Sinds 4 jan heb ik 'n eenmanszaak en ben ik BTW-plichtig.
In dec 2009 heb ik al kosten gemaakt ivm de bouw van 'n website.
Een factuur voor deze website betaalde ik in dec 2009, de laatste factuur betaal ik deze maand.
Nu heeft de websitebouwer de factuur van dec 09 me opnieuw gemaild, maar dan met de datum van jan 2010 er op. Ze dacht me daarmee 'n plezier te doen, omdat ik in dec 09 nog geen BTW-nummer had.
Ik vraag me af of dit nu handig is. De oude factuur van dec 09 kan ik toch opnemen als aanloopkosten en ook de BTW daarvan kan ik toch gewoon terugvorderen ook al was ik toen nog niet BTW-plichtig en had ik nog geen BTW-nummer?
Bovendien heb ik de betaling van deze factuur in dec al gedaan en niet in jan.
Klopt mijn redenering of zie ik nu iets over het hoofd?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Babs41
Babs41
Hallo,
Sinds 4 jan heb ik 'n eenmanszaak en ben ik BTW-plichtig.
In dec 2009 heb ik al kosten gemaakt ivm de bouw van 'n website.
Een factuur voor deze website betaalde ik in dec 2009, de laatste factuur betaal ik deze maand.
Nu heeft de websitebouwer de factuur van dec 09 me opnieuw gemaild, maar dan met de datum van jan 2010 er op. Ze dacht me daarmee 'n plezier te doen, omdat ik in dec 09 nog geen BTW-nummer had.
Ik vraag me af of dit nu handig is. De oude factuur van dec 09 kan ik toch opnemen als aanloopkosten en ook de BTW daarvan kan ik toch gewoon terugvorderen ook al was ik toen nog niet BTW-plichtig en had ik nog geen BTW-nummer?
Bovendien heb ik de betaling van deze factuur in dec al gedaan en niet in jan.
Klopt mijn redenering of zie ik nu iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Babs
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag