Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Didi79
Didi79
Hmm naar aanleiding van de reus die mij gegeven is door Frans, zat ik even mijn eigen
topic terug te lezen en besefte dat het misschien tijd is voor een update...
(mijn laatste update was augustus)
Op 9 aug was de situatie inderdaad zover dat we de WSNP in zouden gaan...
De papier liggen in huis, deels ingevuld maar dan...
door een bepaalde prive situatie (sorry ga hier niet verder op in,
wil nog steeds op geen enkele wijze herkenning hebben) hebben we besloten
om de WSNP niet in te gaan dan wel proberen uit te stellen.
Ja en hoe ga je dat aanpakken....want we zaten in de bijstand (en solliciteerden ons gek)
Maar gelukkig had ik na ruim 1 maand werk weer. Mijn man zal een omscholing krijgen via
onze gemeente per 1 sept. Dit werd alleen uitgesteld, waardoor ik absoluut
beneden bijstand moest bljven verdienen, anders liepen we de omscholing mis.
Dus heb ik tot oktober full-time gewerkt, een minimale aanvulling van de gemeente
gehad (ca 100 euro). Alleen de omscholing werd weer uitgesteld tot 1 nov. Hierop hebben we besloten
de omscholing te laten schieten en hopen dat we de goede keus hebben gemaakt.
Hij heeft nu een half jaars contract met straks een vast contract. Het is niet helemaal
zijn job, maar ja, beter iets dan niets en waar krijg je nu nog werk en helemaal een vaste baan.
Tijdens onze bijstandsperiode heb ik bijna alle schuldeisers zelf gebeld/gemaild, met het hele verhaal.
Dat we op dat ogenblik in de bijstand zaten, dus weinig tot niets konden betalen. Maar dat we elke
maand in ieder geval iets zouden betalen. En dat we de bedragen zouden aanpassen als we een baan zouden
krijgen, die beter zou betalen dan de bijstand.
Eigenlijk ging iedereen akkoord, want we hadden er eerlijk bij gezegd dat als ze niet akkoord gingen, dat
wij geen keus meer hadden dan de WSNP.
We hebben gevraagd om 6 mnd akkoord te gaan met dit voorstel (varierend van 10 tot 100 euro per maand per schuldeiser)
Inmiddels hebben we bij het GKB een verzoek gedaan om een lening te krijgen, zodat we de schuldeisers
alsnog kunnen afkopen. Mijn man kan aantonen dat hij straks vast in dienst is, en
ik hoop nog even te mogen blijven op mijn werk, intussen solliciteer ik druk verder naar ook
iets vast (beter dan uitzendbureau-werk)
1 vd schuldeisers gaf zelf aan om een akkoord te proberen te bereiken, was beter voor alle
partijen.
Dus inmiddels zijn we beide aan het werk. Ja en dan heb je toch ineens een prive verandering.
De kids die gewend waren aan het feit dat er eigenlijk altijd iemand thuis was, moeten het nu
doen met een oppas. En ja een oppas......pfffff.......drama.......Nee we hebben geen kinderdagopvang
hier in het dorp, oppas is moeilijk te krijgen, ze zitten allemaal vol op de dinsdag en donderdag.
Na 6 (!!) week met de kinderen ''onder de arm'' te hebben gelopen van oppas naar oppas hadden we
eindelijk een lieve oppas gevonden.
Verder zijn we als gezin een stuk rustiger, geen super stress meer, geen ''angst'' voor de postbode of ''angst''
voor grote, vreemde langzaam rijdende auto's.
Het enige wat me nu rest is om mijn afspraken na te komen en dat lukt!
Dus open en eerlijkheid wordt dus nog altijd wel beloond.
Over een paar week hebben we al een afspraak met het GKB, ik had dit niet verwacht, meende
dat het wel bijna een half jaar kon duren. (we hebben in dec. de papieren pas aangevraagd)
Ben benieuwd........
Mocht iemand nog vragen hebben.....vuur maar af!
(volgens mij heb ik het erg verwarrend opgeschreven maar er is ook zoveel gebeurd vanaf aug)
Gr didi
Geen idee trouwens of dit topic goed staat, anders verzet hem maar...
Zorg dat je altijd een lichtpuntje blijft zien,
En van iedere teleurstelling kun je leren
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24791-updategestopt-met-de-zaakdidi79/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag