Simpele vraag: dien je een pand dat je huurt te verzekeren tegen brand of dient de verhuurder hiervoor verzekerd te zijn? Heb namelijk een VOF en wil niet dat zo scenario zich voordoet. Volgens mij huurder ben ik de eerste van duizenden die hiervoor vragen stelt.
kwam ik de volgende tekst tegen, echter het is wel belgie:
Een huurpand kan best zowel door de huurder als door de verhuurder verzekerd worden. De huurder is immers aansprakelijk voor de werkelijke waarde van het huurpand en de gemeenschappelijke delen en de verhuurder voor de nieuwwaarde ervan. Hoewel er geen wettelijke verzekeringsplicht bestaat, is het raadzaam die op te nemen in het huurcontract.
De huurder moet op het einde van de huurtermijn het pand teruggeven in de staat waarin hij het kreeg. Slijtage kan, maar voor alle andere schade is de huurder aansprakelijk tenzij hij kan aantonen dat hij ze niet veroorzaakte, maar bijvoorbeeld een storm of een derde. Bij het bepalen van de verzekerde waarde moet de huurder kijken naar de werkelijke waarde. De huurprijs als referentie nemen, is vaak onvoldoende met onderverzekering tot gevolg. Ook voor de inboedel van het huurpand moet de huurder zich zelf verzekeren. De verhuurder van zijn kant sluit als eigenaar van het gebouw beter ook een brandverzekering af voor de gevallen waarin hij aansprakelijk is.
De verhuurder kan in zijn brandverzekering een clausule ‘afstand van verhaal’ voorzien. In dat geval zijn zowel hijzelf als de huurder verzekerd in het contract. Elke schadevergoeding komt toe aan de verhuurder toe die zich wel nooit tegen de huurder kan keren. De premie voor zo’n verzekering ligt hoger en kan via het huurcontract doorgerekend worden aan de huurder. Alle schades die zich voordoen tijdens de huurperiode zijn in principe gedekt. In het huurcontract kan wel opgenomen worden dat het enkel schades betreft die de brandverzekering dekt.
Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
isomis
isomis
Simpele vraag: dien je een pand dat je huurt te verzekeren tegen brand of dient de verhuurder hiervoor verzekerd te zijn? Heb namelijk een VOF en wil niet dat zo scenario zich voordoet. Volgens mij huurder ben ik de eerste van duizenden die hiervoor vragen stelt.
op deze website: http://www.kapitalevragen.be/node/1206.
kwam ik de volgende tekst tegen, echter het is wel belgie:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26112-brandverzekering-huurpand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag