Jump to content
zrski
Verberg

Op je bek gaan bij de klant

vraag

Je zit met een potentieele klant in gesprek, alles gaat goed en je klikt zelfs op persoonlijk vlak. Dan ga je op je bek. Gewoon klungelig, je maakt een opmerking, trapt de potentieele klant op zijn tere zieltje, het voelt niet lekker meer.

 

Hoe ga je hier mee om?


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

In een relatie kun je fouten maken. Excuses aanbieden indien passend. In ieder geval het gesprek waardig houden. Als het persoonlijk klikt dan zal zo´n fout je vergeven worden mits je aangeeft dat je het zelf ook als een fout ervaart. Maar veel hangt af van de persoon die je tegenover je hebt.

 

 


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het kan natuurlijk altijd gebeuren, dat je onbedoelt opeens iets zegt dat voor die persoon heel gevoelig ligt. Veel mensen zullen wel inzien dat je daar niets kwaads mee bedoelde, en het gewoon niet had kunnen weten.

 

Maarja, het is natuurlijk mogelijk dat iemand zo gekrenkt is dat je daarmee je gesprek en relatie definitief vergooid hebt. Wellicht dat zoiets na een tijdje vanzelf weer goed komt, even met rust laten, een weekje later nog eens contact opnemen en kijken of er nog verder te gaan is.

 

Zonde als je zo iemand verliest, maar je kunt natuurlijk ook niet fatsoenlijk functioneren zonder zo nu en dan een opmerking te maken die in een specifieke situatie verkeerd kan vallen...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik herken het! Waar zit die un do knop ;D

 

Hoe hard heb je op zijn ziel getrapt? Voelt het hard voor jou of ervaart potentiële klant dit ook hard. Heb je hem een dag na je gesprek direct gebeld (mailen lijkt mij onpersoonlijk als hij auw heeft) of laat het even varen.

Even met rust laten zou ik niet doen. Belangrijk of niet belangrijk een potentiële klant is een klant. Direct kijken of het nog te lijmen valt of anders vergeten. Wachten tot potentiële klant vanzelf weer jou kant op komt kan natuurlijk ook. Maar hangt allemaal samen met hoe belangrijk deze relatie voor je is en natuurlijk ook hoe belangrijk jij voor hem/haar bent.


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 98 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept