• 0

contractbreuk hoe geld terug vorderen?

Hallo,

wie kan me vertellen hoe ik het volgende het beste kan aanpakken.

Ik heb bij een bedrijf diverse contracten afgesloten en dit bedrijf komt nu sinds een maand of 3 deze contracten niet meer na.

Ik heb echter die contracten nog voor vele maanden betaald.

 

Laten overzetten van die contracten naar een ander bedrijf kost me veel geld.

 

Ik wil nu eigenlijk het bedrag dat ik voor die contracten betaald heb terugvorderen vanaf het moment dat zij gestopt zijn met het nakomen.

 

tevens kost het verhuizen van bepaalde contracten me vele malen meer als dat het contract zelf bij hun koste (bepaalde contracten hadden een waarde van 25 euro per jaar, maar het verhuizen daarvan kost 350 euro per stuk).

 

3 vragen:

 

kan ik het bedrag dat ik aan dit bedrijf betaald heb terugvorderen door ze gewoon een factuur te sturen voor het bedrag dat ik dus teveel betaald heb? En als ze dat niet betalen die factuur als een normale factuur naar de kantonrechter sturen?

 

Kan ik de extra kosten die ik moet maken voor die verhuizingen ook op hun verhalen? en zo ja daar dus ook een factuur voor opstellen?

 

bepaalde contracten kan ik niet verhuizen omdat ze dat blokkeren maar mogen dus ook absoluut niet opgezegt worden, hoe zorg ik ervoor dat ik die alsnog kan verhuizen?

 

Ik wil dit alles dus bij voorkeur zelf via een procedure bij de kantonrechter doen.

Heb wel al een jurist gesproken en die heeft bevestigd dat ik in mijn recht sta en dat het bedrijf onrectmatig de contracte niet nakomt.

Probleem is echter dat een procedure via zo een jurist rond de 5000 euro zou gaan kosten.

Als ik het gewoon via een factuur en daarna kanton procedure kan doen kost het slechts een paar tientjes.

 

Wie kan me adviseren hoe dit het beste aan te pakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangezien dit bedrijf zich niet aan de voorwaarden van hun incasso contract houden (standaard regel bij incasso contracten is dat je je klant ruim vooraf op de hoogte brengt dat er geincasseerd gaat worden en welk bedrag) zijn er van verschillende contracten in de loop van de jaren wel eens storneringen geweest maar geen enkel contract 2 x.

 

Ik denk dat de oorzaak van je problemen is dat je er ten onrechte vanuit gaat dat je meerdere overeenkomsten hebt, ik denk dat je maar een enkele overeenkomst met ze hebt waarbinnen je meerdere diensten hebt afgenomen.

 

Hetgeen je hierboven aangeeft komt mij niet bekend voor terwijl ik zelf ook een zelfde soort manier van incasseren hanteer. Ik stuur een factuur per PDF, en incasseer vervolgens het bedrag een week later van de rekening van de klant. Volgens mij op dezelfde manier als de provider dat doet. Wat bedoel je hiermee precies?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maarten, kennelijk is er nogal een meningsverschil tussen mensen of er 1 of meer overeenkomsten zijn. Ik basseer me op alle verschillende contracten die ik heb moeten ondertekennen voor alle verschilelnde diensten terwijl ik voor het maken van het account geen overeenkomst gesloten heb.

 

Wat betreft het incasseren:

jij doet dat kennelijk goed, je informeerd de klant dat er geinv=casseerd word en doet de incasso vervolgens een week later.

Dit bedrijf stuurt op de 29ste of 30ste de incasso opdracht naar hun bank dat het de eerste wordt geincasseerd en stuurd vervolgens de eerste van de maand als het bedrag dus al geincaseerd is de klant de factuur.

Op het moment dat ik de factuur dus zie en weet dat en hoeveel er betaald moet worden is het bedrag dus al van de rekening afgeboekt.

 

Volgens incasso overeenkomsten die ik ken (met banken) is het dus echter verplicht het te doen zoals jij doet, eerst klant op de hoogte brengen en pas dagen/week erna ook de incasso uitvoeren.

Dit is ervoor zodat de klant weet dat er geincasseerd gaat worden en kan zorgen dat er voldoende op zijn rekening staat.

Link naar reactie
  • 0

MMinternet.... op een ander forum heb ik op een vraag naar ervaringen met dat bedrijf mijn ervaring gegeven en gereageerd op berichten naar mij. Hier zoek ik informatie of wat ik gedaan goed is en hoe ik dit verder het beste (zo goedkoop mogelijk) verder kan aanpakken.Deze info heb ik nu gevonden (deels nieuwe info, deels bevestiging van wat ik vermoede).

 

Ik zie je verhaal staan in nl.juridisch, tbforum.com, webhosters.nl en ISPGids en dan zal ik vast niet alles hebben. Ik weet niet of het zinnig is om dezelfde discussie op meerdere plaatsen te gaan voeren. Daarnast zou ik als ik jou was erg uitkijken dat het niet als smaad gezien gaat worden.

 

Ik ontvang volgens mij altijd eerst de factuur van de provider (heb er een paar buitenlandse domeinnamen staan), maar heb er nooit echt op gelet. Ik zorg ook altijd voor een buffer op mijn rekening waar de automatische incasso vanaf gehaald wordt, zodat dit soort problemen zich niet voor kunnen doen. Energiebedrijven en ISP's geeft ook altijd een hoop gedoe anders.

 

Edit: Net even gecontroleerd. Laaste factuur ontvangen op 4 februari 2009, betaling afgeschreven op 5 februari 2009. Zoals het hoort dus.

Link naar reactie
  • 0

MMinternet.... op een ander forum heb ik op een vraag naar ervaringen met dat bedrijf mijn ervaring gegeven en gereageerd op berichten naar mij. Hier zoek ik informatie of wat ik gedaan goed is en hoe ik dit verder het beste (zo goedkoop mogelijk) verder kan aanpakken.Deze info heb ik nu gevonden (deels nieuwe info, deels bevestiging van wat ik vermoede).

 

Ik zie je verhaal staan in nl.juridisch, tbforum.com, webhosters.nl en ISPGids en dan zal ik vast niet alles hebben. Ik weet niet of het zinnig is om dezelfde discussie op meerdere plaatsen te gaan voeren. Daarnaast zou ik als ik jou was erg uitkijken dat het niet als smaad gezien gaat worden.

 

nl juridisch ook vraag gesteld over het feit of bepaalde zaken als smaad gezien kunnen worden.

verder heb ik op aantal websites mijn ervaring met de provider geplaatst ja, daar zijn die websites speciaal voor.

 

en in tegenstelling tot wat hun doen kunnen mijn berichten niet zo snel als smaad gezien worden aangezien ik mijn ervaring met dat bedrijf geplaatst heb.

De door hun op domeinnamen geplaatste berichten berusten niet op de waarheid nog is dat een ervaring.

Mijn berichten op de sites met ervaringen zijn dus een bewijsbare ervaring met dat bedrijf.

Link naar reactie
  • 0
Ik ontvang volgens mij altijd eerst de factuur van de provider (heb er een paar buitenlandse domeinnamen staan), maar heb er nooit echt op gelet. Ik zorg ook altijd voor een buffer op mijn rekening waar de automatische incasso vanaf gehaald wordt, zodat dit soort problemen zich niet voor kunnen doen. Energiebedrijven en ISP's geeft ook altijd een hoop gedoe anders.

 

Als ik weet dat er een factuur aankomt zorg ik dat er een bedrag voor gereserveerd staat, maar hou niet continue een flink bedrag gereserveerd, heb momenteel gewoon mijn geld nodig om de nieuwe sites te laten bouwen en andere zaken te doen.

 

daarbij is het de ene keer 15 euro wat er betaald moet worden en volgende keer weer 400 euro.

 

Maar ik heb het nog even in de mail nagekeken om te zien of ik niet gek ben maar de factuur komt altijd op de eerste van de maand binnen en is dan die zelfde dag al van de rekening afgeboekt.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen olie op het vuur gooien Daniël, maar is het niet zo dat je 1 overeenkomst hebt met de provider, namelijk dat je door jouw enkele account te gebruiken bij hun je domeinnamen kunt registreren?

 

En vervolgens kun je binnen die ene overkomst, zijnde jouw account, domeinen registreren.

Het document dat je daarbij ondertekend is niet een aparte overeenkomst voor 1 aparte dienst, maar puur de registratieovereenkomst voor dat enkele domein. Indien er problemen met dat domein zijn, of die registratie betwist wordt door derden, moet de registrar dat document kunnen overleggen aan de overkoepelende organisatie.

 

Naar mijn beste weten heb ik echt maar 1 overeenkomst waarin de provider mijn account heeft aangemaakt.

 

Hoewel ik absoluut je situatie begrijp en vooral zelf een hekel heb aan het feit dat een hoster een doorverwijspagina aan jouw domeinnaam hangt bij administratieve geschillen, probeer het ook eens andersom te bekijken:

 

[*]Ik bestel bij jou een trilding en een onderbroek.

[*]Ik betaal alleen het trilding.

[*]Ik bestel weer een trilding en een onderbroek.

[*]Ik betaal weer alleen het trilding.

[*]Ik bestel weer een trilding en een onderbroek.

[*]Jij weigert mij de complete bestelling te leveren.

[*]Ik ga kwaad met jou bellen en zeg dat je me minimaal het trilding wel moet leveren, want die heb ik tenslotte altijd betaald.....

 

Ik geloof nooit dat je mij op dat moment nog een fijne klant vindt.

 

Blijft over: op het moment dat je stopt met communiceren, gaan beide partijen schade lijden, hoe je het ook wendt of keert. Jij loopt schade op door alle stress die je hebt, de domeinen waar iets anders op staat dan jij zou willen zien en het feit dat je die domeinen momenteel niet kunt verkopen of beheren.

Zij lopen schade op door de tijd en strijdt die ze moeten voeren met je, door de publicaties van jouw zijde en het feit dat zij de domeinen verplicht aan moeten houden en dus wel bij de domeinorganisatie moeten betalen, terwijl hun factuur aan jou open blijft staan.

Probeer ondanks alles, en ik weet dat de communicatie met hun lang niet altijd makkelijk is, toch de lijnen open te houden en er gezamelijk uit te komen, dit kost jullie beiden meer dan het jullie ooit op zal leveren.

 

PS: ik weet dat ze op Webhostingtalk in ieder geval zelf actief op het forum aanwezig zijn, zoek ze daar op, gebruikersnaam is gelijk aan bedrijfsnaam, en stuur daar eens een PM waarin je vraagt om gewoon persoonlijk contact ipv mail, je weet nooit wat het oplevert.

 

Link naar reactie
  • 0

MartinM...

 

Op welke manier zou er volgens jou een overeenkomst tot stand gekomen moeten zijn met het maken van een account bij hun?

Veel mensen geven aan dat het het account opzich een overeenkomst is en elke daarna geregistreerde domeinnaam een deellevering is.

 

Ik kan geen enkelle manier vinden waarop het aanmaken van een account op hun site een overeenkomst is als daarvoor geen voorwaarden gelden (niet op rechtsgeldende manier aan mij als gebruiker verstrekt).

 

Ik hoor graag hoe er volgens jou dus een rechtsgeldige overeenkomst ontstaan is door het aanmaken van een account bij hun.

Link naar reactie
  • 0

Tot mijn spijt is die relatief makkelijk te beantwoorden:

 

2.1    Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en voorstellen van de provider alsmede op de Overeenkomst en alle andere overeenkomsten waarbij de provider partij is, voor zover van deze Algemene Voorwaarden niet door partijen schriftelijk is afgeweken.

 

Even kort door de bocht: Als je ooit met een bestelling, offerte of voorstel van de provider akkoord bent gegaan, ben je akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden, die vervolgens van toepassing zijn op alle andere offertes, bestellingen, overeenkomsten, etcetera.

 

Of deze voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn kan ik geen oordeel over vellen, dat is voer voor de juristen, maar bovenstaande ga je mee akkoord wanneer je diensten van de provider afneemt.

 

En geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik hier niet mee kom om jou van een mogelijk ongelijk te overtuigen aan jouw zijde.

De enige reden is dat het mij leek alsof jij al op het punt stond juridische actie te ondernemen. We weten allemaal dat dat naast de nodige stress, ook de nodige facturen met zich meebrengt.

En als blijkt dat de door meerderen aangedragen vraagtekens die er te plaatsen zijn inderdaad ervoor zorgen dat je juridisch niet sterk zou staan (recht en rechtvaardig is lang niet altijd hetzelfde :( ), dan lijkt het mijn voor jou van belang om dat mee te nemen in je besluit.

Link naar reactie
  • 1

MartinM... de door jou genoemde passage komt nergens voor in de voorwaarden die ik steeds bij registraties en verhuizingen ontvangen heb en zijn dus niet op mij van toepassing.

 

De passage van mminternet staat er wel steeds onder maar geeft enkel aan dat die voorwaarden van kracht zijn op het betreffende contract en daarmee blijven het dus afzonderlijke contracten.

 

Bij elke registratie en verhuizing heb ik ingestemd met de onderstaande voorwaarden en heb deze voor elk contract afzonderlijk moeten ondertekennen:

 

1. De provider behoudt zich het recht voor tarieven tussentijds te wijzigen; u krijgt hiervan 60 dagen van te voren bericht.

2. Bij speciale acties gelden na het verstrijken van de contractduur, welke is gedefinieerd in punt 13, de normale tarieven. Indien een product niet in exact dezelfde hoedanigheid terugkeert zal een soortgelijk product als uitgangspunt genomen worden.

3. De provider gebruikt email voor communicatie. Het is de verantwoordelijkheid van Client om ten allen tijde een actief emailadres bij te houden in het controlepaneel, en emails gericht aan dit adres regelmatig, maar binnen maximaal 7 dagen, te lezen.

4. In het geval van wanbetaling, wangedrag of contractbreuk heeft de provider het recht de geleverde diensten uit te schakelen zonder schadeloosstelling. In geval van een betalingsachterstand schakelt de provider een incassoburo in waarvan de kosten geheel op client verhaald zullen worden.

5. De producten en diensten van de providermogen alleen gebruikt worden voor legale doeleinden. De provider neemt geen verantwoordelijkheid voor de informatie geplaatst op de diensten. Client zal de aangeboden diensten niet gebruiken in verband met het sturen van ongevraagde commerciële e-mail (spam). Client zal geen materiaal naar virtual servers uploaden waarvan hij niet de rechten bezit. De inhoud en strekking van het materiaal op virtual servers mogen in geen geval pornografisch, discriminerend of onwettelijk zijn; zulks ter beoordeling van de provider

6. Client verklaart de provider niet verantwoordelijk te stellen voor enige claims die voortvloeien uit activiteiten van client, en verplicht zich de provider direct op de hoogte te stellen als client enige claims ontvangt die voortvloeien uit activiteiten van client op het Internet. Deze verantwoordelijkheid vervalt niet na het beëindigen van deze overeenkomst.

7. De provider houdt Client verantwoordelijk voor alle schade als gevolg van misbruik van domeinregistratievoorzieningen, waaronder maar niet uitsluitend het handelen in strijd met de geldende reglementen van het register, het aanvragen van domeinverhuizingen zonder toestemming, of het invullen van verkeerde of gefingeerde gegevens.

8. De provider stelt zich tot doel de systemen zo goed mogelijk beschikbaar te houden en technische of andere storingen zo veel mogelijk te beperken. Client verklaart de provider nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de dienst en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen.

9. Client zal de infrastructuur van de provider niet gebruiken voor het sturen van ongevraagde commerciele email (spam), noch diensten van de provider te gebruiken in verband met spam. Wanneer de provider een gegronde klacht ontvangt over spam afkomstig van Client, dan zal de provider zonder vorm van bericht de dienst uitschakelen en de bestanden van Client verwijderen.

10. Het gebruik van scripts en andere programmatuur op de servers van de provider is toegestaan, zolang dit het functioneren van de dienst niet in gevaar brengt. De provider zal Client op de hoogte stellen van eventuele maatregelen.

11. Extra kosten ten gevolge van overgebruik van de dienst worden berekend op de eerstvolgende factuur.

12. Tarieven voor de diensten en producten zullen per automatische incasso worden voldaan, tenzij anders overeengekomen.

13. Client gaat deze overeenkomst met de provider aan voor tenminste 12 maanden met een schriftelijke opzegtermijn van tenminste 1 kalendermaand. Zonder schriftelijk tegenbericht wordt deze overeenkomst stilzwijgend verlengd.

14. Tot installatie van de dienst wordt overgegaan na ontvangst van een ondertekende overeenkomst en bijbehorende bijlagen.

15. Alle in de Offerte genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

16. Aanpassingen aan de automatisch gegenereerde documenten op welke wijze dan ook worden zonder schriftelijke bevestiging door de directie van de provider als ongeldig beschouwd.

17. Alle gevolgen en schades ten gevolge van onachtzaam, danwel oneigenlijk gebruik zijn ten bate van Client.

18. Deze voorwaarden zullen naar de letter van de Nederlandse wet geinterpreteerd worden. Mocht een of meer punten uit deze overeenkomst niet geldig zijn voor de wet, dan blijven de andere punten onverminderd geldig.

Wanneer u een domein registreert of een virtual hosting account aanvraagt bij de provider, gelden deze voorwaarden. U dient deze voorwaarden te ondertekenen en terug te sturen bij uw offerte.

 

 

naar schatting 98% van mijn contracten heeft deze algemene voorwaarden. de overige 2% (de laatste paar) heeft iets afwijkende voorwaarden maar staat ook nog steeds niet het door jou genoemde passage in.

 

Indien ze deze algemene voorwaarden zouden laten ondertekennen bij het aanmaken van een account en niet meer apart bij elke registratie zou het een ander verhaal worden.

Dan zou het enkel nog de vraag zijn of het niet onredelijk bezwarend zou zijn om alles uit te schakellen voor 1 onbetaalde factuur.

 

maar aangezien dit niet bij het aanmaken van een account ondertekend wordt maar steeds bij elke bestelling afzonderlijk gedaan moet worden zijn het allemaal losse overeenkomsten met hun eigen algemene voorwaarden (die dus toevallig allemaal bijna gelijk zijn).

 

Het is een klein verschil maar geeft juridisch dus wel een heel andere uitwerking.

Link naar reactie
  • 0

Daniël, ik zeg ook niet dat hun voorwaarden 100% rechtsgeldig zijn, dat kan een jurist beter bekijken.

 

Ik sla alleen hun Algemene Voorwaarden er op na, die op de hoofdpagina van de website te bekijken zijn.

 

Dan zie ik de volgende zaken:

 

1.15    Overeenkomst: de tussen partijen gesloten overeenkomst inzake de levering van de Diensten door de provider;

 

2.1    Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en voorstellen van de provider alsmede op de Overeenkomst en alle andere overeenkomsten waarbij de provider partij is, voor zover van deze Algemene Voorwaarden niet door partijen schriftelijk is afgeweken.

 

3.2    Een Overeenkomst komt tot stand door schriftelijke (waaronder begrepen per e-mail) bevestiging door de provider van een order van Gebruiker. Tevens bestaat de mogelijkheid om door middel van een online handtekening de aanbieding en/of offerte te ondertekenen. In een dergelijk geval komt de Overeenkomst ook tot stand na bevestiging per e-mail door de provider van de ondertekende aanbieding/offerte door Gebruiker.

 

Daarmee (proberen) ze dus de Algemene Voorwaarden bindend te maken, terwijl voor zover mijn kennis reikt de voorwaarden je inderdaad ter hand gesteld worden voordat de overeenkomst ingaat (waarbij diverse methodes daarvoor mogelijk zijn)

Ik zou enkel eerst wel uitzoeken of hetgeen uit mijn quotes blijkt juridisch gezien wel of niet mag en kan.

 

En daarvoor geef ik het woord graag aan de juristen onder ons op het forum. Indien zij van mening zijn dat de constructie die tot nog toe door de provider wordt gehanteerd niet correct is, zijn m.i. die Algemene Voorwaarden niet bindend voor jou (noch voor andere klanten van de provider ;) )

 

En ter aanvulling daarbij voor de juridisch onderlegde mede-forummer: Wanneer je een order aanmaakt op de site, geef je NAW gegevens op, je vinkt idd nergens een akkoord voor de voorwaarden aan en ook in de offerte die je vervolgens ontvangt staat er geen link of andere verwijzing naar de voorwaarden. Ze zijn vrij opvraagbaar op de site, maar nergens in het bestelproces is er een direct verband. Wat dat betreft heeft Daniël gewoon 100% gelijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

MartinM...

er zit inderdaad en groot verschil tussen voorwaarden die je per order ter hand gesteld worden (en je ook steeds ondertekend) en de voorwaarden die op de site staan (die ik dus 2 dagen geleden voor het eerst heb gezien).

 

Ook ik hoor graag nog eens van juristen hier of ik het bij het rechte eind heb of niet (en zo niet hoe die algemene voorwaarden dan wel geldig hebben kunnen worden voor mij) dat deze algemene voorwaarden die op de site staan niet van toepassing zijn omdat ze mij nergens tijdens maken van account of plaatsen van bestelling ter hand gesteld zijn en/of ze mijn instemming daarmee gevraagd hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ongeacht of de Algemene Voorwaarden nu wel of niet van toepassing zijn, dat een leverancier in het algemeen wel in zijn recht staat om de dienstverlening te stoppen indien er niet betaald wordt. In hoeverre het in dit geval van toepassing en redelijk is kan ik zelf niet goed beoordelen, maar het hangt dus niet alleen af van het feit dat de Algemene Voorwaarden wel of niet van toepassing zijn. Ik denk dat je dit in een juridische procedure in dit geval zeker niet zomaar zal winnen.

Link naar reactie
  • 0

En halverwege die heldere uitleg staat:

Het beste is en blijft gewoon een hyperlink naar een nieuwe webpagina met daarin een HTML- of PDF-bestand met de voorwaarden. Deze een nieuw venster laten openen is natuurlijk prima, maar maak het dan een echt nieuw venster en geen uitgekleed pop-upvenster.

Dus...

 

Overigens is het aannemelijk dat nieuwe klanten deze nieuwe algemene voorwaarden bij hun eerste bestelling gewoon ter hand gesteld krijgen. Verder is het zeer gebruikelijk dat leveringsvoorwaarden ook van toepassing zijn op nieuwe leveringen van diensten. Het de provider document heeft als titel "voorwaarden domeinregistratie/virtual hosting" en eindigt met eerder genoemde zinsnede waarin staat dat die voorwaarden geldig zijn wanneer je een domein registreert. Er staat dus niet dat ze alleen geldig zijn wanneer je het domein van de offerte registreert. Dat jij het liever wel zo uitlegt omdat het jou goed uit zou komen is voor je eigen rekening. Ik ben benieuwd wanneer je nu eindelijk je standpunt aan een rechter gaat voor gaat leggen.

 

Verder staat in punt 8 van de voorwaarden dat de "Client verklaart de provider nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de dienst en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen." (Het niet kunnen uitvoeren van domeinacties door uitschakeling van je account is een flinke storing...) In punt 6 staat dat "Client verklaart de provider niet verantwoordelijk te stellen voor enige claims die voortvloeien uit activiteiten van client".

 

Jij bent met die voorwaarden akkoord gegaan en je geeft zelf al aan dat deze voorwaarden voor het merendeel van je domeinen gelden. Waar jij de rechter (niet ons!) van moet zien te overtuigen is dat het uitschakelen van de dienstverlening van al je domeinen bij wanbetaling van enkele domeinen onredelijk bezwarend is. Succes daarmee!

Link naar reactie
  • 0

En halverwege die heldere uitleg staat:

Het beste is en blijft gewoon een hyperlink naar een nieuwe webpagina met daarin een HTML- of PDF-bestand met de voorwaarden. Deze een nieuw venster laten openen is natuurlijk prima, maar maak het dan een echt nieuw venster en geen uitgekleed pop-upvenster.

Dus...

 

Overigens is het aannemelijk dat nieuwe klanten deze nieuwe algemene voorwaarden bij hun eerste bestelling gewoon ter hand gesteld krijgen. Verder is het zeer gebruikelijk dat leveringsvoorwaarden ook van toepassing zijn op nieuwe leveringen van diensten. Het provider document heeft als titel "voorwaarden domeinregistratie/virtual hosting" en eindigt met eerder genoemde zinsnede waarin staat dat die voorwaarden geldig zijn wanneer je een domein registreert. Er staat dus niet dat ze alleen geldig zijn wanneer je het domein van de offerte registreert.

 

het is nogal logisch dat algemene voorwaarden waarvoor je tekend geldig zijn voor die betreffende bestelling. anders hadden ze ook niet opnieuw bij elke bestelling opnieuw getekend te hoeven worden.

Dat jij het liever wel zo uitlegt omdat het jou goed uit zou komen is voor je eigen rekening. Ik ben benieuwd wanneer je nu eindelijk je standpunt aan een rechter gaat voor gaat leggen.

dat hangt er vanaf of en zo ja wat voor reactie ik krijg op de brief die ze vandaag ontvangen.

Krijg ik daar geen bevredigend antwoord of reactie op dan gaat volgende week de bijbehorende factuur naar een incasso bureau die 3 keer sommeerd te betalen en daarna kanton procedure start. en dan wachten we dus af wat de kantonrechter en van zegt.

 

Verder staat in punt 8 van de voorwaarden dat de "Client verklaart de provider nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de dienst en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen." (Het niet kunnen uitvoeren van domeinacties door uitschakeling van je account is een flinke storing...) In punt 6 staat dat "Client verklaart de provider niet verantwoordelijk te stellen voor enige claims die voortvloeien uit activiteiten van client".

als dit een storing was dan had je gelijk, dit betreft echter geen storing maar een moedwillige handmatige actie van hun.

Jij bent met die voorwaarden akkoord gegaan en je geeft zelf al aan dat deze voorwaarden voor het merendeel van je domeinen gelden. Waar jij de rechter (niet ons!) van moet zien te overtuigen is dat het uitschakelen van de dienstverlening van al je domeinen bij wanbetaling van enkele domeinen onredelijk bezwarend is. Succes daarmee!

 

klopt, die voorwaarden gelden voor het merendeel van mijn domeinnamen, maar punt waarop wij van mening verschillen is dat jij van mening bent dat ik maar 1 contract heb en dus alles als 1 contract behandeld mag en moet worden.

Ik stel me op het stanpunt dat elke order een opzichzelf staand contract is en daarmee ook afzonderlijk behandeld dient te worden.

 

Dat is de enige vraag die de erchter moet beantwoorden.

is de rechter het met mij eens (en een gesproken jurist) dat het afzonderlijke contracten zijn dan hebben zij dus contractbreuk gepleegd op vrijwel alle bestellingen.

 

Dat is dus het belangrijke punt dat bepaald dient te wiorden, is het 1 contract of zijn het meerdere.

Link naar reactie
  • 2

Zojuist van de provider een sommatie brief ontvangen dat ik mijn berichten over hun op dit forum en andere (ervarings) sites binnen 7 dagen dien te verwijderen aangezien deze volgens hun onjuist zijn.

 

Heb ze zojuist een brief terug gestuurd dat ik het (vooralsnog) niet zal verwijderen aangezien mijn berichten feitelijk en bewijsbaar juist zijn.

 

Heb ze tevens uitgenodigd mij eindelijk eens telefonisch te bellen om de boel misschien eindelijk eens op te lossen.

 

Dus provider: jullie lezen vast mee hier: Bel me nu eens of reageer op mijn brief aan jullie van 30-12-2009.

 

Ontvang ik geen telefoontje of andere voor mij bevredigende reactie spreken we elkaar binnenkort wel in de rechtbank.

Link naar reactie
  • 1

even een laatste update.

Uiteindelijk is er toch nog contact met mij opgenomen door een bedrijfsjurist van de betreffende provider en heb ik daar een tijdlang mee onderhandeld en hebben we het probleem minnelijk opgelost.

details kan ik niet geven maar komt er op neer dat ik momenteel met hun medewerking alle namen vervroegd aan het verhuizen ben naar andere providers en zodoende binnen 1 week geen klant meer van de provider zal zijn.

 

De regeling die ik met de provider heb getroffen is voor mij in elkgeval een goede en bevredigende oplossing waarmee voor mij de zaak is afgesloten.

 

Iedereen bedankt voor de het meedenken en de geleverde commentaren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.