Ga naar inhoud

voorbeeld COMPLEET ondernemingsplan

Geplaatst:

innovative

Hoi higherlevelers :)

Ik ben bezig met een ondernemingsplan aan de hand van een handleiding die ik dankzij deze forum gevonden heb. Maar, ik wil graag een compleet afgemaakte goedgekeurde ondernemingsplan zien, maakt niet uit van welke branche. Weet iemand waar ik die kan downloaden?

groetjes,

innovative

Featured Replies

Geplaatst:

innovative

• Auteur

Niemand die een plan voor me heeft? :S

Geplaatst:

OlafJ

Ik had gehoopt dat iemand al gereageerd had, want ik loop vast met het mijne op het willen beantwoorden aan de wensen van anderen (iedereen wil iets anders of hetzelfde maar op een andere manier, maar deugen doet het kennelijk nooit...)

Ik denk dat ik het huidige maar gewoon up-to-date maak en aanvul. Er is toch geen wet die voorschrijft hoe het moet. Gewoon wat info verzamelen (www.kvk.nl) en dan DOEN!

Olaf Janssens

www.anasign.com

Geplaatst:

Jeroen Bakker

compleet afgemaakte goedgekeurde ondernemingsplan

Door wie goedgekeurd?

Kijk eens op BPlans, daar kun je (Amerikaanse) voorbeelden zien: BPlans.com.

Geplaatst:

innovative

• Auteur

OK thnx, door de bank gekeurd natuurlijk :P

Geplaatst:

old account

Een bank kijkt toch voornamelijk naar de cijfertjes en kijken of het idee financieel haalbaar is.

Aangezien je toch niet het financiële gedeelte kan overtypen (geen enkel ander ondernemingsplan staat gelijk aan die van jou of van iemand anders) zou je hier dus weinig aan hebben.

Nogmaals, een bank keurt het ondernemingsplan niet goed, maar kijkt of ze jou een lening kunnen verstrekken.

Wel zou je (wat misschien ook je idee was, maar dat het verkeerd over kwam) kunnen kijken welke plannen succesvol waren/zijn. Welke plannen bij de bank een lening kregen. Echer, als het goed is zijn de meeste ondernemingsplannen zo geschreven.

Schrijf je eigen plan, met eigen financieel gedeelte (ik heb veel gehad aan het voorbeeld van IMK, bovenaan het forum vermeld) en kijk er dan eens naar met een (bevriende) accountant. Vraag wat hij er van denkt en pas zo nodig het plan aan. Dan maak je genoeg kans om geaccepteerd te worden bij een bank.

Keurt een bank de lening af, vraag dan wat het probleem is. Daar leer je weer van en kan je je plan desnoods op aanpassen.

Nog even een toevoeging. Op dit forum staat ook ergens (kan het zo snel niet vinden) een topic over banken. Hoe deze te benaderen. Hoe een lening te krijgen en hoe zij naar je ondernemingsplan kijken. Lees het eens door.

Succes!

Jelmer.

Geplaatst:

innovative

• Auteur

Thnx Jelmer jij begrijpt wat ik bedoel. Ik zoek plannen die bij de bank een lening kregen. Ze zijn inderdaad allemaal uniek van opzet, maar het gaat even om het idee. Ik zal die topic over banken eens even opzoeken en doorlezen.

Geplaatst:

René Zonneveld

Een bank kijkt toch voornamelijk naar de cijfertjes en kijken of het idee financieel haalbaar is.

Dat is zeker niet waar: een bankier kijkt ook naar het idee, de markt en vooral naar de ondernemer zelf. Juist daarom is het zo belangrijk dat je je ondernemingsplan niet uit de automaat trekt, maar er zelf eentje maakt. In je eigen woorden en volgens je eigen ideeen.

Met andere woorden: ook met een compleet ondernemingsplan als voorbeeld kun je financieel behoorlijk droog blijven staan.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

• 2 months later...
Geplaatst:

waktwar

Ik ben volledig eens met Renee. Een bank kijkt wel degelijk naar de haalbaarheid van het idee. Voor de bank is het ook een uitdaging.

• 8 months later...
Geplaatst:

TheMask

Pfffft

Zoveel hits en dan niemand die een voorbeeld heeft. Jammer

Geplaatst:

Marielle Winarto

Kijk hier eens: http://www.eutechpark.tue.nl/onderwijs-cursus/Studenten.html

Bij blok 4 staan verschillende voorbeeldplannen.

• 1 year later...
Geplaatst:

snakhli

Wie o wie kan mij helpen aan een voorbeeld ondernemingsplan voor de uitzendbranche?? graag zo snel mogelijk ivm deadline!!

bedankt

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Aangezien dit topic drie jaar oud is gaat hij op slot. Discussie kan in recente topics of zoek zelf even wat beter, uitgewerkte voorbeeldplannen zijn er best.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.