Ik heb hulp nodig en ik hoop dat ik niet te veel vraag :)
Ik koop toegangscodes voor verschillende games per email en of msn.
Ik koop ze van iemand die in America woont.
Sommige toeganscode betaal ik aan hem in Euro's en sommige in pounds en dollars omdat ze hij ook van anderen in verschillende valutas koopt.
Ik verkoop ze dan ook verder uitsluitend per email of via msn aan particulieren en daarom ben ik me ook bij KvK geregistreerd.
Hier gebruik ik margeregeling,ik krijg van hem ook geen factuur of zogenoemde VAT (BTW).
1)Stel voor dat ik een product van hem voor 10 euro koop en verkoop dan voor 15 euro,winst is 5 euro,wat ik doe is 5x19/119 =0.79 BTW is wat ik betaal aan belastingdienst,doe ik nou dit goed?
2)Ik heb alle aanwijzingen gelezen en ook de PDF maar toch kom ik niet uit en ik hoop dat iemand me kan helpen die hier ook ervaring mee heeft?
Een voorbeeld van omzet
Verkocht 2 codes totaal,1 code buiten EU en 1 code binnen EU
Winst is 10 euro en btw volgens the margeregeling 1.59 euro
Omzetbelasting formulier:
Waar en wat moet ik hier invullen,ik snap er niets van en ben bang dat ik foutje maak?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco1975
Marco1975
Hello ,
Ik heb hulp nodig en ik hoop dat ik niet te veel vraag :)
Ik koop toegangscodes voor verschillende games per email en of msn.
Ik koop ze van iemand die in America woont.
Sommige toeganscode betaal ik aan hem in Euro's en sommige in pounds en dollars omdat ze hij ook van anderen in verschillende valutas koopt.
Ik verkoop ze dan ook verder uitsluitend per email of via msn aan particulieren en daarom ben ik me ook bij KvK geregistreerd.
Hier gebruik ik margeregeling,ik krijg van hem ook geen factuur of zogenoemde VAT (BTW).
1)Stel voor dat ik een product van hem voor 10 euro koop en verkoop dan voor 15 euro,winst is 5 euro,wat ik doe is 5x19/119 =0.79 BTW is wat ik betaal aan belastingdienst,doe ik nou dit goed?
2)Ik heb alle aanwijzingen gelezen en ook de PDF maar toch kom ik niet uit en ik hoop dat iemand me kan helpen die hier ook ervaring mee heeft?
Een voorbeeld van omzet
Verkocht 2 codes totaal,1 code buiten EU en 1 code binnen EU
Winst is 10 euro en btw volgens the margeregeling 1.59 euro
Omzetbelasting formulier:
Waar en wat moet ik hier invullen,ik snap er niets van en ben bang dat ik foutje maak?
Rubriek 1: Leveringen en/of diensten binnenland
Rubriek 3: Leveringen naar het buitenland
Bedankt alvast voor de reacties !
Marco :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24139-marge-en-omzetbelasting-help-aub/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag