• 0

landelijk opereren

naar aanleiding van de topic over uitvinders ideeën, bedacht ik me ineens weer dat ik, voordat mijn bureau vorm kreeg het idee had om overal in het land mensen te recruteren die hetzelfde idee hadden en die ook zo`n bureau willen opzetten in eigen provincie..

 

Is dit zinvol om nu al te onderzoeken en zo ja, waar vind je die mensen.

Of is het beter af tewachten en kijken of het wel loopt..

Als ik zoiets zou doen dan denk ik (nu) ...iedereen moet z`n eigen geld inbrengen voor de start.

 

Heeft iemand hier ideeën over?

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik geloof dat de discussie enigszins op een zijspoor is geraakt waar ik debet aan ben!

 

Mijn point ging voornamelijk over samenwerkingsverbanden op de lange termijn tussen bedrijven met dezelfde doelstellingen die zich op dezelfde doelgroepen richten alleen in een geografisch ander gebied. Ik denk dat de slagengskans zeer klein is daarvan! Gaat het om bedrijven die elkaar aanvullen dan kan samenwerking zeer nuttig zijn om grote prejecten te realiseren!

 

Groet,

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Dit soort discussie`s zijn nodig om 'to the point' te komen. dus beiden; reafro en kanban een reusje!

 

Wel ben ik nu heel erg benieuwd naar het vervolg reafro,

Ik heb mijn partners al op hierop geattendeert, om te kijken wat hun reactie is. Wellicht dat de markt voor het projectplan dat wij 8 jaar geleden hebben opgesteld nu eindelijk rijp is! We hadden hier al eerder met de UVA een traject mee doorlopen, maar het is nooit echt geworden wat wij ervan hadden gewild.

 

 

Heb je al iets? of moet dit een in een andere discussie geplaats worden...HL jong business project...ofzo

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Het is tijdens deze discussie wel duidelijk geworden dat iedereen er zo een beetje over eens is dat zo een organisatie alleen zou kunnen werken als de deelnemende bedrijven elkaar aanvullen. In mijn eerdere reactie stelde ik ook niet voor niets voor om als eerste stap de aanwezige expertise van de (toekomstige) deelnemers in kaart te brengen. Doorslaan naar de andere kant (Bedrijven mogen totaal geen overlap hebben), lijkt me trouwens ook niet goed er kunnen best personen in dat netwerk aanwezig zijn die ongeveer hetzelfde doen, als het merendeel van de deelnemers maar een andere (core)business heeft.

 

Ben het dan ook totaal met Reafro eens

Dus mijn stelling is: samenwerking is een heel goed gereedschap, al dan niet binnen een juridisch gestroomlijnd orgaan, om elkaar te helpen en om SAMEN prachtige projecten van de grond te tillen, die je in je eentje NOOOOIT zou hebben binenngehaald!

 

Alleen wil ik het nog iets scherper stellen. Het is zeker nodig om dit in een juridisch verband goed op te zetten. Voornamelijk met het doel dat de verschillende bedrijven/personen elkaar onderling verwijten zouden kunnen maken door ontstane misverstanden. Ik heb zelf gemerkt dat het vastleggen van de afspraken op papier helemaal niet veel werk is, de onderhandelingen/samenwerking totaal niet bemoeilijkt, maar zo de zaken (achteraf) zo veel vergemakkelijkt, omdat er geen (of weinig) onduidelijkheden meer zijn over de gemaakt afspraken. Maar dit is een putje voor latere zorg, als het uitgewerkt wordt....

 

Als HL-netwerk is het wellicht interessant om hiervoor een afgeschermd gedeelte op het forum aan te maken (Zrski, Kermie is dit mogelijk als het idee wat concretere vormen aan begint te nemen?) waarop de deelnemers onderling meer en gedetailleerde informatie uit kunnen wisselen over (lopende) projecten, zonder dat elke gast dit zo maar kan lezen.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Als de bekendheidscampagne ondersteuning vindt bij de andere leden stel ik voor binnenkort onder een aparte topic te brainstormen over wat we gaan ondernemen om HL een nog grotere waarde mee te geven door veel meer input!

 

Ik zal deze topic plaatsen onder het forum "uitvinders" of "innovatie" oid (als dat er komt,... zrski?? Waar ik moderator ben/word)!

 

Voor de campagne kunnen we in ieder geval gebruik maken van de discussie "goedkope reclame"!!!!! haha wat mooi!

 

Kanban

 

Ik zou deze discussie starten in "Over het forum".

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Doorslaan naar de andere kant (Bedrijven mogen totaal geen overlap hebben), lijkt me trouwens ook niet goed er kunnen best personen in dat netwerk aanwezig zijn die ongeveer hetzelfde doen, als het merendeel van de deelnemers maar een andere (core)business heeft.

 

In mijn reactie in het begin bedoelde ik overigens vooral overlap van de markt. Je kunt wel hetzelfde doen, als het maar niet zo is dat je in exact dezelfde markt zit te boren. Bijvoorbeeld: detail-handel of restaurants. De winkels verkopen wel hetzelfde, maar een klant zal niet zo snel, zeg 60 km omrijden. Dus kun je ervaringen (of gewoon een goede vriendschap aangaan) delen met een bedrijf wat iets verderop zit.

 

Ik kan me haast niet voorstellen dat, als je ongeveer dezelfde soort producten wil aanbieden aan ongeveer dezelfde klanten als een ander bedrijf, dat daar een goede en vruchtvolle samenwerking uit voort komt (er zullen uiteraard voorbeelden zijn waar dat wel kan).

Dit geldt natuurlijk niet voor nationale branche-organisaties die juist voor de collectieve belangen kan opkomen.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Heb je al iets? of moet dit een in een andere discussie geplaats worden...HL jong business project...ofzo

 

Yep! Ik heb inderdaad iets.:smilievlag:

Van één van mijn collega's heb ik inderdaad al "het groene licht" gehad; zijn letterlijke reactie was (in goed Engels, uiteraard): GO YOUR GANG. Mijn andere partner zal er, hem kennende, net zo op reageren.

 

Aangezien mijn dossier m.b.t. dit project ca. 7 cm beslaat, ljkt het me niet zinnig om alles online te zetten. Het eigenlijke projectplan pakt ook ongeveer 28 pagina's, dus ook vrij uitgebreid. Aangezien het, zoals ik al meldde, van enige tijd geleden is, zal het hier en daar wat bijgesteld moeten worden en zal ik er weer eens wat dieper in moeten duiken. Geef me daar a.u.b. even gelegenheid voor.

 

Ik denk dat nu eerst geinventariseerd moet worden wie er echt trek in heeft om in dit initiatief mee te doen, en er tijd en energie in wil steken. Als dat bekend is kan ofwel in een afgeschermd deel van het forum (met op regelmatige basis een soort rapportage aan de overige forumleden) ofwel in regelmatige bijeenkomsten verder aan de uitwerking van de plannen gewerkt worden. Reden dat ik spreek over een afgeschermd deel van het forum is, dat ik niet meteen het hele project en plein publiek op tafel wil leggen. Da's een kijkje in de keuken, en dat vindt zelfs de beste top-kok maar tot op zekere hoogte gepast. Het blijft natuurlijk de kern van de business, en we willen dit zelf opzetten, niet door anderen.

 

De naam (want daar heb je het ook even over, Tirza) die wij destijds aan het project hadden gegeven is

 

[glow=red,2,300]NIEUW PERSPECTIEF[/glow]

 

Achterliggende gedachte: wij kwamen destijds uit een situatie van baanloosheid (werk heb je immers altijd, ook al is het niet betaald) en zagen dit plan als een nieuw perspectief voor een betere toekomst. Ik hoop van ganser harte dat het er nu eindelijk toch van komt....

 

Ik zie jullie reacties uiteraard met heel grote belangstelling tegemoet.............

Overigens, ik hoop dat ook Nils met zijn kennis van de financiele wereld hier een bijdrage in wil en kan leveren!?

 

Rob.

 

:joinclub::joinclub::joinclub:

 

 

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Reafro,

 

Ik denk dat nu eerst geinventariseerd moet worden wie er echt trek in heeft om in dit initiatief mee te doen, en er tijd en energie in wil steken.

 

Heb je nu al zicht op de hoeveelheid tijd die hier in gestopt zou moeten worden?

Wat voor soort mensen zoek je, en moeten ze een bepaalde kennis hebben?

Hoeveel mensen denk je nodig te hebben voor het realiseren van dit project?

Hoe wil je dat mensen/leden gaan reageren, openlijk of via mail, berichtenservice in het forum?

 

greetz,

Tirza

 

 

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook nog steeds erg geinteresseerd in het idee (en ik ben niet de enige gezien het aantal reacties/pageviews van deze thread).

 

Ik ben benieuwd in hoeverre je het idee/concept al uitgewerkt hebt (in 7 cm papier kun je een hoop kwijt). Kun je wat meer details alvast vrijgeven? Als je het liever niet publiekelijk wilt doen kun je me ook via mail/IM bereiken.

 

Als je de plannen hiervoor al vaker doordacht hebt is het natuurlijk nutteloos om dit in dit forum allemaal weer opnieuw uit te gaan zoeken. 8)

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ontzettend blij met alle reacties in deze thread, het geeft mij aan dat het idee dat al zolang op de plank ligt blijkbaar toch niet zo slecht was en dat het nu wel eens voor elkaar zou kunnen komen.

Eén van de belangrijkste punten die in het projectplan naar voren komt heet NETWERK. En daar is dit forum volgens mij erg goed in. Dat wil ik benutten om NP (laat ik het voorlopig maar even bij die naam/afkorting houden) samen met jullie van de grond te trekken

 

Aangezien het, zoals ik al meldde, van enige tijd geleden is, zal het hier en daar wat bijgesteld moeten worden en zal ik er weer eens wat dieper in moeten duiken. Geef me daar a.u.b. even gelegenheid voor.

 

Ik kom er zeker snel op terug, want dit moet niet lang duren. Het gevaar is dat de interesse dan snel terugloopt en het initiatief daarmee doodbloedt.

 

Het concept is best al ver uitgewerkt, gezien ook onze kontakten in het verleden met een werkgroep van de UvA. Maar ook dit is helaas om onverklaarbare redenen doodgebloedt. Had waarschijnlijk met bescherming van posities en "macht" te maken.....

 

Wat tijdsinbreng en aantal personen etc betreft, dit wil ik even goed uitwerken naar de stand van 2002, zodat het voor een ieder duidelijk is. De insteek destijds was wat anders dan wat nu naar voren komt, dus enkele paragrafen zullen drastisch aangepast moeten worden.

Wat nivo en kennis betreft, denk ik dat een bedrijf (want daar wil ik het even mee vergelijken) ook uit meerdere disciplines is opgebouwd. Onze eigen holding bestaat bijv. uit een geoloog/wiskundige, een informatiekundige/financieel expert, en een werktuigbouwkundig ing (moi). Doordat we zo verschillend naar bepaalde zaken kijken, krijg je soms de vreemdste benaderingen en op die manier hele goede en verrassende oplossingen voor een probleem.

 

Gun me in elk geval even tijd hiervoor; ik moet dit (zoals velen onder ons) naast mijn dagelijkse 8 uur doen.....

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

D'r is weer een week voorbij, en sinds 11-6 waren er geen postings meer in deze thread, ook iet van mij, en ik heb beloofd jullie e.e.a. te laten zien.

 

Zoals gezegd zou ik het bestaande businessplan van NP aanpassen op de punten waar het nodig was, maar dat vergt toch iets meer inspanning als ik dacht. :-[

Radiostilte wil dus niet zeggen dat ik het laat liggen!

 

Een aantalzaken kan ik inderdaad uit het "oude" plan benuten, maar belangrijke delen moeten echt aangepast worden, en ik wil en kan dat maar op één manier: ofwel goed, ofwel niet. En ik ga voor het laatste. Kom er dus gauw op terug!

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Absoluut, Ronald! Daar heb ik ook al aan gedacht. Alleen (en dat zul je wel zien) gaan mijn ideeen nog een stap verder.

M!xed (of hoe het ook gaat heten) is in goed voorbeeld van sterk zijn door combinatie van talenten. Een aantal aspecten van NP komt hier heel duidelijk naar voren, en omgekeerd zijn aspecten vanuit M!xed weer in NP terug te vinden. Zoals ik al eerder zei: ALWAYS LEARNING!

 

Tirza, ik doe mijn best om het ASAP rond te breien, maar het heeft wat meer voeten in de aarde dan ik dacht.... :-X

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

ik doe mijn best om het ASAP rond te breien, maar het heeft wat meer voeten in de aarde dan ik dacht.... :-X

Waarom laat je niet iedereen die interessse heeft meebreien. Maken we hier ook een M!Xed project van!

Of is dat in je planning te "gevoelig"?

Want zoals je in de kroeg van de toekomst ziet gebeuren: "samen zijn we sterk".

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Yeppers ... goed plan toch? Eerst even snuffelen aan je plan en daarna naar de dark room.

Best spannend. Moet helemaal lukken. Dan kunnen we al naar gelang we die nodig hebben super experts en adviseurs toegang geven met DNA.

Go for it ALL !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Op zich hebben jullie een punt. Maar voor ik iets kan aanbieden moet ik zelf de overtuiging hebben dat het waard is om aan te bieden. Ben nou eenmaal een beetje perfectionistisch ingesteld...

 

Ander probleem is, zoals ik heb getracht te vertellen, is dat het oorspronkelijke plan een andere insteek had dan wat zich nu aan het ontwikkelen is. Ik wil dus eerst in het oorspronkelijke plan checken of delen ervan bruikbaar zijn in dit traject, en da's echt iets wat ik zelf moet doen.

 

Ik waardeer het aanbod er niet minder om, reusje voor beiden!

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Hi, allemaal,

 

Het plan zit op ca 99%; nog even een paar tekstuele wijzigingen en dan is het wat mij betreft (voorlopig) OK. :bounce: :bounce: :bounce:

 

Ik denk dat het verstandig is dat degenen die het rapport willen inzien, mij even een mailtje sturen op rob@ivoc.com.

 

Aangezien het een bewerking is van een bestaand plan zou ik graag zien dat de geïnteresseerden een NDA tekenen; aangezien dat onderwerp ook hier op HL regelmatig aan de orde komt, denk ik dat dat voor jullie geen probleem zal zijn. Ik zal een word-file naar je sturen als ik je mailtje heb gehad.

 

De mailbox staat open, dus LAAT MAAR KOMEN!!!!!!!!!!

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik denk dat het verstandig is dat degenen die het rapport willen inzien, mij even een mailtje sturen op rob@ivoc.com.

I did. Ikzelf heb van huis uit (of beter gezegd door Dreamstart opgelegd) al een vette, dikke pleister op mijn mond gekregen toen ik op de boerderie Vrolijk binnenstapte. Dus it's safe by me!

 

Maar wat is nu je wens? Dat we off line het document naast ons hebben liggen en daar on line over praten?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

NDA's zijn onderweg. Heel fijn dat er al zo snel reacties loskomen, geeft de burger weer moed!

 

Dat we off line het document naast ons hebben liggen en daar on line over praten?

 

Tja, da's een goeie, Kermie! Je krijgt het businessplan in elk geval per mail van me (na retoursturen NDA ::) ) zodat je het op je gemak kunt bekijken. Om daarna een openlijke discussie op te zetten ondergraaft de NDA, dus wil ik zrski vragen (bij deze) of het mogelijk is een deel van het forum "beperkt toegankelijk" te maken voor degenen die in NP-II mee willen doen. Zodra er dan nieuwe geïnteresseerden zijn, krijgen ze via de NDA etc ook toegang. Zo is er discussie mogelijk, maar toch een stuk beslotenheid.

 

Als jullie andere ideeen hebben, ik sta open voor suggesties!

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze thread even ingehaald met lezen (gaat wat makkelijker dan bij de m!xed thread :( ) en het is idd mogelijk om een afgesloten gedeelte te maken. Kweet nog niet of dat de beste oplossing is, maar daar komen we wel uit ;D

 

Reafro, als je ergens mee bezig bent waar andere mensen op het forum op zitten te wachten is het misschien handig om je signature aan te passen en er zoiets in te zetten als:

 

"uitwerking NP plan XX% gereed"

 

Hierdoor ziet iedereen dat je er mee bezig bent en zie je in al je postings of het weer tijd is om er over te praten.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ga er vanuit dat we met NPII ook real business gaan beginnen.

In "gesloten tread" is prima, maar dan moeten we wel een tread hebben waar we mee promoten. Anders is het moeilijk om landelijk meer geïnteresseerden aan te laten sluiten?

Ik stel dus voor in the dark room het NPII te bekijken, aan te vullen en concreet te maken. Mensen die mee willen doen teken eerst de NDA en krijgen vervolgens toekomt tot de "gesloten" kamer in dit forum.

Ook moet er een format komen (voorwaarden) wie zich wel/niet aan kan sluiten.

Daarna moeten we een jurist benaderen over de bedrijfsstructuur en hoe om te gaan met de budgetten.

En misschien kunnen we een sort of MLM erop loslaten (afhankelijk over welke producten we het binnen de NPII uiteindelijk gaan hebben), maar misschien is dat wel pink thinking?

Want ... wat bieden we aan in het landelijk opereren? Kunnen we hier gaan werken met resellers? Is dat afhankelijk van de personen/produkten1 die zich in de dark room aansluiten!

Anniewees .... first things first .... het NP structureren dus, met bovenstaande in ons achterhoofd?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.