Ik heb de zoekfunctie gebruikt op HL en in Google, maar het lukt me niet om _actuele_ informatie te vinden over de administratieve verplichtingen bij het in dienst nemen van mijn eerste werknemer in mijn BV. Ik lees namelijk bijna overal nog dat je een eerstedagsmelding moet doen, terwijl die volgens mij is afgeschaft.
Concrete vragen die ik heb zijn:
[*]Moet je nog een Melding Sociale Verzekeringen doen bij het UWV?
[*]Moet je uberhaupt een formulier invullen en opsturen naar het UWV, of gaat alles via de Belastingdienst?
[*]Ik heb 5 jaar geleden voor het laatst personeel in dienst gehad. Moet ik mijn loonheffingnummer opnieuw activeren bij de Belastingdienst middels een formulier? Of kan ik gewoon het oude/bestaande nummer gebruiken?
De werkzaamheden van mijn werknemer zullen overigens niet onder een CAO vallen (is namelijk ICT). Ik zal een salarisadministrateur vragen de loonstroken en loonaangifte te doen. Als iemand mij vast kan helpen met bovenstaande vragen, dan zou dat heel mooi zijn. Bedankt!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jenson
Jenson
Hallo,
Ik heb de zoekfunctie gebruikt op HL en in Google, maar het lukt me niet om _actuele_ informatie te vinden over de administratieve verplichtingen bij het in dienst nemen van mijn eerste werknemer in mijn BV. Ik lees namelijk bijna overal nog dat je een eerstedagsmelding moet doen, terwijl die volgens mij is afgeschaft.
Concrete vragen die ik heb zijn:
[*]Moet je nog een Melding Sociale Verzekeringen doen bij het UWV?
[*]Moet je uberhaupt een formulier invullen en opsturen naar het UWV, of gaat alles via de Belastingdienst?
[*]Ik begrijp dat mijn werknemer een Loonheffingsverklaring moet invullen. Heet dat formulier tegenwoordig "Model opgaaf gegevens voor de loonheffingen" ?
[*]En wat doe ik als werkgever eigenlijk met dat ingevulde formulier? Opsturen naar de Belastingdienst?
[*]Is het formulier "Melding Loonheffingen Afdrachtplicht premies werknemersverzekeringen" verplicht?
[*]Ik heb 5 jaar geleden voor het laatst personeel in dienst gehad. Moet ik mijn loonheffingnummer opnieuw activeren bij de Belastingdienst middels een formulier? Of kan ik gewoon het oude/bestaande nummer gebruiken?
De werkzaamheden van mijn werknemer zullen overigens niet onder een CAO vallen (is namelijk ICT). Ik zal een salarisadministrateur vragen de loonstroken en loonaangifte te doen. Als iemand mij vast kan helpen met bovenstaande vragen, dan zou dat heel mooi zijn. Bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24519-werknemer-in-dienst-nemen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag