• 0

Podium Verhuur Haaglanden

Omschrijving van je concept:

Al enkele jaren verhuren wij podium delen aan collega bedrijven en scholen.

Omdat wij hier meer omzet uit willen halen hebben wij besloten een aparte tak binnen het bedrijf voor op te richten.

Bij een aparte tak, waar zoveel informatie over te geven is hoort n mijn ogen ook een website.

 

Wij richtten ons eerst alleen op bedrijven en scholen, maar willen ons nu ook richten op particulieren en bandjes. De podia die wij voor hun gaan leveren zullen welliswaar kleiner zijn, maar ik denk dat hier toch nog een goede markt ligt.

 

Het adres van de website is: www.podiumverhuurhaaglanden.nl

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben lang bezig geweest met de teksten, alles is door mijzelf geschreven. De layout heb ik zelf gemaakt en hoewel ik best tevreden ben met het eindresultaat denk ik dat er best wel dingen verbeterd kunnen worden.

 

Ik ben lang bezig geweest met het indelen van de site (de verschillende pagina's). Met dit als uiteindelijke resultaat. Op deze manier leek het mij het meest overzichtelijk.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om uiteindelijk mensen ervan te kunnen overtuigen dat het financieel aantrekkelijker is om het podiujm bijons te huren. Bij bieden kwaliteit, service en een lage prijs.

 

Een podium huren vanuit een andere stad kan aardig in de papieren lopen, omdat vervoerskosten een hoge kostenpost is. Een kostenpost waar vaak nietveel over wordt geschreven bij concurrenten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het doel was niet zozeer om een uniek concept te maken, maar meer aan te geven dat je wel degelijk een podium kan huren in onze regio. En dat dit nog voordelig kan ook.

 

Uiteindelijk is de site ook een grote informatie bron geworden met betrekking tot het merk dat wij gebruiken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat mensen kunnen aangeven welke informatie er mist of welke informatie totaal overbodig is.

 

Ik vind het schrijven van teksten altijd erg moeilijk, dus wellicht dat mensen kunne aangeven wanneer teksten niet echt lopen.

 

Advies en commentaar over het uiterlijk en dan met name de indeling is ook van harte welkom.

 

Tot slot ben ik nog hard aan het nadenken over een ander extra domein. Deze is erg lang. alle ideeen zijn weer welkom.

 

Alvast bedankt allemaal.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In goed overleg met u bouwen en breken wij het podium op een moment dat het u het beste uitkomt.

 

Lijkt me een hele klus ... ;D

 

In goed overleg met u bouwen wij het podium op en breken het af op een moment dat het u het beste uitkomt.

Link naar reactie
  • 0

[in goed overleg met u bouwen wij het podium op en breken het af op een moment dat het u het beste uitkomt.

de op- en afbouw van het podium plannen we in goed overleg...

Ik vind "afbouw" geen gelukkige term in deze context. De definitie "geleidelijke afbraak / vermindering" in van Dale lijkt me meer van toepassing op de afbouw van activiteiten of de afbouw van subsidies.

Link naar reactie
  • 0

BIjna een jaar na de overname en daarmee ook de verbouwing van de website, is de respons groter dan ik ooit had kunnen hopen.

Per dag worden er gemiddeld 3 berekeningen uitgevoerd, niet alle berekeningen komen tot een officiele offerte aanvraag en maar alle offerte aanvragen leiden wel altijd tot een order. Hierdoor bespaar ik me heel veel tijd.

 

Toch vond ik het tijd worden om de mensen die en offerte aanvroegen eens te vragen wat ze van het berekenings script vonden. Over het algemeen was men erg te spreken over de duidelijkheid en de korte teksten. Toch vroeg men zich af of het niet simpelere en in minder stappen zou kunnen.

 

Met die informatie ben ik aan de slag gegaan en ben met de volgende oplossing gekomen:

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/complete-podia

 

Maar voordat hij echt op de site staat wilde ik vragen wat jullie er van vinden. Is dit te minimaal of juist precies goed.

Op dit moment zijn er nog maar 5 standaard podia, 9 van de 10 keer wil men een podium van deze afmetingen.

 

Ook komt er bij het selecteren van een podium, de hoogte, met/zonder afrok, met/zonder trap steeds een ander plaatje. Deze worden op dit moment nog gemaakt, vandaar dat er nu alleen nog een wit leeg plaatje is.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Jasper,

 

ik heb de module zojuist bekeken en vluchtig vergeleken met de bestaande, uitgebreide module. Wat mij opvalt, is dat de eerste keuze gemaakt dient te worden uit een dropdown list, terwijl de tweede keuzes een bullits list is. Bij de eerste keuze ontbreken de eenheden (cm) naar ik aanneem en misschien is het de moeite waard om het aantal vierkante meters te benoemen. Kun je hem nog niet net iets flexibeler maken door de klant een l x b x h te laten kiezen? Hoe hoog moet een podium zijn voor een staand of zittend publiek van oplopende koppenaantallen?

 

Antraciet wordt gespeld zonder H. Is dit niet gewoon grijszwart? Zijn de vloertegels van vloerbedekking of zijn dit rubbertegels? Afrok, is dat zwart doek voor leken? Moet er vanaf bepaalde hoogte geen ballustrade (leuningen) en standaard een trap bijgeleverd worden?

 

Groter podium of andere configuratie nodig? Bellen of mailen met terugbel-aanbod voor een nog betere conversie. Bouw een betere call-to-action in (op korte termijn een podium nodig? Bellen! Voor feestdagen of evenementen een podium nodig? Bellen! Geluid of video erbij? Bellen!). Kun je ook de signing(mogelijikheden) op of aan een podium voor jouw rekening nemen? Denk aan wissellijsten of bill boards.

 

Als deze configuraties 90% van de vraag naar podia afdekken, zou ik ernstig overwegen om eens goed naar seo voor podium huren of podium bestellen te gaan kijken en wederverkopers te zoeken net buiten de regio of zelfs landelijk. Dit valt namelijk ogenschijnlijk allemaal makkelijk te vervoeren en verhuren (standaardiseren).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback.

 

Afmetingen: top ga ik doorvoeren

 

Vloertegels,: ga ik wat uitgebreider opschrijven. Leuningen en trappen zijn nooit verplicht. Misschien wel van de locatie of wanneer mensen een brug of tribune maken (openbaar toegankelijk), maar dit is zo specifiek dat we dat er niet bij willen zetten. Wanneer mensen zoiets bestellen wordt er toch altijd een e-mail gestuurd.

Toevallig gaan we binnenkort een brug over het water bouwen van podiumdelen waar publiek over heen gaat lopen.

 

Afrok: ik al dit duidelijker omschrijven, maar dit wordt denk ik ook wel duidelijker met de plaatjes.

 

Die call to action ben ik nog niet helemaal uit. HEt idee is juist dat mensen zoveel mogelijk zelf doen, vandaar de uitgebreide berekeningsscripten.. Want juist omdat ik niet voor alles aan de telefoon moet hangen en 3 keer per dag een offerte moet maken hou ik mijn kosten laag.

 

Het laatste stuk snap ik niet helemaal SEO is toch dat je website beter geschrevn is voor google? Maar we worden al uitstekend gevonden. Vervoer van podium is niet makkelijk hoor, alles is zwaar en groot. Bovendien wordt het geld vooral verdient met de bouw en levering en niet zozeer op de podiumdelen zelf. We hebben wel een aantal collega bedrijven die het zelf komen ophalen en zelf opbouwen, maar vooral ook door hun korting is dat niet echt interessant.

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

 

 

edit: 2 scrolldown menu onder elkaar vind ik toch niet echt mooi staan, maar 2 series radiobuttons onder elkaar wordt ook onduidelijk. Ik heb nu 2 scrolldown menu onder elkaar. Wellicht weet iemand hiet een mooiere oplossing voor?

Link naar reactie
  • 0

Jasper, jij bent de expert op dit gebied, dus daar vertrouw ik graag op. Maar, er zijn weinig mensen die spontaan een podium van 120 cm hoogte beklimmen en andersom zou ik het ook niet onbedoeld willen verlaten. ;)

 

Standaard podia is een mooie gedachte, houd die vast! Maar, bijverkoop van beeld en geluid is extra omzet. Die wil je toch ook pakken, of niet?

 

Het stuk over SEO is misschien een wat wildere gedachte, maar waarom zou je geen landelijk netwerk in standaardpodia op willen zetten, zolang je daar aan verdient? Ik bedoelde niet dat je het zelf landelijk zou moeten gaan transporteren, maar wel dat je het product 'podiumdelen in standaardconfiguraties' of de dienst 'podiumbouw met standaardafmetingen plus extra's breder uit zou kunnen dragen. In Zwolle of Maastricht heeft men geen heel ander podium nodig dan in Den Haag.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het klopt wat je zegt met de trappen, maar heel vaak is het podium een uitbreiding van een bestaand podium of vinden mensen die paar euro voor de trap teveel geld en bedenken zelf een oplossing

 

Ik ga eens nadenken over dat breder opzetten avn het geheel, probleemios dan wel dat ik een hoop startgeld nodig heb voor investeringen in podiumdelen Een podiumdeel ecxl poten, klemmen, afrok en vloertegels is toch alweer 300 euro.

En de hoogste kosten van het podium zijn over het algemeen de transportkosten. Vandaar dat we bijna een monopolie hebben hier in de regio. In Rotterdam concurreren ze elkaar helemaal de grond in, maar de transportkosten zorgt er vooral voor dat ze altijd veel duurder worden dan wij (voor deze regio dan).

 

Ik ben wel al langer bezig met het promoten van het licht en geluid, maar dan pas bij de offerteaanvraag dit zou inderdaad nog breder kunnen.

 

Ik had trouwens mijn vorige bericht aangepast ongeveer op het zelfde moment dat jij ook een bericht schreef.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik pas mijn berichten ook dikwijls aan, in de gedachte deze op korte termijn te verbeteren. Offline laat ik e.e.a. graag langer bezinken. Misschien is het een idee om de afmetingen als hoogte x (podium)breedte x diepte te benoemen. En deze door klanten te laten invoeren.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Deze variabelen zijn allemaal prima in te voeren in een standaardberekening. Daarvoor hoef je echt geen wiskundige te zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jasper,

 

Pas in elk geval de teksten even aan:

 

- stel dan uw podium uw podium op deze pagina zelf samen.

- zwatr zwart doek

- bereking berekening maken

- totaal prijs totaalprijs

- ontleent ontleend

- vul vraag dan op de volgende pagina een vrijblijvende offerte aan

- terug gaan teruggaan

- welkomspagina welkomstpagina

- automtisch automatisch

 

Bij de maten zou ik 200 x 200cm doen (net als op je andere pagina's) i.p.v. 200cm x 200cm. En zet voor "Rond 2 meter" ook nog even "Podium".

 

En op de pagina met de berekening zou ik eerst de door de bezoeker ingevulde gegevens (m2, hoogte, etc.) nog even herhalen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel, ga er weer mee aan de slag.

Ik kan zo'n tekst 10 keer overlezen maar toch zie ik dan niet dat er een letter mist of dat het in de verkeerde volgorde staat.

 

 

 

Het is voor de berekening niet dat het wiskundig moeilijk zou zijn, maar neem een podium van 5 x 5 meter. Hier heb je dan12 delen van 1x2 en 1 van 1x1 voor nodig. Wat wel te gebruiken is als het van te voren in te voeren is maar niet als mensen vrij spel krijgen.

 

Maar mochten mensen dat echt willen kunnen ze altijd de uitgebreidere berekening gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik help een paar keer per jaar met het opzetten van een podium(pje). Dat is dan een avond of een middag nodig. Meestal niet langer. Niks professioneels, maar simpel in een kerk of school.

 

Wij lenen de podiumdelen en moeten zelf het transport doen. Waar ik mij dan aan stoor is dat die delen zo zwaar en zo groot zijn. Je sjouwt je een breuk en het past niet in een kleine aanhanger. Ik zou er dus wel wat voor overhebben als dat geregel en gesjouw niet meer nodig zou zijn. Maar het mag ook weer niet teveel geld kosten (kerk/school?!)

 

Het zou mooi zijn als ik voor een gering bedrag , na een belletje (of via de website) een podium kan bestellen dat in de zaal wordt afgeleverd. Maar ja, dit zal wel niet het type klant zijn dat jullie zoeken.

 

 

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

1 Locatie

 

1.1   De vloer moet egaal zijn

1.2   Er moet ruimte zijn om de overkapping met scheerljnen of spanbanden te kunnen vastzetten

1.3   De opbouwplaats moet te bereiken zijn met een bestelbus/vrachtwagen. De keuze van het voertuig is afhankelijk van de goederen die u besteld heeft. Uiteraard kan het voertuig in overleg aangepast worden.

1.4    De ondergrond moet voldoende draagkracht te hebben en niet onderhevig zijn aan zettingen of vervormingen t.g.v. de belastingen van de overkapping.

2 Windkracht

 

2.1   Vanaf windkracht 5 zijn er extra maatregelen nodig om de overkappingen vast te zetten. Wij hebben in ons assortiment een legio aan oplossingen. De kosten zijn voor rekening van opdrachtgever. De opdrachtgever btdjft verantwoordelijk voor de controle op windsterkte.

2.2   Bij een sterkere windkracht dan windkracht 7 kunnen de tenten niet worden opgebouwd dan wel btdjven staan. Afhankelijk van het tijdstip waarop wij constateren dat de overkapping niet kan worden gebouwd bepaalen wij de huurprijs.

2.2.1   Op de dag zelf brengen wij 100% van de huurprijs in rekening

2.2.2   1 dag voor de opbouwdag brengen (wij ontbreekt) 80% van de huurprijs in rekening

2.2.3   2 tot 3 dagen voor de opbouwdag brengen wij 50% van de huurprijs in rekening

2.2.4   Meer dan 3 dagen van te voren brengen wij geen kosten in rekening

Deze regeling telt alleen bij windkracht 7 of meer

 

Er ontbreken ook wat punten.

 

succes.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

N iet mijn vakgebied maar mijn gedachte in het dikgedrukte :

 

 

1 Locatie

 

1.1   De vloer moet egaal zijn.

1.2   Er moet ruimte zijn om de overkapping met scheerlijnen of spanbanden te kunnen vastzetten.

Hoeveel ruimte? 10 meter? 2 meter?

1.3   De opbouwplaats moet te bereiken zijn met een bestelbus/vrachtwagen. De keuze van het voertuig is afhankelijk van de goederen die u besteld heeft. Uiteraard kan het voertuig in overleg aangepast worden.

1.4    De ondergrond moet voldoende draagkracht hebben en niet onderhevig zijn aan zettingen of vervormingen t.g.v. de belastingen van de overkapping.

Begrijp niet direct wat je bedoelt met zettingen en vervormingen.

2 Windkracht

 

2.1   Vanaf windkracht 5 zijn er extra maatregelen nodig om de overkappingen vast te zetten. Wij hebben in ons assortiment een legio aan oplossingen. De kosten zijn voor rekening van opdrachtgever. De opdrachtgever blijft verantwoordelijk voor de controle op windsterkte.

 

Is het standaard dat de klant extra moet dokken als het weer tegen zit? Wellicht tegen gereduceerd tarief aanbieden?

 

2.2   Bij een sterkere windkracht dan windkracht 7 kunnen de tenten niet worden opgebouwd dan wel blijven staan. Afhankelijk van het tijdstip waarop wij constateren dat de overkapping niet kan worden gebouwd bepaalen wij de huurprijs.

 

Dus als het 2 uur voor het opbouwen gaat stormen moet de klant toch betalen?

2.2.1   Op de dag zelf brengen wij 100% van de huurprijs in rekening.

2.2.2   1 dag voor de opbouwdag brengen wij 80% van de huurprijs in rekening.

2.2.3   2 tot 3 dagen voor de opbouwdag brengen wij 50% van de huurprijs in rekening.

2.2.4   Meer dan 3 dagen van te voren brengen wij geen kosten in rekening.

Deze regeling telt alleen bij windkracht 7 of meer.

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard moet een klant betalen, de overkappingen worden apart gezet, ingeladen, personeel moet betaald geworden etc etc. Een klant krijgt 4 dagen van te voren nog de kans om het kosteloos te annuleren. Over het algemeen is het weer in Nederland stabiel genoeg om een storm te zien aankomen. Als iemand met windkracht 6 nog steeds een evenement wil laten doorgaan dan is dat zijn risico niet het mijne.

 

De extra verzwaringen inhuren is altijd optioneel, als de klant het risico wil nemen om het niet in te huren en het bij nader inzien wel nodig blijkt te hebben is het logisch dat dit niet gratis kan. MEt extra verzwaringen dek ik aan betonblokken van 300 kg per stuk, dus ook niet dingen die je even achter in je auto zet.

Bij het huren van de overkapping wijzen wij mensen op de mogelijkheden en adviseren wij altijd om de blokken mee te bestellen, tenzij er andere middelen zijn waaraan wij de overkapping kunnen vastzetten, denk dan aan stalen hekconstructies, gebouwen, bomen etc etc. Uiteraard is eventuele schade aan deze spullen wel voor rekening van de klant.

 

Zetting en vervormingen was een nette term voor kuilen, verzakkingen, bergjes. Eigenlijk een beetje dubbel op gezien punt 1, maar punt is wat duidelijker voor de lezer, maar dit punt vangt alles op.

 

Dat eerste punt ga ik erbij zetten, over het algemeen is 1 meter voldoende.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig met de vernieuwing van het verkorte berekeningscript.

 

Op dit moment is het zo:

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/NL/berekening-kort

 

Waarbij het wisselende plaatje op dit moment alleen werkt bij 2 x 2 meter podium op 40 en 100 cm hoogte.

 

Maar de mogelijkheden zijn te beperkt. Dus nu wil ik het zo maken (niet letten op de layout, ik bouw altijd eerst het script en daarna maak ik me druk om de layout)

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/NL/berekening-kort-new

 

Het gaat puur om de invoer pagina, de uitkomstpagina zal altijd het zelfde blijven.

Link naar reactie
  • 1

Notice: Undefined index: podium in /home/s010485/domains/podiumverhuurhaaglanden.nl/public_html/paginas/berekening-kort-nieuw.php on line 173

 

Notice: Undefined index: podium in /home/s010485/domains/podiumverhuurhaaglanden.nl/public_html/paginas/berekening-kort-nieuw.php on line 181

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.