• 0

Teruggave vermogensbelasting bij oprichten BV?

Als student ben ik van plan een BV op te richten en nu heb ik een aantal weken geleden college gehad over ondernemerschap. In dit college werd gezegd dat het mogelijk is een teruggave op de vermogensbelasting te ontvangen bij het oprichten van een BV. Alleen nu het moment van oprichten dichterbij komt, kan ik hier niks meer over vinden. De belastingdienst en KvK weten van niks. Iemand ander die hier toevallig meer van af weet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoi Tealon,

 

Ik weet niet waar jij college volgt, maar volgens mijn informatie is de vermogensbelasting al afgeschaft sinds 2001 ;D.

 

Daarvoor in de plaats is de vermogensrendementsheffing in box 3 (inkomstenbelasting) gekomen. Deze belasting krijg je niet terug als je een BV opricht.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je verzekeren dat er geen vermogensbelasting meer wordt geheven bij de oprichting van een B.V.!

 

En ik heb er al flink wat opgericht dit jaar. ;)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al eerder aangaf gaat het me niet om de naam van de belasting, maar of je het bedrag van EUR 99,- kan terugvragen.

 

Ik denk dat dat antwoord al een paar keer is gegeven, NEE. Helaas een dergelijke teruggaaf bestaat niet in Nederland.

 

Dat je je zo druk maakt op een teruggaaf van € 99,- (nee ik weet je moet op de kleintjes letten, doe ik ook hoor), maar er is geloof ik door 3 mensen gezegd dat de teruggaaf niet mogelijk is. En dan nog de kosten van oprichting overschreiden die € 99,- met gemak.

 

Ik ben wel een beetje benieuwd waarom je er zo op doorhamert.

Link naar reactie
  • 0

 

@ Tealon,

 

Het maakt wel uit hoe je het noemt, want als je de zaken niet juist benoemd, ontstaat er alleen maar spraakverwarring. Zie dit draadje.

 

Wat jij bedoeld is de kapitaalbelasting. Deze bedroeg inderdaad 0,55%, maar is inderdaad ook al een aantal jaren afgeschaft. Jouw collegemateriaal is niet up-to-date en dat verklaart waarom de Belastingdienst en KvK van niets wisten.

 

De kapitaalsbelasting kon je overigens niet terugkrijgen, maar was wel aftrekbaar als kosten van de BV.

 

Met tax return wordt bedoeld belasting aangifte en dus niet belasting teruggave.

 

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.