• 0

Backup software

Na dat gekut met die harddisk crash heb ik toch maar besloten om een backup systeem op te zetten. Het idee dat ik nu heb is om een 120 gb externe HD aan mijn oude servertje te hangen (intern kan die geloof ik maar iets van 20 of 40gb aan) en dan iedere avond over het netwerk de schijven te backuppen.

 

Dus die van de server op mijn PC en die van mijn PC op de server.

 

Kennen jullie een programmatje dat dit goed zou kunnen doen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volg je het nu weer een beetje? Toch een leuke besparing niet?

Euh, nee. Ik geloof er nog steeds niet in, maar dat is mijn eigen koppigheid.

 

Dat voorbeeld van die mercedes was trouwens gebaseerd op die sluitpostengedachte die jij ook aanhaalt.

 

Ik ben in ieder geval niet van plan om mijn mama's en papa's aan een of ander bedrijf op het internet toe te vertrouwen. En dan heb ik hun aansprakelijkheidsuitsluiting nog niet eens gezien.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

hallo eerst wil ik even vertellen dat ik nog niet zo heel veel verstand heb van servers maar ik ben hier om te leren.... ik heb thuis 2 server draaien 1 met windows 2000 en 1 met linux Ferdora... Het gaat bij mij om de linux server. Ik werk er trouwens nog maar 4 maanden maar. Ik heb linux er opgezet om iets te leren met mijn opleiding...

 

Nu is mijn vraag het volgende. Ik heb 2x 40G scsi in de server zitten. deze lopen software matig op raid 0. Dus ze zijn allebij hetzelfde.

 

Maar hoe moet het nu verder als de schrijf uitvalt met de bootloader ??

Om dat hij toch niet op allebij de schrijven een bootloader zet ?

 

Dus kunnen jullie mijn uitleggen hoe ik alles weer snel online kan krijgen als er 1 hd uitvalt..?? ???

 

alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0
4 maanden na dato zijn die externe hdd's trouwens ook niks goedkoper geworden. Zijn er in de tussentijd misschien andere interessante opties ontstaan?

Ze waren er 4 maanden geleden ook al, maar toen wist ik nog niet van dit forum af. Ik heb dit topic ook niet gelezen, maar een interessante optie voor je backups is de memory stick!

Kijk op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/301//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux voor de goedkoopste!

Link naar reactie
  • 0

Wees trouwens maar extra voorzichting met externe usb2 schijven. Ik heb al heel wat mensen met de handen in het haar gezien omdat de schijf de pijp aan maarten gaf door het gesleep.

 

DVD is wel een redelijke oplossing. Zou wel eens per week een full backup op DVD bakken ipv DVD-rw.

The future is open !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.