Binnen mijn bedrijf is het mogelijk dat mensen gebruik maken via de betaling met een automatische incasso. Ik heb hier de mogelijkheid om eenmaal per maand deze incasso te doen. Echter merk ik de laatste maanden dat incasso's steeds vaker worden teruggeboekt met als reden "administratieve reden", geen idee wat die allemaal kan inhouden, maar goed. Mensen moeten bij mij in de praktijk altijd een papieren machtiging tekenen naast de machtiging via internet omdat ik dan helemaal veilig sta mocht het niet goed gaan.
Het is bij de klant altijd bekend wanneer de incasso plaats vind; op de 15e van elke maand, tenzij dit in het weekend valt, dan is het de eerstvolgende mogelijkheid. Het is dus aan de klant dat er voldoende saldo op de bankrekening staat. Nu is het bij betaling op factuur zo dat ik 3 keer een aanmaning stuur en waarbij de 3e ook een ingebrekestelling is. Hoe werkt dit bij een automatische incasso; immers lever je geen factuur aan de klant, maar doordat het teruggeboekt word via de bank krijg je het bedrag niet en lijkt me dat de klant in verzuim is; kun je hier gelijk een ingebreke stelling achter zenden of werkt het anders?
Ben vooral benieuwd hoe andere ondernemers het doen of webwinkels die via een automatische incasso werken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Romano Sandee
Binnen mijn bedrijf is het mogelijk dat mensen gebruik maken via de betaling met een automatische incasso. Ik heb hier de mogelijkheid om eenmaal per maand deze incasso te doen. Echter merk ik de laatste maanden dat incasso's steeds vaker worden teruggeboekt met als reden "administratieve reden", geen idee wat die allemaal kan inhouden, maar goed. Mensen moeten bij mij in de praktijk altijd een papieren machtiging tekenen naast de machtiging via internet omdat ik dan helemaal veilig sta mocht het niet goed gaan.
Het is bij de klant altijd bekend wanneer de incasso plaats vind; op de 15e van elke maand, tenzij dit in het weekend valt, dan is het de eerstvolgende mogelijkheid. Het is dus aan de klant dat er voldoende saldo op de bankrekening staat. Nu is het bij betaling op factuur zo dat ik 3 keer een aanmaning stuur en waarbij de 3e ook een ingebrekestelling is. Hoe werkt dit bij een automatische incasso; immers lever je geen factuur aan de klant, maar doordat het teruggeboekt word via de bank krijg je het bedrag niet en lijkt me dat de klant in verzuim is; kun je hier gelijk een ingebreke stelling achter zenden of werkt het anders?
Ben vooral benieuwd hoe andere ondernemers het doen of webwinkels die via een automatische incasso werken?
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26379-in-verzuim-na-automatische-incasso/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag