• 0

Apple lanceert Schone Lei

 

Ga alvast maar domeinnamen claimen! Toen Apple in 1993 zijn eerste Newton lanceerde, stuurden we ter promotie een gelijkvormig leitje het handelskanaal in. Zeventien jaar later komt Apple met de iSlate. Ben benieuwd naar innovatieve toepassingen en SlateApps.

 

Iemand nog interesse in de eerste generatie Newton?

 

(nooit gebruikt)

applenewton.thumb.jpg.ec1979a0e048cb95c635aa8f7596d1f3.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

OK OK OK.... ik begrijp dat je de nieuwsgaring over deze vernieuwingen niet gaar leest en liever hebt dat dit hele draadje wordt opgedoekt. Ik raadt je aan om het dan ook maar niet meer te lezen. Daarnaast hoop ik dat jij, als "tegengas" een andere draadje opent, waar je de bedrijven in het zonnetje zet, die ook op dit gebied hun strepen binnenhalen. Daar hebben die bedrijven evengoed recht op. En ik beloof je dat ik zo'n draadje juist wel ga volgen, want ik ben ook geïnteresseerd in hun ondernemers-prestaties en nieuwe mogelijkheden die ze de gebruikers bieden. Dit draadje is niet bedoeld om voorstanders en tegenstanders tegen elkaar uit te spelen. "Apple lanceert Schone Lei" heeft nou eenmaal behoorlijk wat gevolgen teweeg gebracht. Ze lopen er wereldwijd blij mee rond......

 

Ik raad je aan om vooral nooit een product van Apple te kopen. Je zou eens moeten gaan toegeven dat het perfect in elkaar zit en dat je er plezier aan beleeft...... ;)

Link naar reactie
  • 0

Google maakt er zijn omzet mee en Apple gebruikt het ter ondersteuning van het gebruiksgemak van zijn klanten.

Iemand die gerichte en zoals gebruikelijk ongevraagde en ongewenste reclame afdoet als "gebruiksgemak van zijn klanten" verdient wat 'ie krijgt...er is een woord voor, en dat komt van een heel oud beroep, maar dat zal ik deze keer voor me houden.

 

Waar zit de mogelijkheid een draadje of poster te negeren ook al weer?

 

Pfffttt... je hebt het over "Genius". Een ding dat ik zelf niet zal activeren. Daar ben je gewoon vrij in. Maar in feite houdt Genius in de gaten wat jij afspeelt en koopt. Aan de hand daarvan komt het met suggesties, die je misschien ook in je collectie zou willen hebben. En nee, dat gaat mij zelfs al te ver. Dat maak ik zelf wel uit., dus activeer ik het niet.

Link naar reactie
  • 0

 

En ja reacties hier zijn subjectief. Objectief zijn als je ergens in geloofd is een beetje moeilijk. ;)

We hebben het hier over computers en telefoons - geloven doe je in een god, niet in een stuk plastic met wat transistors erin...

 

Geloven kan ook zijn

 

Ben jij objectief? Geloven doe je in een God?

 

Maar ik stop (ik maak weer vrienden :)). Mijn boodschap was PJ blijf vooral doorgaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Pfffttt... je hebt het over "Genius". Een ding dat ik zelf niet zal activeren. Daar ben je gewoon vrij in. Maar in feite houdt Genius in de gaten wat jij afspeelt en koopt. Aan de hand daarvan komt het met suggesties, die je misschien ook in je collectie zou willen hebben. En nee, dat gaat mij zelfs al te ver. Dat maak ik zelf wel uit., dus activeer ik het niet.

 

Ik denk dat Peter het over iAd heeft

Link naar reactie
  • 0
OK OK OK.... ik begrijp dat je de nieuwsgaring over deze vernieuwingen niet gaar leest en liever hebt dat dit hele draadje wordt opgedoekt.

Nee, je begrijpt er echt helemaal niets van - ik ben dol op nieuwe ontwikkelingen en gadgets. Ik heb alleen een hekel aan ophemeling. Ik heb zelf niet zo'n afgod, dus ik zal er ook geen draadje over beginnen - ik beoordeel dingen op hun meritus, en als Apple in mijn ogen met een echt goed produkt zou komen zou ik dat helemaal beamen.

 

Ik raad je aan om vooral nooit een product van Apple te kopen. Je zou eens moeten gaan toegeven dat het perfect in elkaar zit en dat je er plezier aan beleeft...... ;)

Pff...slap hoor.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, nee ik heb het over dit knopje in iTunes.

6_1283375960.png

 

Daar moet je gewoon netjes vanaf blijven. Als je het aanklikt krijg je eerst een veld waarin Apple uitlegt dat Apple jouw gegevens gaat gebruiken om het voorgaande te gaan doen. Ik ben daar niet van gediend dus zoals ik al schreef. Ik heb zowiezo een ander muziekbeheergedrag als de doorsnee gebruiker denk ik, maar dat terzijde.

Link naar reactie
  • 0

Los van het voorgaande staat deze vraag van Frans nog open, volgens mij:

Hier heb je vraagtekens bij google m.b.t. het lezen van mijn mail in het kader van privacy, terwijl je hierboven apple verdedigt als het om een privacykwestie gaat en zijn het anderen die apple zwartmaken vanwege eigen agenda

 

Uit oprechte belangstelling: Kun je het verschil uitleggen?

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al schreef, heb ik er persoonlijk wat op tegen dat een bedrijf mijn email-berichten zou gaan sorteren op belangrijkheid. Ik bepaal zelf wat ik met mijn email-berichten doe. Google is daar geen eigenaar van en heeft aan mijn email niks te zoeken.

 

Apple sorteert niks, maar biedt je een alternatief aan, als je gebruik maakt van Genius. of als je een aankoop hebt gedaan. Volgens mijn principe heeft Apple niks met de inhoud van mijn muziek-collectie te maken, (net zoals bij de email) en dus activeer ik die functie niet.

 

Is het zo duidelijk? Het geval met de email staat dichter bij mijn privacy dan mijn muziek-collectie. Dat maakt dat ik feller tegen dit soort Google-diensten ben dan tegen die van Apple. En daar komt dan nog het eerder geschrevene over de doel-activiteiten van beide bedrijven bij. Google verzamelt en verkoop verzamelde informatie. Apple verzamelt, verkoop niks van die informatie en gebruikt die om de al bestaande dienst gericht te verbeteren. En zoals je al las, gaat ook dat mij te ver en maak ik er geen gebruik van.

Link naar reactie
  • 0
Is het zo duidelijk?

 

Ik heb het nooit over Genius gehad - ik had er zelfs nog nooit van gehoord, maar ik kan je wel vertellen dat ik onderstaande ietse verder vind gaan dan email sorteren (understatement of the year):

Using the software, Apple can remotely access your sensitive information and data, ostensibly to determine if you are an “authorised user”.

 

Among the information they can access, the system can take a flashless, undetectable photo of the users' face (with the iPhone 4's front-facing camera) and multiple photos of the surrounding location.

 

It can also record the users' voice regardless of whether they are making a phone call, monitor their internet usage and record the heartbeat and “vibration signature” of the user.

 

Daarbij komt dat je hier als gebruiken helemaal geen opt-out mogelijkheid hebt, dus ongeacht of het je te ver gaat of niet - het kan gewoon gebeuren, zelfs als je niets fout gedaan hebt.

 

En lees de quote hierboven nog eens een keertje extra door voordat je reageert, alstjeblieft.

Link naar reactie
  • 0

Als je de laatste quote bedoelt, kan ik je zeggen dat elke Mac-bezitter en iPhone-bezitter en iPad-bezitter gewoon erg blij is met het feit dat Apple meehelpt om te voorkomen dat hun dure toestellen worden gestolen. Het stelen van Apple-producten is wereldwijd een probleem. Nog niet zo heel lang geleden is er zelfs in België een jongen voor doodgestoken bij een beroving. Ik meen dat een Pool de dader was. Deze mogelijkheid was al lang gebruikelijk op de Mac. En nu dus ook op de andere "devices".

 

Ik geloof niet dat jij veel begrijpt van het Apple-wereldje. en waarschijnlijk ook niet dat tweedehands Apple-producten nog redelijk hoge prijzen opbrengen. Elke rechtgeaarde Mac-grbuiker bewaart de originele verpakking en software van zijn Mac en levert die bij verkoop mee. Dat is een heel ander wereldje dan jij je kunt voorstellen......... En vanuit dat oogpunt kan ik je kritiek dan ook weer begrijpen.

 

Ik ga vandaag wat vroeger naar bed. Heb zojuist de laatste hand gelegd aan de nieuwe versie van mijn website, waarop nu ook machines te zien zijn. Een glaasje rood staat nog in de wachtkamer.... ;)

Link naar reactie
  • 0
Ik geloof niet dat jij veel begrijpt van het Apple-wereldje.

Meh...welke leverancier van hardware dan ook die inbouwt dat hij ongemerkt en zonder mijn toestemming foto's met dat apparaat kan maken en analyseren, data kan downloaden, internetverkeer kan monitoren en zelfs mijn hartslag kan beoordelen, en op basis daarvan kan beslissen dat ik mijn apparaat niet meer mag gebruiken kan wat mij betreft ongezien de *$&(&%(*$ krijgen.

 

Het verbijstert me alleen mateloos (in absoluut letterlijke zin) dat het iemand als jou niet lijkt te storen. Geef je niets om je privacy of heb je echt alles over voor die iPhone?

Link naar reactie
  • 0

Dat kan natuurlijk. Maar ik heb zelf 24 jaar alleen maar de goede kant ervaren. Moet ik dan die ervaring weggooien vanwege jullie scepsis? Dit soort geleuter komt alleen maar van media, die heel droog een product en het bedrijf analyseren en daar een stukje over schrijven. Ik heb er nog nooit één klacht over gelezen, die door een gebruiker was geschreven. Dat kan ook niet, want elke gebruiker is blij met z'n Mac of iPhone. En daarnaast ook nog eens erg blij met de software die Apple er gratis bijlevert. Een film monteren en met slideshows e.d. combineren, is een fluitje van een cent op een Mac.

 

Wat is er mis met een bedrijf dat het gebruiksgemak voor zijn klanten verbetert en daarmee succes oogst?

 

Laat andere bedrijven hun best doen om dat te evenaren en te verbeteren, zodat alle gebruikers daar ook gemak van hebben. Je kunt al jaren je iMac opgeven als vermist/gestolen. Je geeft het serie-nummer door en de meesten speuren mee naar je Mac. Het is gebruikelijk om een tweedehands aangeboden Mac even te checken met zijn serienummer. Daarom levert de verkoper ook netjes een kopie van de aankoopbon mee als dat nog gaat. Bij verdere verkoop gaat dat natuurlijk niet meer, maar meestal is nog precies bekent wat de "levenswandel" van die Mac is geweest. En ja, een Macbook Pro van 1300 euro, brengt na 3 jaar nog zo'n 700 euro op. Ik heb naast mijn Macbook nog 2 iMac's van 5 jaar oud en een Cube en Pismo (beiden ge-upgrade) en alles is nog volledig inzetbaar en wordt met plezier gebruikt. Ik ken mensen die Macjes verzamelen. en er plezier aan beleven om oude machines weer aan de praat te krijgen. Ieder zijn lol.

Link naar reactie
  • 1
Ben je nu blond of dom?

Interessante vraag, Peter, en een die gisteravond ook in mijn hoofd ronddwaalde toen ik je reaktie las. Ik ben blond. En jij?

 

Moet ik dan die ervaring weggooien vanwege jullie scepsis?

 

Absoluut niet, maar ik zou het persoonlijk wel prettig vinden als je wat minder evangelisch met die ervaring om zou gaan, of op zijn minst zou proberen wat objectiever over te komen. Da's eigenlijk mijn grootste bezwaar hier.

Link naar reactie
  • 0

Oude wijze man zei ooit eens tegen mij; niet over geloof of politiek discussiëren.

 

Apple is gewoon een goed stuk gereedschap. Klaar. (en prive ook nog leuk ;D)

 

P.J. en ik kopen gewoon weer een nieuwe Mac. En de rest een Windows ding ;)

 

Iedereen blij.

 

Zodra je ook maar online gaat weten ze (en ik ;D) alles over je. Met een mac of pc maakt niet uit.

 

En als je privacy wilt ga je in een hutje op de hei zitten zonder pc en mac natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

 

P.J. en ik kopen gewoon weer een nieuwe Mac. En de rest een Windows ding ;)

 

 

Nee hoor. Zijn meer Mac-gebruikers hier. Maar het merendeel laat zich niet verleiden tot dit soort eindeloze discussies.

 

De grap is trouwens dat Apple met muziek, telefonie en nu waarschijnlijk ook e-readers erin slaagt in wat op de computermarkt niet zo goed lukte. Marktleiderschap (as in 'leading' the market). ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.