Er zijn op dit forum al behoorlijk wat topics over incasso trajecten en ervaringen.
Omdat de meeste toch al wat oud zijn en vaak over grotere bedragen gaan open ik hier toch maar een nieuwe..
Ik zit namelijk op het moment met een debiteur die ondanks een paar vriendelijke mailtjes, een vriendelijke herinnering en een 2e wat zakelijkere herinnering nog altijd niet betaald heeft.
Het is een relatief kleine vordering van ruim 100 euro.
Voor mij, als jong bedrijf is dat best veel geld. Op het moment wil ik er nog een telefoontje en een aanmaning aan wagen maar wat als dat niet helpt?
Mijn eerste idee is ze in de aanmaning erop te wijzen dat ik hierna een incassotraject op ga starten.
Principieel wil ik natuurlijk gewoon de vordering laten incasseren. Maar ik twijfel of het voor een dergelijk bedrag zinvol is om nog meer tijd en energie en mogelijke onkosten te besteden aan deze debiteur.
Wat zouden jullie doen?
Hebben jullie ervaring met een no cure, no pay incassobureau?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karen Dam
Karen Dam
Hallo allemaal,
Er zijn op dit forum al behoorlijk wat topics over incasso trajecten en ervaringen.
Omdat de meeste toch al wat oud zijn en vaak over grotere bedragen gaan open ik hier toch maar een nieuwe..
Ik zit namelijk op het moment met een debiteur die ondanks een paar vriendelijke mailtjes, een vriendelijke herinnering en een 2e wat zakelijkere herinnering nog altijd niet betaald heeft.
Het is een relatief kleine vordering van ruim 100 euro.
Voor mij, als jong bedrijf is dat best veel geld. Op het moment wil ik er nog een telefoontje en een aanmaning aan wagen maar wat als dat niet helpt?
Mijn eerste idee is ze in de aanmaning erop te wijzen dat ik hierna een incassotraject op ga starten.
Principieel wil ik natuurlijk gewoon de vordering laten incasseren. Maar ik twijfel of het voor een dergelijk bedrag zinvol is om nog meer tijd en energie en mogelijke onkosten te besteden aan deze debiteur.
Wat zouden jullie doen?
Hebben jullie ervaring met een no cure, no pay incassobureau?
Alvast bedankt voor de reacties!
Karen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25724-incassotraject-voor-kleine-vordering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag