• 0

Is er een alternatief voor het 4e tijdelijke contract ?

Ik weet dat je personeel op basis van maximaal 3 x en maximaal 3 jaar tijdelijke contracten kunt laten werken. Langer dan 3 jaar of meer contracten dan 3 impliceren automatisch een aanstelling voor onbepaalde tijd.

 

Toevallig loop ik nu weer tegen een aantal contracten aan die omgezet moeten worden naar onbepaalde tijd.

 

Het continueren van de onbepaalde tijd contracten met nogmaals jaarcontracten zou op dit moment mijn sterke voorkeur hebben. Ik vermoed dat dit niet mogelijk is. Is er iemand die hier anders over denkt of andere oplossingen ziet ?

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien kan dit je tijdelijk meer lucht geven?

 

Aanvulling daarop: deze

 

Misschien moet je ook wel trots zijn dat je personeel hebt dat het blijkbaar zolang met je uithoud? ;D

 

Een andere "uitweg" om onder het vaste contract uit te komen is er niet dan StevenK al opmerkte. 3 maanden eruit en dan er weer in.

 

 

Geluk!

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

@StevenK

Deze optie was mij bekend. Ik heb het even overwogen. Wil er toch niet voor kiezen omdat de personeel in die 3 maanden wellicht ook elders zou kunnen gaan werken. Dat zie ik toch als een nadeel.

 

@Ferry

Bedankt voor deze info. Dat zou een optie zijn als de heren jonger zijn dan 27 jaar. Ze zijn beide

helaas ouder waardoor deze regeling voor hen niet geldt.

 

Misschien iemand nog andere suggesties ?

 

Groet.

Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bedankt voor de reacties.

 

@StevenK

Deze optie was mij bekend. Ik heb het even overwogen. Wil er toch niet voor kiezen omdat de personeel in die 3 maanden wellicht ook elders zou kunnen gaan werken. Dat zie ik toch als een nadeel.

 

@Ferry

Bedankt voor deze info. Dat zou een optie zijn als de heren jonger zijn dan 27 jaar. Ze zijn beide

helaas ouder waardoor deze regeling voor hen niet geldt.

 

Misschien iemand nog andere suggesties ?

 

Groet.

Jeroen

 

Wat is er mis met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd? Die is sneller te beëindigen dat één voor bepaalde tijd zonder opzegtermijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroen,

 

Er zijn zeker wel mogelijkheden om een langere tijd met deze persoon samen te werken zonder last te hebben van het opvolgend werkgeverschap. Zonder reclame te maken verwijs ik je naar de links in mijn signature.

 

Groeten en succes!

Mark

www.tentoo.nl | Tentoo, het eerste payrollbedrijf in Nederland. Ook uitgebreide dienstverlening voor ZZP'ers.

Link naar reactie
  • 0

@Mark: Zonder op die link te hebben geklikt, want daar heb ik niet zo'n behoefte aan, wat zijn die mogelijkheden dan?

Ook bij payrolling zijn er bepalingen waardoor er - tenminste met het payroll bedrijf of uitzendbureau - een contract voor onbepaalde tijd zal zijn. De inlener is immers de voormalige werkgever, waardoor ook hier sprake kan zijn van een voortgezet dienstverband.

 

Het lijkt mij wel een goed idee om daar dan hier wat meer over te vertellen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Dag Mark,

 

Kun je wat meer helderheid verschaffen over de constructie mbv payrolling?

 

Stel jullie nemen een werknemer ' over' en deze komt vervolgens voor ons te werken op basis van

een uurtarief. Is er dan geen sprake van opvolgend werkgeverschap ?

 

Verder: wat is de positie van de werknemer ?

Op dit moment vallen ze onder een bepaalde CAO en doen ze mee in een pensioenregeling welke

speciaal voor de bedrijfstak is opgezet.

Wat verandert er voor hen wanneer er gebruik wordt gemaakt van payrolling ?

 

Dat zijn natuurlijk de eerste vragen die opkomen.

 

Ben benieuwd.

 

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.