Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met het op papier zetten van mijn definitieve plan. Na het volledig uitgedacht te hebben vind ik het nu tijd dat er iets concreets komt wat ik eventueel al aan geinteresseerde zou kunnen laten zien. Ook vind ik het fijn dat ik nog ruim de tijd heb of het te 'finetunen'; ik leg het weer 2 maanden weg en kijk er dan nog eens kritisch naar. Dus vandaar dat ik 'vroeg' begin. Misschien volgens enkele te vroeg, maar het gaat voor mij ook om al de feeling ermee te krijgen en om te kijken of dit echt is wat ik wil.
Maar nu loop ik tegen een paar dingen op. Vooraleer ik die uitleg, eerst even een korte omschrijving van mijn dienst;
Ik zou graag een handelsagentschap willen opzetten. Dat klinkt heel zwart-wit, dus daarom even een nadere omschrijving. Ik wil buitenlandse fabrikanten gaan helpen de stap te zetten om internationaal te gaan. Met internationaal bedoel ik dus vooral het brengen van hun producten naar vooral de Nederlandse, maar ook de Belgische, Duitse en (klein gedeelte) Franse markt. Het betreft in dit geval vooral meubels (bedden, tafels, stoelen,...). Maar nu loop ik dus tegen het volgende aan;
Aangezien ik geen eigenaar wordt van de goederen en ik de goederen als het ware exporteer voor de fabrikant en importeer voor de afnemer weet ik even niet meer hoe ik dat rond moet krijgen. De exportpapieren moet de fabrikant naar mijn mening zelf (kunnen) doen. Neemt niet weg dat ik het toch belangrijk vind om te weten hoe dat geregeld moet worden. Maar vooral bij het 'importeren' loop ik even vast. Ik ben eigenlijk niet meer als een tussenpersoon en de goederen zullen dus direct aan de afnemer geadresseerd zijn. Wat moet ik hiervoor allemaal regelen voor de fabrikant en voor de afnemer?
Op meubels zitten geen invoerrechten (correct me if i'm wrong), dus dan rest alleen nog dat de papieren voor de douane in orde dienen te worden gemaakt en dat er omzetbelasting (BTW) over geheven dient te worden. Dat laatste gaat naar mijn mening automatisch, of moet ik hiervoor nog iets regelen?
Misschien zitten er hele vage en of simpele vragen tussen maar ik moet voor mezelf even alles op een rijtje krijgen. Ik weet wel WAT ik wil bereiken, maar HOE ik dat ga doen is voor mezelf op een paar puntjes nog onduidelijk. Dus als iemand me opheldering kan geven hierover zou dat heel mooi zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast649382020
Gast649382020
Hallo allemaal,
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met het op papier zetten van mijn definitieve plan. Na het volledig uitgedacht te hebben vind ik het nu tijd dat er iets concreets komt wat ik eventueel al aan geinteresseerde zou kunnen laten zien. Ook vind ik het fijn dat ik nog ruim de tijd heb of het te 'finetunen'; ik leg het weer 2 maanden weg en kijk er dan nog eens kritisch naar. Dus vandaar dat ik 'vroeg' begin. Misschien volgens enkele te vroeg, maar het gaat voor mij ook om al de feeling ermee te krijgen en om te kijken of dit echt is wat ik wil.
Maar nu loop ik tegen een paar dingen op. Vooraleer ik die uitleg, eerst even een korte omschrijving van mijn dienst;
Ik zou graag een handelsagentschap willen opzetten. Dat klinkt heel zwart-wit, dus daarom even een nadere omschrijving. Ik wil buitenlandse fabrikanten gaan helpen de stap te zetten om internationaal te gaan. Met internationaal bedoel ik dus vooral het brengen van hun producten naar vooral de Nederlandse, maar ook de Belgische, Duitse en (klein gedeelte) Franse markt. Het betreft in dit geval vooral meubels (bedden, tafels, stoelen,...). Maar nu loop ik dus tegen het volgende aan;
Aangezien ik geen eigenaar wordt van de goederen en ik de goederen als het ware exporteer voor de fabrikant en importeer voor de afnemer weet ik even niet meer hoe ik dat rond moet krijgen. De exportpapieren moet de fabrikant naar mijn mening zelf (kunnen) doen. Neemt niet weg dat ik het toch belangrijk vind om te weten hoe dat geregeld moet worden. Maar vooral bij het 'importeren' loop ik even vast. Ik ben eigenlijk niet meer als een tussenpersoon en de goederen zullen dus direct aan de afnemer geadresseerd zijn. Wat moet ik hiervoor allemaal regelen voor de fabrikant en voor de afnemer?
Op meubels zitten geen invoerrechten (correct me if i'm wrong), dus dan rest alleen nog dat de papieren voor de douane in orde dienen te worden gemaakt en dat er omzetbelasting (BTW) over geheven dient te worden. Dat laatste gaat naar mijn mening automatisch, of moet ik hiervoor nog iets regelen?
Misschien zitten er hele vage en of simpele vragen tussen maar ik moet voor mezelf even alles op een rijtje krijgen. Ik weet wel WAT ik wil bereiken, maar HOE ik dat ga doen is voor mezelf op een paar puntjes nog onduidelijk. Dus als iemand me opheldering kan geven hierover zou dat heel mooi zijn.
Bij voorbaat dank,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25830-totaalpakket-bieden-maar-hoe/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag