• 0

Webwinkel starten

Hoi,

 

Ik heb een webwinkel gemaakt met een aantal producten erin. Echter ik heb geen idee of het gaat lopen, al ga ik daar wel van uit. Ik wil wat reclame gaan maken via google Adwords etc etc.

 

Echter ik ben momenteel nog niet ingeschreven bij de KVK en heb ook nog geen BTW nummer.

 

Mijn vragen:

Moet ik me direct inschrijven bij de KVK of kan dit evt ook na 2 a 3 maanden als ik duidelijk heb of het ook echt loopt?

Kan ik me dan bijv. met terugwerkende kracht inschrijven?

Hoe lang duurt het voordat je ingeschreven bent en een btw nummer hebt?

 

Ik zou het liefste het een allemaal een maand of 2 eens aankijken of het van de grond komt, maar heb geen idee of dit ook mogelijk is.

Hoor het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je serieus genomen wil worden, dan kun je je beter snel inschrijven bij de kvk. Als eenmanszaak kun je daarbij meteen ook een aanvraag voor een btwnummer doen. Voor de omzetbelasting ben je al vrij snel ondernemer. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je gaat doen, maar je geeft zelf aan dat het wel je bedoeling is om ondernemer te worden. Zodra je je meldt, duurt het allemaal niet zo lang. Je vermoedelijke btwnummer kan ik nu al geven: [jouw BSN].B.01.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies is om je wel direct in te schrijven bij de kvk. Het wekt vertrouwen als alles goed geregeld is.

Als ik zelf zaken doe via internet check ik altijd eerst of het bedrijf bij de kamer van koophandel geregistreerd staat.

 

Ik lees dat je wilt gaan adverteren via Google Adwords om je webwinkel onder de aandacht te brengen. Heel goed dat je actief aan de slag gaat om je website te promoten. Wij merken vaak dat aan onze klanten de houding: 'zo de website is online, nu wachten tot de bestellingen binnenstromen!'. Zo werkt het niet.

Ik zou vooral ook investeren in linkbuilding om je website bekend te maken.

 

Succes!

 

Gwyneth (Piozum)

Link naar reactie
  • 0

Als je niet voldoende vertrouwen hebt in je product zou ik even wachten met het opbouwen van een gehele webwinkel.

Je kan beter testen of je iets kwijt raakt via Marktplaats/E-bay.

 

Daarnaast kan je met je spullen ook op markten gaan staan. Je zal niet heel veel verkopen, maar het zal wel heel snel duidelijk zijn of er toekomst is in je product. Als het goed is heb je dan ook een veel beter beeld van wat je klanten zoeken.

 

Als blijkt dat er meer in zit, dan pas zou ik de webwinkel openen.

 

Inschrijven is een kwestie van een bezoekje aan de kVK bij jou in de buurt. Binnen een uurtje sta je alweer buiten met een inschrijving. Je btw nr. wordt automatisch geregeld. In ieder geval is dit niet het moeilijkste van een webwinkel!

 

P.s. Wat voor producten ga je verkopen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.