen reden. Je zou je bijvoorbeeld kunnen afvragen waarom er geen muziek onder dit forum zit. Logische vraag is vervolgens: waarom zou je muziek op het forum willen? Waarop jij zou reageren dat je niet zozeer voor of tegen muziek bent, maar dat je meer duidelijkheid wil over de keuzes.

 

En zo kunnen we nog jaren doorgaan... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.