Kreeg vandaag de volgende casus op mijn bureau en of ik voor vrijdagmorgen 12.00 uur even een adviesnota wil overleggen of de casus haalbaar is. Wat natuurlijk enkel geen probleem is maar waar een beetje kundige input wel prettig is ;-)
De situatie is als volgt:
Bestuurder X is voor 1/3 bestuurder van Stichting Y. Stichting Y heeft op haar beurt alle aandelen in de BV Z.
Bestuurder X heeft een pand aan de BV Z 'verhuurd'.
Mijn vraag:
Is er sprake van een ab situatie? En zo ja, is er dan ook sprake van een artikel 3.92? En zal de 'rente' dus belast moeten worden bij de bestuurder X in box 1 en bij staken van de tbs moeten worden afgerekend? Zo nee, waarom niet?
En maakt het uit of er sprake is van een 'reguliere' Stichting of een STAK?
Heb zelf uiteraard wel ideeen maar de tussenkomst van de Stichting doet me wat twijfelen...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KoningKP
KoningKP
Beste vakgekken!
Kreeg vandaag de volgende casus op mijn bureau en of ik voor vrijdagmorgen 12.00 uur even een adviesnota wil overleggen of de casus haalbaar is. Wat natuurlijk enkel geen probleem is maar waar een beetje kundige input wel prettig is ;-)
De situatie is als volgt:
Bestuurder X is voor 1/3 bestuurder van Stichting Y. Stichting Y heeft op haar beurt alle aandelen in de BV Z.
Bestuurder X heeft een pand aan de BV Z 'verhuurd'.
Mijn vraag:
Is er sprake van een ab situatie? En zo ja, is er dan ook sprake van een artikel 3.92? En zal de 'rente' dus belast moeten worden bij de bestuurder X in box 1 en bij staken van de tbs moeten worden afgerekend? Zo nee, waarom niet?
En maakt het uit of er sprake is van een 'reguliere' Stichting of een STAK?
Heb zelf uiteraard wel ideeen maar de tussenkomst van de Stichting doet me wat twijfelen...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25617-tbs-pand-aan-bv-via-stichting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag