Er is hier op HL al genoeg geklaagt over TNT. Wij hadden tot een jaar geleden weinig problemen met de dienstverlening. SInds een jaar gaat het echter met onze pakketten ook niet zo heel goed meer. Bovendien is de accountmanager van TNT die we hadden naar de buitendienst gegaan en we hebben geen vervanger gekregen. De klachten die we hadden werden daardoor ineens niet meer serieus behandeld maar afgedaan met standaard briefjes.
Wij hebben veel pakketten van onder de twee kilo met een inkoopwaarde van onder de € 50,00. Deze pakketten versturen we niet verhoogd aansprakelijk en kwijt is dus tegenwoordig kwijt.
Omdat DHL voor ons geen serieuze kandidaat is (DHL 4 You) zijn we in gesprek gekomen met UPS. Bestellingen die bij ons gedaan worden voor (op dit moment) 18:00 uur worden dezelfde dag verzonden en dus normaal gesproken de volgende dag bezorgd. Dat laatste valt bij TNT ook steeds vaker tegen.
UPS heeft door dat het bedienen van webshops een groeiende markt is en het bedienen van alleen de zakelijke markt zal vast krimpen (of zijn gekrompen in 2009). UPS bezorgt tegenwoordig ook bij particulieren zonder daarvoor meer te vragen (in ons geval).
We hebben nu een contract met UPS waarbij we per zending niet veel duurder uit zijn dan bij TNT waarbij opgemerkt moet worden dat zendingen standaard tot € 85,00 zijn verzekerd waardoor je voor kleinere zendingen dus eigenlijk goedkoper uit bent dan TNT die gewoon € 1,40 rekent voor verhoogt aansprakelijk. We verwachten dus geen pakketten meer kwijt te raken en als het toch gebeurt krijgen we die vergoed. Onder aan de streep is het dus zelfs mogelijk goedkoper uit te zijn.
Ander bijkomend voordeel is dat de pakketten opgehaald worden, een dienst die je bij TNT appart moet afnemen (en betalen natuurlijk).
Afhaal opdrachten vallen binnen het zelfde contract, is er dus iets fout gegaan met een bestelling kan je deze voor het tarief binnen je contract bij je klant op laten halen. Zij kunnen daarvoor zelf een afspraak maken en hoeven niets weg te brengen. De service graad gaat dus ook nog eens omhoog.
Binnenkort "worden we aangesloten". Er komt een ICT-er van UPS om de koppeling tussen de webshop en hun software te realiseren. Hij neemt ook een etikettenprinter en etiketten mee. Ook dit moet je bij TNT allemaal zelf betalen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sheepdog
Sheepdog
Er is hier op HL al genoeg geklaagt over TNT. Wij hadden tot een jaar geleden weinig problemen met de dienstverlening. SInds een jaar gaat het echter met onze pakketten ook niet zo heel goed meer. Bovendien is de accountmanager van TNT die we hadden naar de buitendienst gegaan en we hebben geen vervanger gekregen. De klachten die we hadden werden daardoor ineens niet meer serieus behandeld maar afgedaan met standaard briefjes.
Wij hebben veel pakketten van onder de twee kilo met een inkoopwaarde van onder de € 50,00. Deze pakketten versturen we niet verhoogd aansprakelijk en kwijt is dus tegenwoordig kwijt.
Omdat DHL voor ons geen serieuze kandidaat is (DHL 4 You) zijn we in gesprek gekomen met UPS. Bestellingen die bij ons gedaan worden voor (op dit moment) 18:00 uur worden dezelfde dag verzonden en dus normaal gesproken de volgende dag bezorgd. Dat laatste valt bij TNT ook steeds vaker tegen.
UPS heeft door dat het bedienen van webshops een groeiende markt is en het bedienen van alleen de zakelijke markt zal vast krimpen (of zijn gekrompen in 2009). UPS bezorgt tegenwoordig ook bij particulieren zonder daarvoor meer te vragen (in ons geval).
We hebben nu een contract met UPS waarbij we per zending niet veel duurder uit zijn dan bij TNT waarbij opgemerkt moet worden dat zendingen standaard tot € 85,00 zijn verzekerd waardoor je voor kleinere zendingen dus eigenlijk goedkoper uit bent dan TNT die gewoon € 1,40 rekent voor verhoogt aansprakelijk. We verwachten dus geen pakketten meer kwijt te raken en als het toch gebeurt krijgen we die vergoed. Onder aan de streep is het dus zelfs mogelijk goedkoper uit te zijn.
Ander bijkomend voordeel is dat de pakketten opgehaald worden, een dienst die je bij TNT appart moet afnemen (en betalen natuurlijk).
Afhaal opdrachten vallen binnen het zelfde contract, is er dus iets fout gegaan met een bestelling kan je deze voor het tarief binnen je contract bij je klant op laten halen. Zij kunnen daarvoor zelf een afspraak maken en hoeven niets weg te brengen. De service graad gaat dus ook nog eens omhoog.
Binnenkort "worden we aangesloten". Er komt een ICT-er van UPS om de koppeling tussen de webshop en hun software te realiseren. Hij neemt ook een etikettenprinter en etiketten mee. Ook dit moet je bij TNT allemaal zelf betalen.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag