• 0

vraag naar juridische documenten?

Beste ondernemers,

Ik ben op dit moment erg druk bezig met mijn eigen startende bedrijf in de juridische documenten. Daarbij hoort natuurlijk flink netwerken en reclame maken! Dat heb ik de afgelopen weken flink gedaan via verschillende internetpagina,s en vooral mond op mond reclame. Nu is het echter zo dat ik maar 1 klant binnen heb kunnen slepen en dat was een particulier met een kleine dienstvraag. Mijn doel is echter toch de bedrijven bereiken en daarbij de particulieren! Dus nu is mijn vraag aan jullie denken jullie dat er wel vraag is naar juridische documenten (Contracten, overeenkomsten, bezwaarschriften aanvragen indienen etc.). Het viel me namelijk op dat er weinig bedrijven zijn die dat doen, en daarbij is het ook echt mijn ding wat ik leuk vind om te doen!

Ik hoop op vele reactie,s van jullie allen!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23916-vraag-naar-juridische-documenten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Klopt ,maar als ik op het net google zie ik aleen enkele bedrijven die echt alleen de documenten maken zonder "juristenprijzen" en wat mij dan opvalt aan die bedrijven is dat alles via het net moet. Ik houd daar helemaal niet van. Mijn opzet is om een persoonlijk laag drempelig bedrijf te starten. Dat je ziet wie je zulke belangrijke diensten voor jou bedrijf laat doen. Dus mijn vraag is echt is hier behoefte naar juridische documenten tegen een uiterst lage prijs met een persoonlijke visie?

• 0

Beste Jeroen,

Erg fijn zo,n reactie. Tot nu toe kreeg ik alleen reactie,s als : Het internet staat vol met deze documenten etc.

Dus ik had echt het idee: Doe ik mijn studie daarom? omdat iedereen het kennelijk tegenwoordig zelf kan?

Maar zo zie je maar weer voldoende bedrijven die het wel willen laten maken!

Gelukkig is alles rondom het opstarten van mijn bedrijf bijna geregeld en kan ik met volle vreugde van start gaan.

Bedankt voor de reactie,

• 0
Het viel me namelijk op dat er weinig bedrijven zijn die dat doen

Er zijn juist heel veel bedrijven die dat doen, advocaten, juristen, vakbonden, rechtsbijstandsverzekeraars etc. Op zowel uurtarief, fixed price als abonnementsbasis (van dat laatste maken de meeste van mijn relaties overigens gebruik)

Onderdeel van mijn risicotechnische analyse zijn de juridische documenten, die worden gescreend en/of opgesteld door juristen of advocaten. De prijs is daarbij uiteraard belangrijk, maar niet doorslaggevend. De jurist of advocaat komt uit het eigen netwerk van de ondernemer of dat van ons: vertrouwen en mond tot mond reclame (het door jou genoemde mond op mond gaat me wat ver ;)) zijn daarbij wel doorslaggevend.

Mijn advies: speel niet direct de prijskaart, maar toon je kwaliteit en deskundigheid aan klanten en vraag tevreden klanten om recomandering. Dan groeit je netwerk vanzelf

Tot slot nog een tip: zoek partijen met complementaire diensten zoals accountants, boekhouders en verzekeringsadviseurs

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

Voor mij geldt hetzelfde als Jeroen

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat als je spreekt over 'juridische documenten' ik op één of andere manier niet direct de link leg met contracten, overeenkomsten etc. (Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij)

Ik weet niet hoe je positionering gaat worden, maar ik zou je communicatie iets laagdrempeliger maken en zodanig dat ik meteen weet waarom ik bij jou moet zijn en niet bij een huisjurist.

Je doelgroep zit denk ik bij de kleinere ondernemingen/zzp-ers die geen jurist hebben of willen inhuren om welke reden dan ook. Als je goed duidelijk kunt maken dat maatgeschreven leveringsvoorwaarden, contracten, overeenkomsten etc. belangrijk zijn, én dat jij ze maatgemaakt aanbiedt dan zie ik daar wel een markt in. (Wat niet wegneemt dat er natuurlijk al legio bedrijven zijn, juristen of niet, die dit aanbieden)

Frans

• 0

Op de plek waar ik nu mijn stage loop in dezelfde sector was iedereen razend enthousiast vooral natuurlijk ook door het werk wat ik aflever. Er waren zelfs mensen met interesse zonder dat ik iets had opgestart. Ik heb daardoor erg veel positieve energie gekregen om het idee dat ik al had door te zetten.

Van de week dacht ik laat ik de startende ondernemer eens benaderen via de KvK forum site en vragen wat deze doelgroep er van vind. Hier kreeg ik weinig positieve reactie,s. Ik weet dus in welke doelgroep ik klanten kan krijgen en waar ook helemaal niet. Ik probeer dit nog wat overzichtelijker en uitgebreider te krijgen voor mijzelf welke groepen nu precies wel gebruik zullen maken van mijn diensten en welke niet. En vandaar deze vraag op dit forum.

• 0

Al heel wat jaartjes geleden bestond er een dienst genaamd www.casus.com. Daar kon je online juridische documenten creëren waarbij je door middel van het beantwoorden van diverse vragen tot een min of meer custom made passend document dat zelfs eventueel door een notaris kon worden ondertekend.

Maar de dienst is niet meer en volgens mij omdat, ondanks het kostenvoordeel dat ze je konden bieden, blijkbaar niet aansloten bij de vraag uit de markt. En nu linkt de site door naar gratis templates van een aantal van de door jou genoemde documenten.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar