• 0

landelijk opereren

naar aanleiding van de topic over uitvinders ideeën, bedacht ik me ineens weer dat ik, voordat mijn bureau vorm kreeg het idee had om overal in het land mensen te recruteren die hetzelfde idee hadden en die ook zo`n bureau willen opzetten in eigen provincie..

 

Is dit zinvol om nu al te onderzoeken en zo ja, waar vind je die mensen.

Of is het beter af tewachten en kijken of het wel loopt..

Als ik zoiets zou doen dan denk ik (nu) ...iedereen moet z`n eigen geld inbrengen voor de start.

 

Heeft iemand hier ideeën over?

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In navolging van Tirza, Ridler, Kleverlaan, Kermi en Zrski lijkt het me goed dat ook andere leden van het forum, en ook de Expert Members, zich verdiepen in NP-II. Ik hoop via het forum zelf of via mijn mailboxen (hier op het forum of thuis: rob@ivoc.com) allemaal reacties te krijgen met vragen om de NDA....

 

Hoe meer zielen hoe meer vreugd maar ook hoe meer kans van slagen!!

 

:joinclub: :joinclub: :joinclub: :joinclub: :joinclub:

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt er van mij verwacht dat ik aanhaak bij deze discussie. Ik heb hem proberen te volgen, maar ik raak steeds de draad kwijt.

 

Kan iemand mij uitleggen wat we concreet gaan doen en hoe ik een bijdrage kan leveren? Desnoods op email of instand message.

 

Geheimhouding is geen probleem, is zelfs opgenonen in onze algemene voorwaarden.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als je naar Reafro een bericht stuurt krijg je een NDA die je moet ondertekenen. Zodra dit bij Reafro binnen is, ontvang je het plan.

Dan krijg je toegang in het gesloten deel van NP II.

Klinkt allemaal beetje streng, maar dat is wat Reafro graag wenste, zo we did en het heeft ook wel iets spannends.

Ik heb het reeds ontvangen en heb al een x-tal ?-tekens. Deze worden in de gesloten tread behandeld en wat dat betreft hier dus geen duidelijkheid.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt er van mij verwacht dat ik aanhaak bij deze discussie.

 

Nils,

 

Alleen als het idee zoals het in deze thread is neergezet je aanspreekt, en als je denkt daar een bijdrage aan te kunnen leveren is het zinvol om je aan te sluiten bij de discussie, niet omdat je expert member bent en dus uit dien hoofde zou MOETEN!!

 

Zodra er in enige mate van verplicht meepraten sprake is, zul je mijns inziens geremd worden in je bijdrage, en da's nou net niet de bedoeling.

 

Begrijp me goed, ik verwelkom iedereen van harte op het gesloten deel, want alle kundigheid en ervaring is nuttig!

 

Klinkt allemaal beetje streng, maar dat is wat Reafro graag wenste,

Is nou eenmaal de policy in de company die ik samen met mijn partners run, Kermie. Tot nu toe geen slechte ervaring mee, moet ik zeggen!

 

Vraagtekens zijn goed, dat geeft aan dat er kritisch naar het stuk gekeken wordt, dus laat maar komen!!

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Preciessssssss ....... maar heb nog even geduld met mijn ?-tekens.

Heb even een dag vrij ... maandag weer.

 

Bydewee ... deze tread past veel beter in "ondernemersplannen" toch ?!? Want gezien je plan wil je je niet alleen richten op ICT!

What do you think?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment komt het onderwerp op meerdere plaatsen voor, dit lijkt me niet duidelijk voor nieuwe HL leden.

 

Zoals zrski ook al eens aangegeven heeft, is het misschien verstandig om een aparte thread aan NPII te wijden dat voor iedereen zichtbaar is. Reafro zou hierin een korte omschrijving kunnen geven van NPII en mensen kunnen uitnodigen te participeren.

 

Ondernemingsplannen lijkt me idd een goede locatie voor zo'n thread en laten we 'm dan ook gelijk sticky maken.

 

;) zo kan het ook

Link naar reactie
  • 0
Want gezien je plan wil je je niet alleen richten op ICT!

Goed gezien! Ik probeer als het ff kan niet in hokjes te denken, ook al is dat erg makkelijk! Juist om de gebaande paden van je opleiding en achtergrond durven verlaten is lef nodig, en dat houdt je scherp!

 

Verplaatsen is dus een UITSTEKEND idee. Reusje voor Kermie en Ridler, die dit correct hebben gezien!

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Ha Reafro,

 

Zodra er in enige mate van verplicht meepraten sprake is, zul je mijns inziens geremd worden in je bijdrage, en da's nou net niet de bedoeling.

 

Ik doe nooit iets omdat ik me verplicht voel. Don't worry. Ik probeer alleen uit de discussie te begrijpen wat er aan de hand is en dat lukt niet echt. Ik zal de plannen bestuderen. Als ik het gevoel heb dat ik een bijdrage kan/wil leveren, dan laat ik dat metteen weten. Zo niet, dan laat ik het ook weten en krijg je je spullen terug.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Lunatix, ik denk dat mij iets is ontgaan!

 

Ik kan me namelijk echt niet herinneren dat ik een NDA heb ontvangen van je, of dat ik het rapport aan je heb gemaild. Toch stel je dat je NP-II hebt gelezen. Ik begrijp hieruit dat je hier het rapport bedoeld.

 

Als dat zo is, wil ik graag weten hoe je aan het rapport komt (dat hoef je niet en plein public te vertellen, maile me maar), want de opzet is dat iedereen die het rapport wil lezen en mee wil praten over de uiteindelijke plannen NP-II EERST een NDA ondertekenen.

 

Ik hoop dat je een beetje begrip kunt en wilt hebben voor mijn reactie, en ik hoop van harte je binnenkort ook toe te kunnen laten (via zrski, uiteraard) tot het afgeschermde forumdeel waar we verder over NP praten.

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is het nu volgende een NPII vraag? maar omdat ik ook graag andere reacties wil horen plaats ik het hier, ook omdat er wellicht meer mensen mee willen denken met NPII.

 

[ technische gegevens over NPII zijn opvraagbaar bij reafro, in deze vraagstelling zullen geen van deze naar voren komen ]

 

Mijn werkzaamheden zijn jullie intussen wel bekend....

Toch wil ik jullie in dit verband iets voorleggen. het gaat hier om een fictief voorbeeld en ik ben me ervan bewust dat we het hier in andere zin ook al eens over gesproken hebben.

Een goede kennis van mij is bezig geweest met een constructie om verschillende kleine webdesign bureaus samen te laten werken. Het idee was leuk (samen sterk) maar uiteindelijk was de ondelinge concurrentie toch het overheersende klimaat waarop het concept niet van de grond kwam!

In dit geval gaat het om los van elkaar functionerende bedrijven. te vergelijken met bv een supermarkt waar de een een beter eigenmerk waspoeder heeft dan de ander ;D

 

Ieder webdesign bedrijf levert een gespecificeerde offerte.

De prijsverschillen zijn soms nogal groot.

Ook zijn er binnen de webdesign bedrijven verschillen in aanpak en product.

Nu wil ik voor mijn klant de best passende oplossing.

Ik kan dit tenslotte zelf niet leveren en heb de expertise nodig van de deelnemende bedrijven.

Alleen; ik en de klant zijn ook overtuigd dat er in bedrijf A een veel betere CMS wordt geboden terwijl bedrijf B veel beter is in het design.

 

Graag zou ik deze klant het product van bedrijf A en B willen bieden.

  • is zo`n samenwerkings verband wenselijk
  • wat zijn de voor en nadelen
  • wie houd het overzicht

 

Wie heeft hier gedachten over?

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een dergelijk probleem omdat wij vrij veel zaken doe met ons kantoor in Londen. De prijzen daar zijn aanzienlijk hoger dan in Nederland. In sommige gevallen moeten wij een gecombineerde offerte aanleveren. Voorwaarde is dan dat niet één van de kantoren zelfstandig de offerte maakt. Beiden moeten een aparte offerte maken welke vervolgens wordt omgetoverd in 1 offerte.

 

Voordeel van een samenwerking is dat door combinatie van techniek klanten beter kunt bedienen. Zeker in het MKB willen veel ondernemingen totaaloplossingen en het liefst 1 aanspreekpunt. Voorwaarde is dat met de andere partij goed samengewerkt kan worden en dat de kwaliteit gelijk is aan jouw eigen kwaliteit. Gevaar is dat je een deel van de dienstverlening uit handen geeft, je kunt slecht monitoren of dingen gebeuren zoals je dit zelf zou doen. Het gevaar ligt in het gegeven dat (als het jouw klant is) deze jou aanspreekt op het minderen presteren van de partner. Jij krijgt de schuld terwijl je hier niets aan kunt doen.

 

 

Ik merk wel dat het meerwaarde heeft om bepaalde trajecten samen met andere kantoren te doen (ons voordeel is dat wij onder dezelfde vlag opereren). Het komt toch net iets anders over als je verteld dat je een team vanuit Londen kan laten overvliegen. Ik denk dat het voor jou ook een toegevoegde waarde is om in samenwerking met een ander totaal concepten aan te kunnen bieden.

 

Met betrekking tot het overzicht. Ik ben van mening dat degene die de contactpersoon inbrengt ook het overzicht houdt en als aanspreekpunt fungeert.

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Tirza ik herinner me een eerdere discussie hierover! Een vriend van mij is afgestudeerd op een soortgelijk concept! Hij heeft een portal opgezet waarin kleine webdesign bereautjes moesten samen gaan werken aan opdrachten. Leuk plan maar is niet van de grond gekomen! Weet niet precies wat de oorzaak daarvan is maar ik zal het hem eens vragen!

 

Je hoort nog van me! Ik stuur hem nu een mail!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Graag zou ik deze klant het product van bedrijf A en B willen bieden.

  • is zo`n samenwerkings verband wenselijk
  • wat zijn de voor en nadelen
  • wie houd het overzicht

 

Wie heeft hier gedachten over?

Greetz,

Tirza

 

 

Naar mijn mening is dat echt wel mogelijk. Als je het ene bureau alleen een offerte vraagt voor het design en de andere voor de CMS. Vraag is wel : kan het CMS-bureau ook het design implementeren (denk het wel).

Ik weet natuurlijk niet of beide bureaus het willen. Maar als ik zelf ondernemer zou zijn dan "lang leven de omzet" of het nu om grote of deelopdrachten gaat (ja toch, niet dan?)

Je kan het toch gewoon vragen aan beide bureaus!

Anniewee .... de controlle heb je dan zelf in handen ... het is jouw klant !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad dat dit ook erg goed kan. Ik werk zelf ook vaak samen met andere bedrijven om gezamelijk een opdracht uit te voeren en dit bevalt de klanten uitstekend.

 

Op het moment dat de bedrijven goed samen kunnen werken (wat wel een vereiste is), dan krijgt de klant uiteindelijk de beste oplossing.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.