• 0

Coaching voor ondernemers

Hoi,

 

Ik werk nu 18 maanden full time als freelancer, het bevalt prima en mijn bedrijf loopt lekker.

 

Omdat ik een relatief jonge freelancer ben (bijna 30) wil ik binnen mijn freelance activiteiten ook nog carrière maken.

Ik heb gemerkt dat er veel freelancers zijn die een flinke ervaring hebben, en hun kennis ter gelde maken als freelancer, maar zelf niet meer groeien in hun vak. Deze situatie wil ik zelf graag voorkomen

 

Om deze situatie te voorkomen leek het me een goed idee om bijvoorbeeld een coach in te huren, om af en toe mee te sparren.

Helaas brengt het zoeken op coach zoveel mogelijkheden en varianten naar voren dat het eerder verwarring brengt.

 

Mijn vragen:

- Wat doen jullie als zzp'ers, freelancers of eenpitters om scherp te blijven?

- Heeft er iemand ervaring met coaching, en wat kan je verwachten van een coach.

 

Bedankt,

Harry

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In mijn beleving moet een coach vooral doelgericht werken. Tegenwoordig noemen zoveel mensen zich coach, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Omdat ik het belangrijk vind dat ik mijn klanten een goede sparringpartner kan bieden, ben ik zelf op zoek gegaan naar coaches op verschillende vlakken. Ik heb met allen een persoonlijk gesprek gehad en weet wat mijn klanten eventueel zouden kunnen verwachten.

 

Ik heb zelf ook een coach, maar alleen met als doel mij scherp te houden. We hebben het ongeveer eens per maand over mijn onderneming en m'n activiteiten. Hij houdt me altijd weer een spiegel voor en geeft me zo af en toe een schop onder m'n hol (zelden nodig, maar toch).

 

Wat je van een coach kan verwachten? Dat ie doet wat ie in een eerste gesprek belooft.

 

Overigens coach ik zelf ook, maar alleen op het gebied van administratie en financiën.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Harry

 

Ah, coachen. Een leuke uitspraak is dat de ene helft van Nederland de andere helft coacht ;)

 

Coachen is lastig. De juiste coach zoeken nog veel lastiger. Zorg er in elk geval voor dat je weet op welke gronden je een coach zoekt. Kader dat af door op gezette tijden eens stil te staan bij de vraag of je op dat moment behoefte hebt aan een fris geluid. Vaak vergeet je stil te staan op de momenten waarop je dingen op de automaat doet.

 

Ga op zoek, vraag referenties en bel die na.

 

Zelf scherp blijven doe ik door wekelijks mijn vakkennis bij te houden en die hier te delen. HL is niet alleen een kans maar ook een bron! Door de vele vragen die op mijn vakgebied voorbij komen, vergroot ik mijn kennis ook doordat je echt niet alles uit je blote hoofd weet en je dus de diepte in moet voor het juiste antwoord.

 

Ook goed: leg een klus even apart als je denkt ermee klaar te zijn. Dag later weer oppakken, doornemen en afronden.

 

Groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Harry,

 

De verwachtingen die iemand voor een coach heeft verschilt per persoon. In een intake gesprek vraag ik dan ook altijd wat de verwachtingen zijn en wat het gewenste resultaat is. Zelf begeleid ik vervolgens het proces naar dit doel. Dit is heel simpel gezegd maar ik zou altijd een intake gesprek aanvragen waarin je kan bepalen of er een 'klick' is.

 

met een hartelijke groet,

 

Pascal Hoogewerf

 

(mod edit, weblinks verwijderd, kunnen in je handtekening)

Link naar reactie
  • 0

Dag Pascal

 

Welkom op HL.

 

Ik wil je er als mod even op wijzen dat je reageert in een 1,5 jaar oud topic.

Tevens wijs ik je graag op onze huisregels, met name het gebruik van weblinks in je berichten (niet toegestaan, daar is je handtekening voor) en aub geen reclame voor je eigen bedrijf.

 

Verder wens ik je veel plezier en wijsheid toe op HL.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.